Dossier : De eigenwijze kijk van Hans van Spronsen

19 februari 2021
De hagelnieuwe Hospitality Management

Over een aantal dagen valt de hagelnieuwe Hospitality Management bij iedere hotelier op de deurmat. Een inhoudelijk ijzersterk nummer met een interview met Erwin van der Graaf; Vice President Operations namens Accor. Hij ziet de pijn van nu, maar kijkt ook over de crisis heen. Er is licht aan het ei ...

13 januari 2021 Hans van Spronsen
Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort

Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid. Corona sneed ons de pas af. Dit met ongelofelijke gevolgen voor onze sector. Al snel moesten we leven met de verplichte sluiting en vervolgens met d ...

24 december 2020 Achtergronden
Dit lees je in de decemberuitgave van Hospitality Management

Deze week valt de decemberuitgave van Hospitality Management bij alle hoteliers in Nederland op de mat. We warmen je alvast op met een voorproefje van wat komen gaat en wensen je hierbij alvast hele fijne feestdagen toe. Wil je de decemberuitgave digitaal lezen? Dan kun je deze downloaden via de ...

10 november 2020 Columns Hans van Spronsen
Wellness in tijden van corona

Ten tijde van een pandemie is een focus op de gezondheid het allerbelangrijkste, dat weet iedereen. Wellness en saunabezoek kunnen een positieve impuls geven aan die gezondheid en daarom is het ook heel fijn dat de hotels deze service weer kunnen bieden. Maar ook hier geldt: een aantal aanpassingen ...

21 oktober 2020 Columns
Column: Inzicht in gastvrijheidspsychologie gewenst

Triest nieuws, maar we zullen nog een lange periode moeten dealen met het coronavirus. Alhoewel veel hotels in Nederland deze zomer hebben geprofiteerd van de binnenlandse vakanties gaan we een twijfelachtige herfst en winter tegemoet. Ik ben bang dat een deel van uw gasten een psychologisch ‘ ...

29 juli 2020 Columns
Column Hans van Spronsen: In je kracht staan

Eén keer een beetje zweverige titel maar wel één die de lading dekt van mijn betoog. Vooral middelgrote en kleinere hotels moeten zich in deze coronatijden hieraan vasthouden. Vertrouwen is een speerpunt in het contact met uw gasten. Hebben zij het vertrouwen dat zij in uw horec ...

19 april 2020 Columns
Column Hans van Spronsen: Hoe gaan we het doen n.C.?

Ik schrijf deze column midden in roerige tijden, waarin wij voor onze klanten druk aan het werk zijn om alle mogelijke hulp te mobiliseren. Op 15 maart stond de horeca even stil en daarna is een groot deel van de ondernemers druk aan het werk gegaan met oplossingen. Gaan bezorgen, sluiten en gaan kl ...

13 maart 2020 Columns
Column Hans van Spronsen: Slapen in een kartonnen hotel?

Karton als bouwmateriaal, je ziet en hoort steeds vaker, met wisselend succes. Kijkers van ‘Ik Vertrek’ zullen beamen dat een kartonnen huis kopen in Spanje wellicht niet het beste idee is maar onze topatleten liggen deze zomer tijdens de Olympische spelen allemaal op comfortabele, karto ...

20 januari 2020 Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle ...

11 oktober 2019 Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o ...

12 augustus 2019 Columns
Column Hans van Spronsen: de ananas op de hotelkamer

Ik ben als mens gek op extra aandacht, gewoon iets kleins speciaal voor mij. Eigenlijk gil ik om herkenning en erkenning, zoals al uw gasten, neem ik aan. Eigenlijk ben ik een ‘aandachtfetisjist’ en als ik die krijg, geef ik nog makkelijker geld uit en ben ik tegelijkertijd veel positiev ...

18 juni 2019 Achtergronden
Juni-editie Hospitality Management: Hans Vugts hekelt stadsbestuur Amsterdam

In de juni-uitgave van Hospitality Management presenteren we je uiteenlopende onderwerpen en interviews. Op de cover zie je Hans Vugts, de man die eind 2019 afscheid neemt van de hotellerie. Hij stond de afgelopen veertien jaar aan het roer van Hotel Casa Amsterdam. Jeroen Oskam neemt ons mee naa ...

15 mei 2019 Columns
Column Hans van Spronsen: Groene marketing

De wereld komt langzamerhand in beweging voor een beter klimaat. Ons kabinet heeft grootste plannen, we hebben klimaattafels en klimaatmarsen, maar natuurlijk ook de recente verkiezingen waar dit item een belangrijke rol speelde. Kortom, het lijkt erop dat de mens van vandaag de dag hier bewust mee ...

16 januari 2019 Columns
Column Hans van Spronsen: De veilige omgeving anno 2020

Grote hotelketen gehackt, miljoenen gegevens van gasten liggen op straat. Nieuws van een paar weken geleden maar dat, als het goed is, alle hoteliers op scherp zet. Helemaal vervelend als u bent aangesloten bij deze club of als je er gast bent, zoals ondergetekende. Maar uit het feit dat dit kan geb ...

14 november 2018 Columns
Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''

Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betreft waren er twee opties, ik heb opeens zwaar alzheimer óf ik ben zonder dat ik het in de gaten had doodgegaan. Want wat betreft komende herinne ...

9 mei 2018 Columns
Column Hans van Spronsen: kritische gasten, wat een weelde

Recent was ik betrokken bij een hotel dat in de afgelopen twee jaar zijn rating op de verschillende boekingssites zag dalen met een procentpunt. De beoordeling werd daarmee niet vreselijk dramatisch en dus werd de daling niet als echt belangrijk ervaren door het bedrijf. Gelukkig waren de effecten, ...

17 januari 2018 Columns Hans van Spronsen
Column Hans van Spronsen: Tevreden met uw score op de reserveringssites?

Al een ‘mooie’ score op de reserveringssites? Gefeliciteerd! Waardering van uw gast is natuurlijk altijd erg mooi en zeker belangrijk voor toekomstige business. Uw potentiële gasten kijken naar het cijfer dat er staat en combineren dat met hun budget of specifieke wensen. De vraag i ...

Laad meer items

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: