Hans van Spronsen: Double Dip strategie

29 april 2012 |
Hans van Spronsen: Double Dip strategie<

Ja hoor, daar is ie dan, de zo gevreesde Double Dip. Volgens Wikipedia zijn er wel tien verschillende definities van dit fenomeen. De definitie die mij het meeste aansprak was die van het in een saus dippen van een chipje of stukje groente, er iets vanaf bijten en dan opnieuw dippen.

Sociaal gezien kan dit echt niet. En eigenlijk willen we een economische Double Dip ook niet. Maar we zitten er wel midden in. En we zullen er mee moeten 'dealen'.

Dat betekent dat wij aangesproken worden op het aspect waarin wij het beste zijn: ondernemen. In gunstige conjuncturele omstandigheden kan iedereen een tent runnen; nu ontstaan er kansen voor ons, de echte ondernemers. In een lezing die ik laatst mocht bijwonen, werd de economie opgedeeld in seizoenen. Uit de analyse bleek dat de komende periode (2012-2018) een lente is: een periode vol met nieuw leven en nieuwe initiatieven. Precies wat we nodig hebben om lekker uit de Double Dip te komen.

We zien langzamerhand steeds meer nieuwe ideeën ontstaan, bedacht en ontwikkeld door echte ondernemers. Wat te denken van de Nutelleria, een nieuw fastfoodconcept gebaseerd op de bekende hazelnootpasta? Of de Prêt-à-Porter High Tea in het Berkeley Hotel in London, of afkicken van uw online leven met het Detox–hotelarrangement van het Marriot Renaissance in Pittsburg. Allemaal spannende nieuwe ideeën voor een nieuwe lente.

Elke dag raak ik zelf weer geïnspireerd door ondernemers en hun ideeën die wij verzamelen op Horecatrends.com. Zo zien wij ook collega’s uit het buitenland die hun hotels aanprijzen op de plekken waar de consument werkelijk kijkt, bijvoorbeeld op websites zoals Pinterest of The Fancy. Dit onder het motto “Komen de potentiële gasten niet naar mijn website, dan breng ik de mooiste foto’s of recepten van de lekkerste gerechten gewoon naar de websites waar zij wél kijken”.

Juist in moeilijke economische tijden gaat het om innovatie, echt 'out of the box' denken. Denk bijvoorbeeld eens aan Double Dip arrangementen, voor iedereen die het even niet meer ziet zitten. Energiedrankjes, een gezond diner, lekker de sauna in, massage en een heerlijke overnachting voor een mooie prijs. Of een Double Dip avond met anti-recessie cocktails, recessie gerechten en muziek. Laat uw gasten ook eens genieten van de Double Dip.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Culinair
Coperto Restobar in Zwolle is erkend met een Bib Gourmand

Chef-kok Remco Jansen en zijn brigade zijn er dolgelukkig mee: “Al sinds de opening twee jaar geleden hebben we de ambitie om op dit niveau te acteren. We konden niet gelukkiger zijn nu het is gelukt om daadwerkelijk beloond te worden met een Bib.” De nieuwe Bib Gourmand restaurantgid...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Hotelketens
Leonardo Boutique Hotel komt naar Nederland

Een aantal weken na de officiële opening van het eerste Leonardo Royal Hotel in Nederland, heeft Fattal Hotel Group bekend gemaakt ook het merk ‘Leonardo Boutique’ in Amsterdam te introduceren. Vanaf april 2020 zal Apollo Museumhotel Amsterdam City Centre, na een half jaar durende r...

Hotelketens Internationaal
Ruby Hotels vindt vermogende investeerder en zet in op grote groei

De Otto-familie heeft een aandeel van 25% verworven in de Ruby hotelgroep. De overname vond plaats in het kader van een kapitaalsverhoging. Ruby Hotels is in 2013 opgericht als een 'Lean Luxury hotelgroep' en exploiteert momenteel zeven Ruby hotels. Nog eens tien hotels zijn in aanbouw of wo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: