Dit is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland

10 januari 2017 | Jorien Slager

Michiel van der Eerde is maandagavond 9 januari 2017 uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2016/2017. De bekendmaking vond plaats tijdens de KHN Nieuwjaarsreceptie in het Novotel Amsterdam City. De trotse winnaar ontving de prijs uit handen van Hans Steenbergen, voorzitter van de landelijke jury. Michiel zei bij de bekendmaking: “Ik sta te trillen en te rillen, had dit niet verwacht en wil groot compliment maken aan mijn team. Op 26 januari openen we onze vijfde Baut op het Paradijsplein, waarin we terugkeren in Amsterdam Oost.”. Michiel van der Eerde werd gekozen uit veertien regionale winnaars die gedurende de avond allemaal in het zonnetje werden gezet.

Michiel van der Eerde,  Baut, Restaurant C, Amsterdam

Juryvoorzitter Hans Steenbergen roemde de Meest Markante Horecaondernemer: “Rock & roll in de keuken. Lef, creativiteit, risico. Ondernemerschap pur sang. Michiel van Eerde belichaamt de nieuwe tijdgeest. Grenzeloze verbeelding, tomeloze energie, geweldige teamplayer. Pop-up restaurant Baut is al op 4 locaties in de hoofdstad succesvol geweest, een vijfde locatie komt eraan. Daarnaast heeft hij op een vaste plek Restaurant C geopend. Geschoold als kok bij de klassieke topadressen als De Hoefslag, Bokkedoorns en Oud Sluis en gelaafd met de creativiteit van zijn ervaring bij IQ Creative, is hij zijn eigen spoor gaan volgen. Onverkort houdt hij vast aan de kwaliteit op het bord, maar de setting waarin gegeten wordt, kan niet ruig en verrassend genoeg zijn. Onvergetelijke ervaringen worden gecreëerd op een totaal nieuwe manier. En daarom, vanwege zijn lef, risico, creativiteit, smaak en ondernemerschap is Michiel Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017 geworden.
 
Tijdens de avond werden de drie genomineerden voor de landelijke titel bekendgemaakt. Hij won het uiteindelijk van zijn concurrenten.
- Ed Hoogendijk van de horecabedrijven Bistro Pijpenla, Le Mariage en Bounge in Delft, regio Zuid Holland Noord.
- Willem Neutkens met de horecabedrijven Bij de Neut, Woest, WillyNacho en Westerhoven uit Brabant.

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Overig nieuws

Awards NH Hotels Hotelketens
NH Hotels uitgeroepen tot Beste Hotelketen 2016

NH Hotel Group mag zich de beste hotelketen van Nederland noemen. De keten won de prijs 'Beste Hotelketen 2016' van Hotels.nl, dankzij de goede reviews van gasten op de website. In totaal zijn er meer dan 43.000 reviews ingevuld, waarbij gekeken is naar de prijs en kwaliteitverhouding, hygi&...

Hotelbouwplannen Hotel
Theaterhotel Venlo en De Maaspoort sluiten partnerschap

Het nieuwe te openen Theaterhotel Venlo en De Maaspoort Theater & Events gaan samenwerken. De samenwerking zal zich manifesteren op diverse vlakken van de bedrijfsvoering van het hotel en het theater. De samenwerking is ondertekend door Gijs Hendrikx van het Theaterhotel Venlo en theaterdirecteu...

Economie Toerisme
Nederlanders wereldwijd minst bereid salaris in te leveren voor extra vakantiedagen

Ondanks dat Nederlanders gemiddeld 25 vakantiedagen per jaar krijgen, heeft bijna de helft van hen (45 procent) het gevoel dat ze eigenlijk te weinig vakantietijd heeft. De bereidheid om salaris in te leveren voor extra vakantiedagen is echter met vier procent het laagste wereldwijd. Daarentegen zij...

Hotelbouwplannen
Nieuw hotel in voormalige Amerikaanse ambassade Den Haag

Buurtcafé  Eind 2016 kreeg Jos de Winter de vraag of hij wellicht interesse had in het pand aan de Willem de Zwijgerstraat in Utrecht-oost. Het besluit om een tweede Nieuwe Dikke Dries te openen was snel genomen. "Het zit op een hele leuke locatie, daarnaast denk ik echt dat Nieuwe Dikke Dries ...

Amsterdam Airbnb
Indoor kamperen in Amsterdam via Airbnb: 326 euro!

Indoor kamperen. Ooit van gehoord? Op Airbnb vind je een locatie in de Amsterdamse Pijp, waar je voor omgerekend 326 euro per nacht een nachtje indoor kunt kamperen. Doordeweeks is de ruimte in gebruik als aikido-lesruimte, maar in het weekend worden er tentjes geplaatst. De logées hebben ...

Hotel Achtergronden
13-jarige jongen huurt Amstel Hotel af voor bar mitswa

Ongelofelijk. Een 13-jarige jongen huurde het gehele Amstel Hotel af om zijn bar mitswa te vieren. Binnen de Joodse gemeenschap wordt met de bar mitswa de spitituele volwassenheid gevierd, en meer dan eens wordt er dan groots uitgepakt. Toch zal niet iedereen het geld hebben om een dergelijk feest t...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: