International Hotel Capital Partners (IHCP), een multi-branded hoteloperator in Nederland, heeft deze maand vier belangrijke promoties voor managementposities bekendgemaakt. De promoties benadrukken IHCP’s strategische focus op talentontwikkeling, leiderschap van binnenuit en duurzame groei.
Visie op groei en leiderschap
IHCP ziet interne mobiliteit als een fundament voor duurzame teamontwikkeling en operationele consistentie. Deze stap betekent voor vier ambitieuze werknemers een nieuwe mijlpaal in hun loopbaan. De promoties sluiten aan de waarden van IHCP: “We are ourselves, we are bold, we are curious, we have fun.”
Remco van der Jagt, general manager in Den Haag, is benoemd tot cluster general manager voor het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel, Moxy The Hague en Residence Inn The Hague. Een terugkeer naar Schiphol betekent voor hem terugkomen op de plek waar zijn carrière ooit begon. Zijn leiderschapsstijl, gekenmerkt door nabijheid en visie, maakt hem de ideale schakel tussen meerdere teams en locaties.
Naast hem maakt ook Esther Blok promotie. Blok, eerder operations manager en winnaar van de Future Hotel Leader Award 2025, neemt nu de leiding als hotel manager van Moxy The Hague en Residence Inn The Hague. Haar empathische aanpak, gecombineerd met een resultaatgerichte mentaliteit, maakt haar een inspirerend voorbeeld van de nieuwe generatie hospitality-leiders.
Maurice Koster, een bekende naam binnen IHCP, vervult voortaan een dubbele rol. Hij is nu zowel general manager van Mercure Amersfoort Centre als operations executive voor IHCP Hotels. Zijn brede ervaring – van fine dining tot hotelgroepen – komt hierbij perfect tot zijn recht. Koster staat bekend om zijn authentieke stijl: scherp in strategie, maar altijd met een mensgerichte aanpak.
Tot slot is er de promotie van Rachelle Overbeek-Joosten tot director of sales. Overbeek-Joosten heeft een indrukwekkend trackrecord opgebouwd in commerciële functies. Sinds haar start bij IHCP eind 2024, heeft ze zich snel bewezen als verbindende kracht tussen sales, operations en strategie. Haar visie: waarde creëren door samenwerking, partnerschappen en oprechte aandacht voor relaties.
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.