Advertorial: Gasttevredenheid door ICT

18 december 2015
Advertorial: Gasttevredenheid door ICT

Dat ICT een essentiële rol speelt in het efficiënt runnen van een hotel en het optimaal inspelen op de wensen van de hedendaagse hotelgast, staat
buiten kijf. Gasten maken tegenwoordig steeds minder gebruik van het hotelsysteem om naar buiten te bellen, maar hotels die hun gasten digitale diensten aanbieden zien hun RevPAR doorgaans stijgen met zo’n 20 procent. NEC en haar Smart Hospitality businesspartners ondersteunen al jaren hotels met het inspelen op deze nieuwe mogelijkheden.

*Hotelgast verlangt gemak en service*
In de wereld van vandaag is er niets belangrijker dan informatie en communicatie. Dit geldt zeker ook voor hotels, en slimme hoteliers gebruiken dan ook de laatste ontwikkelingen op ICT-gebied om ervoor te zorgen dat hun hotelproces vlekkeloos en efficiënt wordt uitgevoerd, tegemoet te komen aan de wensen van hun gasten en voor een veilige omgeving te zorgen.

*ICT adresseert 4 belangrijke uitdagingen*
Hotels vandaag de dag zien zich geconfronteerd met diverse uitdagingen, die allemaal met een goede ICT-voorziening geadresseerd kunnen worden:

*1 Gasten verlangen vlotte check-in, check-out en afrekening*
Niets zo ergerlijk als eindeloos moeten wachten bij check-in of check-out. Goede integratie tussen PMS, front- en backoffice applicaties en telefoonsysteem bieden eenvoudiger kamermanagement, geautomatiseerde facturering en tevreden gasten.

*2 Snellere en betere telefoonbeantwoording*
Gemiste aanvragen en gesprekken betekenen gemiste omzet. Zeker in omgevingen waar de concurrentie groot is. Een contact center met flexibele routing vermindert de noodzaak om de receptie permanent bemand te houden en stelt – zeker in combinatie met DECT draadloze communicatie - zelfs een klein team een hoog serviceniveau te bieden.

*3 Optimale dienstverlening en gastvriendelijkheid*
Geïntegreerde CEBP (Communication Enabled Business Processes) oplossingen besparen aanzienlijk op operationele kosten en door gasten meer diensten – zowel binnen als buiten het hotel - aan te bieden kan dit leiden tot een winststijging van wel 15 %. Draadloze communicatie maakt uw personeel mobieler en stelt ze in staat om overal in het hotel nog sneller en beter service te verlenen.

*4 Een veilige omgeving zekerstellen*
Integratie van communicatie-, alarmerings, gebouwbeheer- en brandmeldsystemen dragen bij tot een steeds veiligere omgeving, waar snel en adequaat kan worden ingespeeld op calamiteiten. Ook de belangstelling voor het inzetten van gezichtsherkenning bij grotere hotels en event centers groeit met de dag.

*Voor elk hotel de juiste oplossing*
Of uw hotel groot of klein is, als wereldwijd toonaangevende leverancier van ICT oplossingen aan de hotelindustrie heeft NEC altijd de juiste oplossing. Onze communicatieservers brengen spraak-, video- en datacommunicatie samen en bieden personeel en gasten een rijke functionaliteit. Onze IT-servers en storage-oplossingen vullen dit aan met zeer efficiënte en betrouwbare 24/7 diensten.
Samen met onze business partners, zoals MER ICT ("www.merict.nl":http://www.merict.nl), Executive Hospitality Partner van NEC in Nederland, helpen wij deze klantenkosten te beheersen, efficiëntie van personeel te verbeteren en een omgeving te creëren waar hun gasten graag naar terugkeren.

*Enkele voorbeelden van recente implementaties van NEC* Hospitalityoplossingen door MER ICT geleverd in Nederland zijn het Waldorf Astoria Amsterdam, Van der Valk Hotel Eindhoven, W hotel Amsterdam en Hilton Schiphol en Sheraton Schiphol. Meer over onze slimme hoteloplossingen kunt u lezen op: "www.nec-smarthospitality.com.":http://www.nec-smarthospitality.com

Overig nieuws