Dit is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland

10 januari 2017 | Jorien Slager

Michiel van der Eerde is maandagavond 9 januari 2017 uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2016/2017. De bekendmaking vond plaats tijdens de KHN Nieuwjaarsreceptie in het Novotel Amsterdam City. De trotse winnaar ontving de prijs uit handen van Hans Steenbergen, voorzitter van de landelijke jury. Michiel zei bij de bekendmaking: “Ik sta te trillen en te rillen, had dit niet verwacht en wil groot compliment maken aan mijn team. Op 26 januari openen we onze vijfde Baut op het Paradijsplein, waarin we terugkeren in Amsterdam Oost.”. Michiel van der Eerde werd gekozen uit veertien regionale winnaars die gedurende de avond allemaal in het zonnetje werden gezet.

Michiel van der Eerde,  Baut, Restaurant C, Amsterdam

Juryvoorzitter Hans Steenbergen roemde de Meest Markante Horecaondernemer: “Rock & roll in de keuken. Lef, creativiteit, risico. Ondernemerschap pur sang. Michiel van Eerde belichaamt de nieuwe tijdgeest. Grenzeloze verbeelding, tomeloze energie, geweldige teamplayer. Pop-up restaurant Baut is al op 4 locaties in de hoofdstad succesvol geweest, een vijfde locatie komt eraan. Daarnaast heeft hij op een vaste plek Restaurant C geopend. Geschoold als kok bij de klassieke topadressen als De Hoefslag, Bokkedoorns en Oud Sluis en gelaafd met de creativiteit van zijn ervaring bij IQ Creative, is hij zijn eigen spoor gaan volgen. Onverkort houdt hij vast aan de kwaliteit op het bord, maar de setting waarin gegeten wordt, kan niet ruig en verrassend genoeg zijn. Onvergetelijke ervaringen worden gecreëerd op een totaal nieuwe manier. En daarom, vanwege zijn lef, risico, creativiteit, smaak en ondernemerschap is Michiel Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017 geworden.
 
Tijdens de avond werden de drie genomineerden voor de landelijke titel bekendgemaakt. Hij won het uiteindelijk van zijn concurrenten.
- Ed Hoogendijk van de horecabedrijven Bistro Pijpenla, Le Mariage en Bounge in Delft, regio Zuid Holland Noord.
- Willem Neutkens met de horecabedrijven Bij de Neut, Woest, WillyNacho en Westerhoven uit Brabant.

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Overig nieuws

Awards Best Western
Best Western deelt awards uit 

Best Western Plus Orange Hôtel in La Louvière (België) en Kasteel de Vanenburg – BW Premier Collection in Putten (Nederland) hebben de Best Western Quality Awards in ontvangst mogen nemen tijdens de jaarlijkse Best Western Hoteliers Meeting. Jaarlijks worden alle Best West...

Booking.com OTA's Internationaal
Blokkade voor Booking.com in Turkije

Booking.com is in Turkije geblokkeerd. In 2015 werd het bedrijf aangeklaagd door Turkse reisorganisaties vanwege oneerlijke concurrentie. De Turkse rechtbank stelde de organisaties in het gelijk, waardoor het bedrijf zijn online activiteiten in Turkije nu voor onbepaalde tijd moet staken. Booking...

Hotel
10 tips om gezonder te vergaderen

In hotels wordt veel vergaderd en de kwaliteit van de omgeving en de F&B dragen bij aan een goede meeting. 'Healthy Meetings' zijn dé trend. Hoe je dat aanpakt? Dit zijn 10 tips om ook in 2017 gezond te blijven vergaderen. 1. Brainfood, brandstof voor je brein De naam zegt h...

Achtergronden Interieur
Controle binnenklimaatsystemen bespaart horeca veel geld

Momenteel worden de controles op de regelgeving omtrent de EPBD (Energy Performance of Buildings Directive) door Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied sterk geïntensiveerd. De regelgeving voor eigenaren en beheerders van gebouwen met een opgeteld koelvermogen van 12KW of meer worden met name in ...

Economie Internationaal
Dusit International gaat naar Japan

Dusit International heeft aangekondigd een joint venture aan te gaan met het Japanse bedrijf Colours International onder de naam Dusit Colours. Op deze wijze hoopt het Thaise bedrijf ook in Japan voet aan wal te krijgen. Als onderdeel van de overeenkomst zullen beide bedrijven samen werken om een fr...

Advertorial
Advertorial: Tijdloos douchedesign, veel comfort en lage schoonmaakkosten

Ook maatwerk en ideaal voor renovatie Een scheve ruimte, een schuin dak of uitsparing? Voor elke badkamer heeft HÜPPE een oplossing, standaard of maatwerk. Ook voor oudere badkamers met ongelijke wanden levert het bedrijf passende muurprofielen. Die compenseren op elegante wijze de oneffenheden ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: