Philips lanceert MediaSuite voor hotellerie

Auteur: Redactie
13 september 2011
Philips lanceert MediaSuite voor hotellerie

Philips, de toonaangevende leverancier van televisies aan de hospitality industrie, lanceert Philips MediaSuite. Deze nieuwe reeks op internet aangesloten televisies biedt hotelgasten het gemak van internet in de eigen hotelkamer. Vanaf nu laat de gast de laptop thuis.

*Speciaal voor de hotellerie*
Philips’ MediaSuite televisies zijn de meest recente toevoeging aan de portfolio van Philips producten die speciaal voor de hotelsector worden vervaardigd. Hiermee krijgen hoteliers de mogelijkheid om hun gasten op een kosteneffectieve en makkelijke manier via een aaneenschakeling van NetTV apps interactieve services te bieden. *Bekijk "hier":http://www.youtube.com/watch?v=QBKpTZwqcD0&feature=player_embedded de introductievideo van MediaSuite.*

*Onderzoek*
Uit pan-Europees onderzoek onder bijna 7000 respondenten is gebleken dat meer dan de helft van de reizigers (55%) de voorkeur geeft aan een hotel met internettelevisie. Van de ondervraagden gaf 92% aan altijd gebruik te maken van NetTV op de hotelkamer. De meest gebruikte functies die naar voren kwamen, zijn: catch-up tv (39%), het nieuws (17%) en het weer (11%) Als het gaat om hotelspecifieke functies zijn stadsinformatie (39%), conciërgediensten (16%) en vluchtinformatie (10%) het meest interessant voor reizigers.

*Geen laptop meer mee?*
Hotelgasten kunnen zonder hun eigen laptop of notebook uit te moeten pakken genieten van toegang tot het internet. Catch-up TV, online applicaties zoals het lokale weer en nieuws, Facebook en Twitter worden toegankelijk door de televisie op de hotelkamer. De afstandsbediening is speciaal ontworpen voor een intuïtieve navigatie door de verschillende interactieve diensten.

*De Philips ‘Super Seven’*
MediaSuite TV’s zijn ontworpen op basis van de Philips ‘Super Seven’; een serie van zeven exclusieve voordelen voor hoteliers en hotelgasten:

*Duurzaamheid:* Besparen van energie en kosten.
*Eenvoud:* Het aanbieden van aanpasbare, gebruiksvriendelijke TV-schermen en het generen van nieuwe inkomsten.
*Smart Technologie:* Een uiteenlopende reeks LED TV’s met superieure beeldkwaliteit, IPTV en compatibiliteit met een interactief systeem naar keuze
*Diensten:* Inclusief 5 jaar garantie en een handig huurprogramma.
*Signature Range:* Geeft u de mogelijkheid uw gasten iets unieks te bieden door het gebruik van Ambilight en 3D in de hotelkamer.
*Veiligheid:* Met versleuteling van de inhoud zodat uw gasten als eerste de nieuwste blockbusters kunnen bekijken.
*Segmentatie:* Speciale proporties en kenmerken zodat ook horecagelegenheden en cruiseschepen baat hebben bij de professionele televisies van Philips.

*Wouter Staal*
Wouter Staal, Sr. Global Marketing Manager, Philips Hotel TV: ''Met behulp van onze Hotel TV-oplossingen willen wij hoteleigenaren en managers in de hele wereld faciliteren in het aanbieden van een unieke hotelervaring voor gasten. Met Philips MediaSuite kan dit op een kostenffectieve en duurzame manier. Het versterkt ons aanbod en laat zien dat wij vastbesloten zijn om onze partners door middel van innovatie en service een concurrentievoordeel te verschaffen.''

*Ian Millar*
Ian Millar CHTP, Professor of Information Technology, Deputy Director of Innovation, Lausanne Hotel School: ''Tegenwoordig verwachten gasten dat technologie een onderdeel uitmaakt van de ervaring die hoteliers bieden. Gasten gaan er van uit dat zij dezelfde toegang tot entertainment en sociale media hebben als thuis. Door dit mogelijk te maken is MediaSuite niet alleen een geweldig product, maar precies wat de industrie nodig heeft.”

*Het Philips ‘CoCreation Expert Team’*
Philips heeft meer dan dertig jaar ervaring met het leveren van innovatieve oplossingen in de hotelindustrie. Hierbij horen onder andere verschillende LED TV's met baanbrekende eigenschappen. Door de oprichting van het Philips ‘CoCreation Expert Team’ laat het bedrijf haar toewijding op gebied van innovatie zien. Dit panel van onafhankelijke leiders uit de branche brengt jaren van expertise bij elkaar. Daarnaast biedt het panel, door middel van producttests, belangrijke marktinzichten. Op deze manier kunnen ook in de toekomst toonaangevende oplossingen ontwikkeld blijven worden voor de beste interactieve kijk- en gebruikerservaringen voor gasten. Het ‘CoCreation Expert Team’ van Philips bestaat uit onder andere senior managementleden van grote hotelketens zoals Marriott en Accor en toonaangevende hospitality consultants Ted Horner en Bryan Steele en Ian Millar van de Lausanne Hotel School.

 

Overig nieuws