Hans van Spronsen: Double Dip strategie

29 april 2012 |
Hans van Spronsen: Double Dip strategie<

Ja hoor, daar is ie dan, de zo gevreesde Double Dip. Volgens Wikipedia zijn er wel tien verschillende definities van dit fenomeen. De definitie die mij het meeste aansprak was die van het in een saus dippen van een chipje of stukje groente, er iets vanaf bijten en dan opnieuw dippen.

Sociaal gezien kan dit echt niet. En eigenlijk willen we een economische Double Dip ook niet. Maar we zitten er wel midden in. En we zullen er mee moeten 'dealen'.

Dat betekent dat wij aangesproken worden op het aspect waarin wij het beste zijn: ondernemen. In gunstige conjuncturele omstandigheden kan iedereen een tent runnen; nu ontstaan er kansen voor ons, de echte ondernemers. In een lezing die ik laatst mocht bijwonen, werd de economie opgedeeld in seizoenen. Uit de analyse bleek dat de komende periode (2012-2018) een lente is: een periode vol met nieuw leven en nieuwe initiatieven. Precies wat we nodig hebben om lekker uit de Double Dip te komen.

We zien langzamerhand steeds meer nieuwe ideeën ontstaan, bedacht en ontwikkeld door echte ondernemers. Wat te denken van de Nutelleria, een nieuw fastfoodconcept gebaseerd op de bekende hazelnootpasta? Of de Prêt-à-Porter High Tea in het Berkeley Hotel in London, of afkicken van uw online leven met het Detox–hotelarrangement van het Marriot Renaissance in Pittsburg. Allemaal spannende nieuwe ideeën voor een nieuwe lente.

Elke dag raak ik zelf weer geïnspireerd door ondernemers en hun ideeën die wij verzamelen op Horecatrends.com. Zo zien wij ook collega’s uit het buitenland die hun hotels aanprijzen op de plekken waar de consument werkelijk kijkt, bijvoorbeeld op websites zoals Pinterest of The Fancy. Dit onder het motto “Komen de potentiële gasten niet naar mijn website, dan breng ik de mooiste foto’s of recepten van de lekkerste gerechten gewoon naar de websites waar zij wél kijken”.

Juist in moeilijke economische tijden gaat het om innovatie, echt 'out of the box' denken. Denk bijvoorbeeld eens aan Double Dip arrangementen, voor iedereen die het even niet meer ziet zitten. Energiedrankjes, een gezond diner, lekker de sauna in, massage en een heerlijke overnachting voor een mooie prijs. Of een Double Dip avond met anti-recessie cocktails, recessie gerechten en muziek. Laat uw gasten ook eens genieten van de Double Dip.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview
“Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten”

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Amsterdam Achtergronden
MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatiecon...

Internationaal Tech
Alweer een hotelketen slachtoffer van hackers

Het is weer raak: hackers hebben afgelopen zomer de klantgegevens buit weten te maken van 10,6 miljoen gasten van het Amerikaanse hotelbedrijf MGM Resorts. De gegevens zijn gedeeld op een forum voor hackers, meldt zdnet.com. Op het forum werden de adressen, namen, burgerservicenummers en telefoo...

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: