Nieuw online reserveringssysteem voor hotelketens

1 december 2009
Nieuw online reserveringssysteem voor hotelketens

Online hotelboekingsorganisatie Hoteliers.com heeft speciaal voor hotelketens en samenwerkingsverbanden een boekingsmodule ontwikkeld die probleemloos geïmplementeerd kan worden op de eigen website van de betrokken keten. Holland Hotels is de eerste keten die de tool gaat gebruiken.

*Investeren*
Voor veel relatief kleinere ketens is het ontwikkelen van een eigen boekingsengine een te dure investering. "In deze tijden van teruglopende boekingen en dus lagere winsten staat de hotelsector niet te popelen om dergelijke kostbare investeringen te doen. Prijsdumping is niet het antwoord op de huidige malaise in de hotelwereld; investeren in een modern online boekingssysteem is op de lange termijn zinvoller," meent directeur Erik Baumann van Hoteliers.com..

*Lage kosten*
Zijn organisatie stelt samenwerkingsverbanden in de hotelsector in de gelegenheid om tegen naar eigen zeggen relatief lage kosten een dergelijk reserveringssysteem op hun eigen website toe te passen. Holland Hotels, een samenwerkingsverband van momenteel 71 hotels in eigen land, is de eerste hotelketen die de boekings-engine van Hoteliers.com gebruikt.

*Logisch vervolg*
Hoteliers.com begon al ruim vier jaar geleden met het leveren van boekingsmodules aan individuele hotels. Inmiddels maken zo’n 400 hotels gebruik van deze dienst en was het een logische stap om een reserveringssysteem voor kleine tot middelgrote samenwerkingsverbanden te ontwikkelen.

*Innovatie*
Directeur Geert-Jan Nieveen van Holland Hotels: "Juist in de huidige marktomstandigheden is het zaak om in te zetten op technologische innovatie en samenwerking. Ieder voor zich is een achterhaald marketingconcept. De hotels die wij aanbieden worden nu vaak gevonden door consumenten die op de site van Hoteliers.com surfen."

*Interessant*
Omdat hoteliers.com niet krampachtig bezoekers op de eigen site wil vasthouden – zoals bij het merendeel van andere boekingssites wel het geval is – maar hen in staat stelt om direct door te linken naar de eigen site van de keten is het volgens Nieveen interessant geworden om in de door hen ontwikkelde boekings-engine te investeren.

*Oriënteren*
"We zien dat consumenten zich op overkoepelende hotelsites oriënteren op het hotelaanbod in een betreffende bestemming, maar daarna toch vaak verder googlen in hun zoektocht naar meer informatie over het hotel," stelt Baumann.

*Geen hoge commissie*
Men kan of op de site www.hoteliers.com een hotelkamer reserveren of direct doorlinken naar de site van een keten of individueel hotel en daar de reservering te maken. Hoteliers.com onderscheidt zich naar eigen zeggen van andere boekingsengines door voor iedere gerealiseerde reservering geen hoge commissie te berekenen aan de aangesloten hotels.

Kijk op: "www.hoteliers.com":http://www.hoteliers.com

~Hospitality Management, Sanny Visser~

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/nieuw-online-reserveringssysteem-voor-hotelketens/

Overig nieuws