Dossier : Columns Gabriella Esselbrugge

1 mei 2018 Columns Gabriella Esselbrugge
Column Gabriella Esselbrugge: hospitality, de btw van de toekomst

Betaal je nu nog belasting, straks wil je graag voor de toegevoegde gastvrije waarde betalen. Misschien kunnen we eens praten of we in plaats van onze gasten toeristenbelasting laten betalen, wij juist iets extra’s van de overheid mogen ontvangen voor de meerwaarde die wij bieden. Een gastvrij...

10 januari 2018 Columns Gabriella Esselbrugge
Column Gabriella Esselbrugge: Wat zijn de topsectoren zonder gastvrijheid?

Over het belang van gastvrijheid is eigenlijk iedereen het wel eens. Maar als je kijkt waarmee we in Nederlands ons geld verdienen en in welke sectoren we uitblinken, kun je maar één conclusie trekken: zonder gastvrijheid zijn we nergens. DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPI...

7 december 2017 Awards Gabriella Esselbrugge
Gabriella Esselbrugge genomineerd voor Hotello of the Year 2018

Hospitality Management-columniste Gabrielle Esselbrugge is genomineerd voor de titel Hotello of the Year 2018. Dat heeft de organisatie bekend gemaakt. Naast Esselbrugge zijn ook Sam Holtus en Joris Bijdendijk genomineerd voor de titel. De Hotello of the Year award wordt jaarlijks uitgereikt aan ...

8 november 2017 Columns Gabriella Esselbrugge
Column Gabriella Esselbrugge: Wij willen meer vrije tijd

Personaliseren is je team ook een gezicht geven. Maar hoe kunnen we onze medewerkers en de studenten van de toekomst voorbereiden? En hoe kunnen we met onderwijs inspelen op de wensen van onze teams en onze gasten het hof maken? Kunnen we het hospitality-onderwijs gezamenlijk vormgeven en hoe kunnen...

27 september 2017 Columns Gabriella Esselbrugge
Column Gabriella Esselbrugge: Ranking the stars

Ben je onderweg in de auto na een afspraak, hoor je ineens onbekende sterren op de radio. Radar besteedde afgelopen week op Radio 1 aandacht aan hotelsterren. "Wat zegt de hoeveelheid sterren over een hotel?", vroegen ze zich af. DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPITALITY MANA...

18 juli 2017 Columns Gabriella Esselbrugge
Column Gabriella Esselbrugge: Hospitality, het zal ons een zorg zijn!

Ach ja, ik zal er maar eerlijk voor uitkomen: ik ben zo’n type dat in horecagelegenheden altijd alle processen en communicatie volgt en analyseert. Als ik ergens ga eten, dan krijg ik meer mee van alles wat er om me heen gebeurt dan van mijn tafelgezelschap. Deze ‘tic’ komt niet al...

2 mei 2017 Columns Gabriella Esselbrugge
Column Gabriella Esselbrugge: Met een vrouw in de top zit het wel snor

Te weinig vrouwen aan de top voelt als een tekort aan vitamines. Met vrouwen aan de top heb je meer dynamiek en inspiratie. Uiteraard moet je bij een vacature voor een topfunctie allereerst kijken naar het juiste cv en de geschikte kandidaat. Maar wordt er naar mannen wel net zo gekeken als naar vro...

7 maart 2017 Columns Gabriella Esselbrugge
Column Gabriella Esselbrugge: Blosjes

Al kreeg ik het met de paplepel ingegoten, ik zeg wel eens dat ik 360 graden moet kunnen kijken om alle gasten de aandacht te geven die ze verdienen. Generaties voor mij deden het al. Na het rietsnijden, koeien melken of hooien ging ’s avonds de deur van het huis open om met elkaar in het huis...

1 februari 2017 Internationaal Blog Gabriella Esselbrugge
Blog Gabriella Esselbrugge: de wittebroodsweken

Na de opening van ons Holland Giethoorn Restaurant in het Chinese Dafeng ging het allemaal voorspoedig. De keuken draaide overuren om ook onze trolleys op het park te vullen met Hollandse lekkernijen en de gasten waren tevreden. Maar de tulpen waren bijna uitgebloeid en zouden de gasten ook alleen v...

8 november 2016 Internationaal Blog Gabriella Esselbrugge
Blog Gabriella Esselbrugge: het feestje begint!

Ik landde op het vliegveld van Shanghai en zou nog even bij twee leveranciers langsgaan. Op het vliegveld stond mijn zakenpartner Jack al klaar. Ik was blij om hem te zien; we hadden zoveel lol gehad tijdens onze WeChat-videoconferenties gedurende de afgelopen weken dat het fijn was om elkaar nu liv...

21 september 2016 Internationaal Interview Gabriella Esselbrugge
Interview Gabriella Esselbrugge: hoe ga je om met Chinese gasten?

Gabriella Esselbrugge heeft eigenhandig Giethoorn op de kaart gezet bij Chinese toeristen. Vraag een willekeurige Chinees welke plaats hij kent in Nederland, en in veel gevallen zal ‘het Venetië van het noorden’ tot de top drie behoren. Een verdienste van wereldniveau. Momenteel moe...

12 september 2016 Achtergronden Blog Gabriella Esselbrugge
Blog Gabriella Esselbrugge: Thuiskomen in twee werelden

Gabriella Esselbrugge leeft in twee werelden. In Nederland heeft ze Giethoorn op de kaart gezet als toeristische hotspot en verwelkomt ze vele Chinezen in haar hotel-restaurant. In China heeft ze met haar Chinese zakenpartner een reusachtig restaurant opgezet. Ze maakt daar dagen van wel 20 uur per ...

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: