Dit zijn de kanshebbers voor de Thesis Award

2 maart 2016
Dit zijn de kanshebbers voor de Thesis Award

Binnenkort mogen de studenten van zes Nederlandse hotelscholen zich weer opmaken voor de Thesis Award. Het is dit jaar
een internationaal gekleurd gezelschap en de bijdragen lopen inhoudelijk behoorlijk uiteen. Het belooft spannend te worden. We presenteren je de samenvattingen van de genomineerde studenten.

*Fei Long Jingjing Jin*
Het reizen naar het buitenland is voor Chinese toeristen enorm in populariteit gestegen. Gitehoorn heeft een grote aantrekkingskracht op Chinese toeristen. Daarom heb ik onderzocht welke factoren de ervaring van Chinese toeristen in Giethoorn kunnen beïnvloeden.

*Doriene Reinderink*
Tijdens mijn afstudeerfase heb ik de huidige revenue management situatie in het Viceroy Bali hotel in Indonesië onderzocht. Hierbij heb ik zowel veldwerk als desk research gedaan. De uitkomst? Dat de nog niet alle individuele hoteleigenaren bewust zijn van het belang van revenue management. Het gebruik en de kennis van revenue management is daarom nog beperkt. Daarom heb ik een 10 stappen revenue management actieplan bedacht, dat de room revenue in onafhankelijke luxehotels en boetiekhotels, met een focus op leisure, kan opstuwen. Viceroy Bali heb ik als voorbeeldhotel gebruikt.

*Jochem Teeuwissen*
De doelstelling van mijn onderzoek was om te bepalen of kredietunies een geschikt financieringskanaal vormen voor de horeca-sector, in het bijzonder voor de startende ondernemer. Een kredietunie is kort samengevat: 'een cooperatie van MKB-ondernemers die via een gemeenschappelijke kas financiering ter beschikking stelt aan haar leden'.
Het blijkt dat horeca voor de klassieke financieringskanalen een lastig te financieren sector is. De sector heeft te kampen met een slecht imago veroorzaakt door dalende resultaten, veranderde regelgeving en misstanden in het verleden.
Ik denk dat de horeca zich moet verenigen om een horeca kredietunie te ontwikkelen met deskundigen op het gebied van horeca en kredietverlening. Het zal aan een grote branchevereniging als Koninklijke Horeca Nederland zijn om daarin het voortouw te nemen!

*Lieke Stover*
Wat zijn de grote invloeden binnen de gastervaring in het CitizenM hotel Amsterdam City bij het oproepen van gastenemoties die loyalty bepalen? De service-economie is vervangen door de experience-economie. De interactie bij gasten wordt in dit hotel vergroot, wat de loyalty van de gasten doet toenemen.

*Michele Rosa Ziegler*
Het herbergen van een superster is goede reclame voor een hotel. Hoe kan deze target group aangetrokken worden tot het hotel? Hiermee wordt de positie van het hotel op de markt immers versterkt.

*Oliver Heinzmann*
Toerisme in Europa groeit harder dan verwacht. Local cuisine wordt hierbij een steeds grotere tool om toeristen aan te trekken. Dutch cuisine mist een duidelijke identiteit. We hebben een campagne ontwikkeld die Dutch cuisine beter moet positioneren.

~Thijs Jacobs~


Overig nieuws