Trivago presenteert vernieuwde hoteltool

30 september 2015
Trivago presenteert vernieuwde hoteltool

Hotelmetasearch "www.trivago.nl":http://www.trivago.nl/ lanceerde gisteren een vernieuwd platform voor hoteliers. Dit platform, Trivago Hotel
Manager, stelt hotels volgens de hotelzoeksite in staat om de informatie die over hun accommodatie gegeven wordt zelf aan te passen en bij te houden.

*120.000 hoteliers actief op platform*
Het platform bestaat al sinds 2008. Inmiddels halen al 120.000 hoteliers er hun voordeel mee; hotels met een hotelmanageraccount krijgen gemiddeld 5 keer zoveel kliks als hotels die hun hotelprofiel ongemoeid laten.

*Waarom is Trivago belangrijk voor hoteliers?*
Het vergelijken van prijzen, beoordelingen en facliliteiten is erg belangrijk geworden voor de huidige consument. Bijna de helft van alle reizigers gebruiken hotelmetasearchsites
als Trivago om hotels te vergelijken; zo blijkt uit onderzoeksgegevens uit 2013, 2014 en
2015 van ResearchNow*. "In het geval van Trivago wordt deze groep metasearchgebruikers ook steeds groter; in 2015 groeide het aantal gebruikers met 59 procent naar 120 miljoen bezoekers per maand. Het is belangrijk dat hoteliers zich realiseren hoe groot deze groep is. Als iemand uit deze doelgroep boekt, dan lijkt het voor de hotelier net alsof deze persoon via een OTA bij het hotel uitkwam. Maar in feite heeft deze persoon op een metasearchwebsite gezocht, vergeleken en een keuze gemaakt. Alles dat bij de OTA nog rest is het boekingsproces, maar het overtuigen van de gasten vindt plaats op de
metasearchwebsite", aldus Jules Dijkstra van Trivago.

*Waarom hoteliers de tool gebruiken*
Voor hoteliers die graag gasten willen overtuigen via trivago, is enkel de aanwezigheid op verschillende OTA-websites volgens Dijkstra vaak niet voldoende. "Hoewel hun aanwezigheid bij OTA’s Trivago in staat stelt om hun prijzen te vergelijken en op basis van geaggregeerde informatie een hotelprofiel op te stellen, zal dit hotel het in veel gevallen afleggen tegen accommodaties van andere hoteliers, die op basis van betere foto’s of een completer hotelprofiel een positiever of betrouwbaarder beeld weten te scheppen van hun hotel. Om hoteliers een mogelijkheid te bieden om hier verandering in te brengen heeft Trivago de tool Trivago Hotel Manager ontwikkeld. Deze tool is een gratis platform dat hoteliers in staat stelt om hun accommodaties van een aantrekkelijker hotelprofiel te voorzien. Hoteliers krijgen zo de controle over hun eigen hotelprofiel en kunnen het profiel zelf aanpassen, aanvullen en up-to-date houden."

*Optimalisatie profiel is belangrijk*
"Wij zien hoteliers als de meest waardevolle bron van informatie wat betreft de hotels. Zij weten het best waar ze goed in zijn en we willen juist deze informatie graag presenteren aan onze gebruikers", aldus Johannes
Thomas, managing director en hoofd van Hotel Relations bij Trivago. "Een uniek en up-to-date hotelprofiel krijgt meer aandacht van potentiële boekers en zal meer kliks genereren. Uiteindelijk is dit zelfs van invloed op een hogere, meer vooraanstaande plaatsing op Trivago. Daarnaast personaliseren deze unieke hotelprofielen het zoekproces en worden reizigers beter geïnformeerd", aldus Thomas. "We waren zeer onder de indruk toen we erachter kwamen dat geregistreerde hotels met een toppositie 35 procent van hun boekingen via onze site verkrijgen. Dit bevestigt het belang van ons platform voor hoteliers en marketeers, en toont aan dat het platform tastbare resultaten oplevert", besluit de managing director.

*Over de vernieuwde Hotel Manager*
De nieuwe Hotel Manager van Trivago is voorzien van een nieuwe, meer intuïtieve interface; deze moet het gebruik vergemakkelijken. De nieuwe interface verdeelt de verschillende mogelijkheden van de Hotel Manager over drie belangrijke categorieën: informatie,
reputatie en prijzen.

*1. Informatie*
De hotelier kan alle eigenschappen van zijn hotel in detail weergeven: informatie over de inrichting, een beknopte omschrijving van het hotel, het aanvinken van faciliteiten, services en andere hotelvoorzieningen en het
uploaden van mooie foto’s.

*2. Reputatie*
Het hotel krijgt toegang tot een duidelijke uiteenzetting van de Trivago Rating Index. Met dit systeem wordt de waardering van het hotel door beoordelingen van gasten tot stand gebracht. De hotelier krijgt meer inzicht in de
feedback van gasten.

*3. Prijs*
De hotelier krijgt inzicht in de verschillende prijsfactoren op trivago.

De Trivago Hotel Manager is momenteel beschikbaar in 17 landen en in 8 talen waaronder een versie in het Nederlands. Hoteleigenaren moeten geregistreerd zijn om van de gratis
service gebruik te kunnen maken. Aanmelden kan via "www.trivago.nl/hotelmanager.":http://www.trivago.nl/hotelmanager/

*ResearchNow onderzoeksdata uit DE, UK, US , ES, FR, CA, IT van 2013-2015. Sample sets van 1000 - 500 personen per kwartaal ondervraagd in DE, UK, ES, FR, CA, IT en maandelijks in de US.

~Christel Tuin~

Overig nieuws