Dossier : Columns Hans van Spronsen

12 augustus 2019 Columns
Column Hans van Spronsen: de ananas op de hotelkamer

Ik ben als mens gek op extra aandacht, gewoon iets kleins speciaal voor mij. Eigenlijk gil ik om herkenning en erkenning, zoals al uw gasten, neem ik aan. Eigenlijk ben ik een ‘aandachtfetisjist’ en als ik die krijg, geef ik nog makkelijker geld uit en ben ik tegelijkertijd veel positiev...

18 juni 2019 Achtergronden
Juni-editie Hospitality Management: Hans Vugts hekelt stadsbestuur Amsterdam

In de juni-uitgave van Hospitality Management presenteren we je uiteenlopende onderwerpen en interviews. Op de cover zie je Hans Vugts, de man die eind 2019 afscheid neemt van de hotellerie. Hij stond de afgelopen veertien jaar aan het roer van Hotel Casa Amsterdam. Jeroen Oskam neemt ons mee naa...

15 mei 2019 Columns
Column Hans van Spronsen: Groene marketing

De wereld komt langzamerhand in beweging voor een beter klimaat. Ons kabinet heeft grootste plannen, we hebben klimaattafels en klimaatmarsen, maar natuurlijk ook de recente verkiezingen waar dit item een belangrijke rol speelde. Kortom, het lijkt erop dat de mens van vandaag de dag hier bewust mee ...

16 januari 2019 Columns
Column Hans van Spronsen: De veilige omgeving anno 2020

Grote hotelketen gehackt, miljoenen gegevens van gasten liggen op straat. Nieuws van een paar weken geleden maar dat, als het goed is, alle hoteliers op scherp zet. Helemaal vervelend als u bent aangesloten bij deze club of als je er gast bent, zoals ondergetekende. Maar uit het feit dat dit kan geb...

14 november 2018 Columns
Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''

Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betreft waren er twee opties, ik heb opeens zwaar alzheimer óf ik ben zonder dat ik het in de gaten had doodgegaan. Want wat betreft komende herinne...

9 mei 2018 Columns
Column Hans van Spronsen: kritische gasten, wat een weelde

Recent was ik betrokken bij een hotel dat in de afgelopen twee jaar zijn rating op de verschillende boekingssites zag dalen met een procentpunt. De beoordeling werd daarmee niet vreselijk dramatisch en dus werd de daling niet als echt belangrijk ervaren door het bedrijf. Gelukkig waren de effecten, ...

17 januari 2018 Columns
Column Hans van Spronsen: Tevreden met uw score op de reserveringssites?

Al een ‘mooie’ score op de reserveringssites? Gefeliciteerd! Waardering van uw gast is natuurlijk altijd erg mooi en zeker belangrijk voor toekomstige business. Uw potentiële gasten kijken naar het cijfer dat er staat en combineren dat met hun budget of specifieke wensen. De vraag i...

18 november 2017 Achtergronden Interview
De Weekendselectie: Duurzame hotels, hoteltrends en happy end

Het is weer weekend! Dagelijks plaatsen wij op Hospitality Management nieuws, achtergronden, interviews en blogs. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat je de afgelopen week iets hebt gemist, vind je in de weekendselectie drie artikelen die gedurende de afgelopen week zijn geplaatst op onze website. ...

7 oktober 2017 Columns Achtergronden Interview
De Weekendselectie: Rustiek Drenthe, vernieuwd Golden Tulip Hotel en watten

Het is weer weekend! Dagelijks plaatsen wij op Hospitality Management nieuws, achtergronden, interviews en blogs. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat je de afgelopen week iets hebt gemist, vind je in de weekendselectie drie artikelen die gedurende de afgelopen week zijn geplaatst op onze website. ...

4 oktober 2017 Columns
Column Hans van Spronsen: Watte? Wie legt u in de watten?

Eens in de zoveel tijd weten hoteliers je weer eens te verbazen met ongastvrije gebaren. Je hebt maanden van te voren een hotelkamer geboekt en vlak voor de reis krijg je een e-mailtje met de korte mededeling (om welke reden dan ook): 'Uw hotelkamer is niet beschikbaar'. DOWNLOAD GRATIS...

29 juli 2017 Achtergronden
De weekendselectie: Meelezers, hotelomzet en badkamerverdriet

Het is weer weekend! Dagelijks plaatsen wij op Hospitality Management nieuws, achtergronden, interviews en blogs. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat u de afgelopen week iets heeft gemist, vindt u in de weekendselectie drie artikelen die afgelopen week zijn geplaatst op onze website. Wat dacht u...

28 juli 2017 Columns
Column Hans van Spronsen: Badkamerverdriet

Nog niet zo heel lang geleden was een voorbeeld van luxe in de hotellerie een badkamer met een bad. U kon daar zelfs nog een hogere kamerprijs voor vragen. En als er dan een bad in was gezet, dan werd er vaak als compromis een douche boven gehangen. DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPITA...

13 mei 2017 Achtergronden Interview
De weekendselectie: Fotografie, Onno Kokmeijer en hotelkeukens

De week is weer voorbij, dus tijd voor de weekendselectie. Wij selecteerden weer een paar artikelen om het weekend mee door te komen, of om te ontspannen tijdens de koffie. Wat dacht u van: - Zeven fotografietips die uw hotelboekingen een boost kunnen geven - Een video van Onno Kokmeijer, w...

9 mei 2017 Columns
Column Hans van Spronsen: Future proof?

De mens zal steeds ouder worden...Dit is een terugkerend item in de media. Volgens medische profeten worden we in de toekomst allemaal 100 jaar of ouder. Dat gaat nogal wat beteken voor de samenleving, want ouder worden zal ook in de toekomst gepaard gaan met gebreken. Over 8 jaar is naar verwachtin...

20 april 2017 Achtergronden Interview
Download de nieuwste Hospitality Management

De nieuwste editie van Hospitality Management is uit! In deze bomvolle uitgave vindt u weer interessante interviews, achtergronden en need-to-know informatie. De uitgave is hier gratis te downloaden. In deze uitgave is er een interview met Hans Pieters en Paul Westra van Utrecht City Hotels, die ...

21 december 2016 Columns Hotel
Column Hans van Spronsen: 2017, het jaar van de hotelier

Een nieuw jaar staat op het punt van beginnen. De budgetten zijn gemaakt en het beleidsplan is af. De marktomstandigheden lachen u toe en u bent er klaar voor om van 2017 een geweldig jaar te maken. Een jaar vol uitdagingen met paar onzekere aspecten. Wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren als een hoteli...

4 november 2016 Columns Hotel
Column Hans van Spronsen: de kracht van verbazing

Bij alles wat mensen doen, ondergaan of bedenken hebben zij een verwachting. Dit geldt bij elke menselijke activiteit, hoe groot of hoe klein ook. We ervaren dit vaak niet omdat we nou eenmaal veel doen zonder er echt bij stil te staan. Maar er is altijd een verwachting. Als je naar een verjaardag g...

Laad meer items

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: