Standaardwerk voor hotellerie gepresenteerd

26 mei 2014
Standaardwerk voor hotellerie gepresenteerd

Op 22 mei is in Breda, op de NHTV Hogere Hotelschool, het nieuwe boek 'Hospitality Experience; An introduction to Hospitality Management'
gepresenteerd. Hospitality Experience biedt studenten en professionals houvast voor het ontwerpen, realiseren en managen van het product waar het in de gastvrijheidsindustrie draait: hospitality experiences. Het boek is tot stand gekomen met medewerking van professoren, onderzoekers en docenten van alle vijf de hogere hotelscholen die Nederland rijk is. Het eerste exemplaar van Hospitality Experience is donderdag 22 mei overhandigd aan de heer Eus Peters van Koninklijke Horeca Nederland, als vertegenwoordiger van de horecabranche.

*Nieuw standaardwerk*
Onder de bezielende leiding van Frans Melissen, Jean-Pierre van der Rest, Stan Josephi en Rob Blomme heeft een team van 18 professoren, onderzoekers en docenten van de hogere hotelscholen in Nederland het nieuwe standaardwerk geschreven om eerstejaars studenten met de wereld achter gastvrijheid kennis te laten maken. Het boek is ook van belang voor gevorderde studenten Hospitality Management en verwante opleidingen, maar ook voor professionals die werkzaam zijn in de business. Hospitality Experience biedt de lezer een inleiding in de belangrijkste aspecten van hospitality management en is een bundeling van alle belangrijke theorieën, methoden en modellen op dit vakgebied. Het doet dit door expliciet een link te leggen met de cruciale rol van experiences, beleving, in onze hedendaagse competitieve, steeds veranderende markt en deze link wordt verder geïllustreerd en uitgewerkt in een reeks van praktische voorbeelden.

*Toekomstbestendig*
"De gedachtegang vanuit nieuwe theorieën maakt het meer toekomstbestendig dan de huidige naslagwerken. Het geeft veel theorie die voor de hospitality industrie erg relevant is. Het stelt de beleving en ervaring in de horeca centraal", aldus Eus Peters. De leden van KHN hebben 'samenwerken' gekozen als één van hun speerpunten en KHN maakt zich al enkele jaren sterk voor samenwerking tussen de hogere hotelscholen in Nederland, die elk afzonderlijk, maar gezamenlijk nóg meer een uitstekende internationale reputatie hebben. KHN ziet de samenwerking in dit boek als mogelijke opmaat voor verdergaande samenwerking op het gebied van toegepast onderzoek die echt werkt voor de hospitality industrie.

De vijf Nederlandse hogere hotelscholen zijn Hogere Hotelschool NHTV Breda, Hotelschool The Hague in Den Haag en Amsterdam, Hoger Hotelonderwijs Saxion Apeldoorn, Hotel Management School Stenden in Leeuwarden en Hotel Management School Maastricht - Hogeschool Zuyd.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws