Booking.com biedt loyaltyprogramma voor zakelijke reizigers

Auteur: Thijs Jacobs
OTA's 10 oktober 2016
Booking.com biedt loyaltyprogramma voor zakelijke reizigers

Booking.com heeft Booking.com Travel Rewards voor zakenreizigers gelanceerd. Tien procent korting op bepaalde hotels en andere accommodaties en verschillende andere upgrades worden aangeboden aan deze groep reizigers. Wanneer je een boeking doet via Booking.com, dan wordt gevraagd of je een zakelijke of leisure gast bent. Wanneer je aangeeft dat je een zakelijke gast bent, dan krijg je een uitnodiging voor een gratis upgrade voor Booking.com for Business. Vijf boekingen geven je vervolgens toegang tot een rewards-programma.

Booking.com Travel Rewards-leden die op zijn minst vijf boekingen doen via de boekingssite, verdienen het 'Genius label'. Op die manier krijgen zij toegang tot een aparte telefonische klantendienst, maar ook de mogelijkheid om later uit te schecken en bij sommige properties zelfs welkomstdrankjes en gratis shuttle-diensten.

Officials van Priceline Group hebben in het verleden verklaard dat zo'n 20 procent van de hotelreserveringen via Booking.com van zakelijke gasten was. Officieel vraagt Booking.com pas een jaar of een reiziger op reis gaat voor zaken of voor vrijetijdsdoeleinden.

Overig nieuws