Wereldrecordpoging Desembrood bakken ten bate van Against Cancer

16 mei 2019 | Yonne van Geene
Wereldrecordpoging Desembrood bakken ten bate van Against Cancer<

Zondag 2 juni 2019 vindt de wereldrecordpoging Desembrood bakken plaats in Amsterdam. Hilton Amsterdam Airport Schiphol wordt omgetoverd tot de grootste pop-up desembakkerij van de wereld. Er zijn minimaal 500 mensen nodig waarbij er met duizend handen gelijktijdig desembrood gemaakt wordt om een officieel Guiness World Record te vestigen. Alle inschrijfgelden en donaties komen ten goede aan stichting AgainstCancerNL die zich inzet voor kinderen met kanker. Voor het inschrijfgeld van 25 euro ontvangen deelnemende ‘bakkers’ de workshop Desembrood bakken, een lunch bij Hilton Amsterdam Airport Schiphol en een goedgevulde goodiebag van Kookpunt. Deze dag zetten ook BN’ers Esmee Visser, Rintje Ritsma, Sandra Ysbrandy en Martijn Koning hun handen in het deeg om het record te verbreken. 

Duizend handjes in het deeg is een initiatief van Desemenzo. Edwin Klaasen, eigenaar Desemenzo, kijkt er naar uit om samen met minimaal 500 broodliefhebbers aan de slag te gaan voor het goede doel: “Bij Desemenzo blijven we vernieuwen en willen we mensen blij maken met brood. Het is onze missie om respect voor brood te herwinnen. Samenwerken is hierbij heel belangrijk; daarom dat we met minimaal duizend handjes in het deeg willen. De recordpoging wordt een leuke, energieke en volledig verzorgde middag met veel mengen en kneden en leren we onder andere hoe je zelf desembrood kunt maken, wat het verschil is tussen desembrood en gistbrood en hoe je desemstarters maakt. Het doel is natuurlijk om een officieel Guiness World Record te vestigen, maar nog belangrijker is het steunen van Against Cancer. We zetten ons met z’n allen in om voor één dag de grootste Pop-up bakkerij van de wereld te zijn en hier veel kinderen mee te helpen!”

Over Desemenzo

Het is Desemenzo's missie om respect voor brood te herwinnen. Het bedrijf gaat niet mee in hypes en trends maar wil wel blijven vernieuwen en mensen blij maken met brood. Samenwerken vindt Desemenzo daarbij heel belangrijk. Elk brood wat word gemaakt begint bij het bedrijf zijn eigen desemcultuur, een mengsel van meel en water. Door dit mengsel te laten fermenteren ontstaan melk- en azijnzuren. Dit zorgt voor een natuurlijke rijzing van het brood. Door de lange rijstijd worden vitaminen en mineralen beter opgenomen en ontstaat een voedzaam brood met veel geur en smaak.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: