Zet jij Pokémon Go al in om traffic te genereren?

15 juli 2016 | Thijs Jacobs

Opeens is het overal om ons heen. Pokémon Go, het op Geo-locatie gebaseerde augmented reality spel, is in een paar dagen een wereldwijde hit geworden. Sinds de lancering vorige week is de beurswaarde van Nintento met meer dan 7 miljard omhoog geschoten. Ook retailers, restaurants en hotels spelen hierop in.

In winkelstraten, parken en gebouwen duiken ze op. Je ziet jong en oud gebukt met hun blik op het schermpje van de mobiel. Ze zijn op zoek naar Pokémons.  

Weer een bewijs van de kracht van de locatie 
Immers, dit spel speelt zich af in jouw omgeving, jouw straat, jouw stad, en zelfs bij ons thuis. 

Traffic generator?
Een hotel/restaurant kan een half uur een PokéStop worden. Je koopt dan wat Lures (rond €1,-) en vergroot zo het aantal Pokemons rond en op locatie. De kans is groot dat je vestiging wordt overspoeld door gretige Pokémonjagers. Althans, dat blijkt zo te zijn in de USA de afgelopen dagen. Kortom, ik zou er wat meer over lezen. Een goed verhaal vind je op Inc.com >

Boost je local F&B
Dit fenomeen spreekt vooral zo aan omdat het perfect aansluit bij de visie van het belang van de lokale markt rond een hotelvestiging. De digitale communicatie kun je ook hier gericht voor inzetten. Met de iConneqt Geo Targeting technologie communiceer je lokaal, maar dan vanuit een centrale regie. 
De cijfers geven het aan, er wordt aanzienlijk beter gescoord. Je bouwt aan een lokale database m.b.t. je lokale F&B-aanbod en aan je nationale database voor je hotelaanbod. 

Check deze link voor meer info: http://hospitality-marketing-automation.nl/

Overig nieuws

Awards NH Hotels Hotelketens
NH Hotels uitgeroepen tot Beste Hotelketen 2016

NH Hotel Group mag zich de beste hotelketen van Nederland noemen. De keten won de prijs 'Beste Hotelketen 2016' van Hotels.nl, dankzij de goede reviews van gasten op de website. In totaal zijn er meer dan 43.000 reviews ingevuld, waarbij gekeken is naar de prijs en kwaliteitverhouding, hygi&...

Hotelbouwplannen Hotel
Theaterhotel Venlo en De Maaspoort sluiten partnerschap

Het nieuwe te openen Theaterhotel Venlo en De Maaspoort Theater & Events gaan samenwerken. De samenwerking zal zich manifesteren op diverse vlakken van de bedrijfsvoering van het hotel en het theater. De samenwerking is ondertekend door Gijs Hendrikx van het Theaterhotel Venlo en theaterdirecteu...

Economie Toerisme
Nederlanders wereldwijd minst bereid salaris in te leveren voor extra vakantiedagen

Ondanks dat Nederlanders gemiddeld 25 vakantiedagen per jaar krijgen, heeft bijna de helft van hen (45 procent) het gevoel dat ze eigenlijk te weinig vakantietijd heeft. De bereidheid om salaris in te leveren voor extra vakantiedagen is echter met vier procent het laagste wereldwijd. Daarentegen zij...

Hotelbouwplannen
Nieuw hotel in voormalige Amerikaanse ambassade Den Haag

Buurtcafé  Eind 2016 kreeg Jos de Winter de vraag of hij wellicht interesse had in het pand aan de Willem de Zwijgerstraat in Utrecht-oost. Het besluit om een tweede Nieuwe Dikke Dries te openen was snel genomen. "Het zit op een hele leuke locatie, daarnaast denk ik echt dat Nieuwe Dikke Dries ...

Amsterdam Airbnb
Indoor kamperen in Amsterdam via Airbnb: 326 euro!

Indoor kamperen. Ooit van gehoord? Op Airbnb vind je een locatie in de Amsterdamse Pijp, waar je voor omgerekend 326 euro per nacht een nachtje indoor kunt kamperen. Doordeweeks is de ruimte in gebruik als aikido-lesruimte, maar in het weekend worden er tentjes geplaatst. De logées hebben ...

Hotel Achtergronden
13-jarige jongen huurt Amstel Hotel af voor bar mitswa

Ongelofelijk. Een 13-jarige jongen huurde het gehele Amstel Hotel af om zijn bar mitswa te vieren. Binnen de Joodse gemeenschap wordt met de bar mitswa de spitituele volwassenheid gevierd, en meer dan eens wordt er dan groots uitgepakt. Toch zal niet iedereen het geld hebben om een dergelijk feest t...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: