Accor schudt lakens bij budgetmerken op

14 september 2011 |
Accor schudt lakens bij budgetmerken op<

Accor Hotels presenteert een nieuwe strategie met de positionering van twee nieuwe budgetmerken ‘ibis styles’ en ‘ibis budget’ in plaats van respectievelijk all seasons en
Etap hotel, naast het bestaande ibis-merk.

Eén sterk merk
ibis, all seasons en Etap hotel worden omgevormd tot een groep van drie moderne merken. ibis wordt de basis van het goedkope segment. Door het samenvoegen van de merken onder de ibis-naam zal de toegankelijkheid, de samenhang en de kracht van deze drie merken versterken.

Omschakeling eind 2012 voltooid
Er zal een kritische massa op diverse markten bereikt kunnen worden terwijl tegelijkertijd de naamsbekendheid en het ontwikkelingspotentieel van elk van de merken wordt vergroot. Begin 2013 moeten alle bestaande hotels zijn omgevormd.

Betere naamsbekendheid
Het merkenproject moet onder meer zorgen voor vergroting van de naamsbekendheid en klanttevredenheid zorgen en voor optimalisatie van het distributie- en klantensysteem.

Commentaar Denis Hennequin
“Met de lancering van de nieuwe strategie zetten we Accor Hotels neer als model voor de hotellerie van de toekomst. Dit belangrijke project zal de eenwording van onze teams versterken. Onze ambitie wordt duidelijk door het nieuwe motto ‘Open New Frontiers in Hospitality’ en een sterkere profilering van Accor Hotels. Wij willen onze klanten een unieke hotelervaring bieden en wij denken dit te kunnen bereiken door moderne en innovatieve dienstverlening en door de herpositionering van onze merken”, aldus Denis Hennequin, CEO van Accor Hotels.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: