Dit is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland

10 januari 2017 | Jorien Slager

Michiel van der Eerde is maandagavond 9 januari 2017 uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2016/2017. De bekendmaking vond plaats tijdens de KHN Nieuwjaarsreceptie in het Novotel Amsterdam City. De trotse winnaar ontving de prijs uit handen van Hans Steenbergen, voorzitter van de landelijke jury. Michiel zei bij de bekendmaking: “Ik sta te trillen en te rillen, had dit niet verwacht en wil groot compliment maken aan mijn team. Op 26 januari openen we onze vijfde Baut op het Paradijsplein, waarin we terugkeren in Amsterdam Oost.”. Michiel van der Eerde werd gekozen uit veertien regionale winnaars die gedurende de avond allemaal in het zonnetje werden gezet.

Michiel van der Eerde,  Baut, Restaurant C, Amsterdam

Juryvoorzitter Hans Steenbergen roemde de Meest Markante Horecaondernemer: “Rock & roll in de keuken. Lef, creativiteit, risico. Ondernemerschap pur sang. Michiel van Eerde belichaamt de nieuwe tijdgeest. Grenzeloze verbeelding, tomeloze energie, geweldige teamplayer. Pop-up restaurant Baut is al op 4 locaties in de hoofdstad succesvol geweest, een vijfde locatie komt eraan. Daarnaast heeft hij op een vaste plek Restaurant C geopend. Geschoold als kok bij de klassieke topadressen als De Hoefslag, Bokkedoorns en Oud Sluis en gelaafd met de creativiteit van zijn ervaring bij IQ Creative, is hij zijn eigen spoor gaan volgen. Onverkort houdt hij vast aan de kwaliteit op het bord, maar de setting waarin gegeten wordt, kan niet ruig en verrassend genoeg zijn. Onvergetelijke ervaringen worden gecreëerd op een totaal nieuwe manier. En daarom, vanwege zijn lef, risico, creativiteit, smaak en ondernemerschap is Michiel Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017 geworden.
 
Tijdens de avond werden de drie genomineerden voor de landelijke titel bekendgemaakt. Hij won het uiteindelijk van zijn concurrenten.
- Ed Hoogendijk van de horecabedrijven Bistro Pijpenla, Le Mariage en Bounge in Delft, regio Zuid Holland Noord.
- Willem Neutkens met de horecabedrijven Bij de Neut, Woest, WillyNacho en Westerhoven uit Brabant.

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Overig nieuws

HM Hotelketens 2017 is uit!

Als uitgever van Hospitality Management krijgen wij veel vragen over hotelketens. Welke ketens en samenwerkingsverbanden zijn actief in Nederland? Hoeveel hotels zijn aangesloten? Hoeveel kamers en zalen bieden zij aan? Het beantwoorden van deze vragen is geen sinecure. Het vraagt veel tijd en preci...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Amstel Hotel start met restauratie tijdens 150-jarig bestaan

InterContinental Amstel Amsterdam startte gisteren met een grondige restauratie van het dak en de façade. De restauratie valt samen met het 150-jarig bestaan van het iconische hotel. Foto - HBMEO/Alexander Sporre? Restauratie Tijdens de restauratie wordt de buitenkant in oude staat...

Hotelbouwplannen Van der Valk
Van der Valk wil hotel bouwen in Heerenveen

Het Van der Valk-concern heeft interesse in de bouw van een hotel in de gemeente Heerenveen. Het hotel moet gebouwd worden aan de A32 bij Skoatterwâld en Oranjewoud. De gemeente wil, in overleg met het Van der Valk-concern, uitzoeken wat de komst van dit nieuwe hotel betekent voor het onde...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Inntel Hotels bouwt nieuw hotel in Amsterdam

Inntel Hotels heeft samen met Oostenburg SGN een koopovereenkomst gesloten voor een nieuw te bouwen op Oostenburg in Amsterdam. Het viersterrenhotel krijgt de naam Inntell Hotels Landmark Oostenburg en moet in 2020 worden opgeleverd. In het hotel komen 300 kamers, deels met sauna en whirlpool. Op...

Marketing
'Nederlandse hotels laten contentmarketing nog links liggen'

Afgelopen jaar is door ensanne.nl onderzoek gedaan naar het gebruik van contentmarketing binnen de Nederlandse sterrenhotels. ensanne.nl, eenonline uitgeverij gericht op de leisure-en hospitalitysector, onderzocht hoe contentmarketing gebruikt wordt in de Nederlandse hotelbranche. Het best practise ...

Fletcher Hotelketens
Fletcher Hotels neemt zes Princess hotels over

Zes hotels van Princess Hotel Collection worden overgenomen door Fletcher Hotels. Per 6 maart 2017 gaan de hotels verder onder de Fletcher vlag. Fletcher Hotels koopt zowel de exploitatie als het vastgoed van de volgende hotels: Hotel Amersfoort, Hotel Loosdrecht- Amsterdam, Hotel Epe-Zwolle, Hotel...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: