Boekingsite van KHN: Hotelzapper.com

14 januari 2011
Boekingsite van KHN: Hotelzapper.com

Voor Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de inzet van digitale mogelijkheden voor de horeca en haar gasten het thema geweest op de Horecava. Daar is deze week de Hotelzapper gepresenteerd, de nieuwste generatie op het gebied van online hotelboekingen.

*Geen commissiekosten*
Met Hotelzapper kan men hotelkamers boeken via social media. En zonder het betalen van hoge commissiepercentages is het voor hotels vanaf nu mogelijk om zich op deze website in te schrijven. Op korte termijn zal de website voor consumenten online gaan.

*Nu al voor hotels toegankelijk*
Hotels kunnen zich nu inschrijven op "www.beta.hotelzapper.com":http://www.beta.hotelzapper.com. De website kan worden gebruikt door alle hotels, dus niet alleen degene die op twitter actief zijn. Hotelzapper biedt hotels de mogelijkheid om via Twitter of een login via de website eenvoudig hun hotelkamers onbeperkt aan te bieden. Dus ook voor hoteliers die niet zo bekend zijn met social media is er de mogelijkheid om gewoon via de website onbeperkt aanbiedingen te plaatsen. De hotels die aangesloten zijn bij de KHN kunnen zich gratis inschrijven bij Hotelzapper.

*Einde aan hoge commissies*
Alle hoteliers hebben er mee te maken; torenhoge commissies om online hotelkamers te kunnen verkopen. Al sinds het ontstaan van online boeken maken een paar grote partijen in hotelland de dienst uit.
Hotelzapper brengt hier definitief een verandering in aan, door voorgoed een alternatief te bieden voor de boekingsites en slechts een laag vast bedrag per boeking te vragen. Tegen een vaste bemiddelingsfee van 2,50 euro per reserveringsaanvraag is het vanaf nu voor elk hotel (met 1 of meer sterren, groot of klein, luxe of eenvoudig) mogelijk om online hotelkamers te verkopen.

*Eenvoudig voor hotelgasten*
Voor de gasten is het nu heel eenvoudig, Hotelzapper vraagt namelijk maar twee gegevens om de hotelboeking te kunnen bevestigen. Na vermelding van het e-mailadres en telefoonnummer, krijgt de gast een bevestigingsmail. Na acceptatie hiervan gaat de aanvraag naar het hotel die de reservering zelf afhandelt. Het invullen van creditcardgegevens is dus definitief verleden tijd, en laat dit nu nèt de reden zijn waarom veel potentiële gasten eerder afhaakten: huiverig om online persoonsgegevens (met name creditcardgegevens) in te vullen. Voor zowel het hotel als voor de gast geldt: geen kleine lettertjes, geen verborgen kosten.

~Frank Lindner~

Overig nieuws