White paper

Hotel Exploitatiemodellen

Hotel Exploitatiemodellen

Een belangrijk kenmerk van de hedendaagse hotelbranche is dat eigendom, exploitatie en branding van hotels vaak zijn gescheiden. Het vastgoed van een hotel kan eigendom zijn van een investeerder, en verhuurd aan een hotelketen. De investeerder kan er ook voor kiezen zijn hotel te laten managen door zo’n keten. Of om zich als franchise-nemer aan te sluiten bij een merk, en de dagelijkse leiding van het hotel over te laten aan een ‘white label’ management company. Alles zelf doen is uiteraard ook een optie.

Waarom maken deze partijen de keuzes die ze maken? En hoe proberen ze grip op het hotel te houden en hun belangen te beschermen? Deze white paper beoogt de lezer in grote lijnen de antwoorden te schetsen op deze vragen, en sluit af met een schets van drie recente ontwikkelingen.

Auteur: Rob van Ginneken

Vul hier je e-mailadres in om de white paper te downloaden. Naast deze white paper ontvang je ook de nieuwsbrieven van Hospitality Management, je kunt je voor deze mail altijd afmelden.
PMS Overzicht 2019 PMS Overzicht 2019
Snelcursus marketing voor hoteliers Snelcursus marketing voor hoteliers
HorecaMarketingKalender 2019 HorecaMarketingKalender 2019
Horeca en de NVWA Horeca en de NVWA
Hospitality Terminologie Hospitality Terminologie
Financieel management voor de hotellerie Financieel management voor de hotellerie
Hotel Exploitatiemodellen Hotel Exploitatiemodellen
Hotellinnen: Uitbesteden? Hotellinnen: Uitbesteden?

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: