Association of Food & beverage Management

13 juni 1997 | Redactie

besloot een aantal Food & Beverage managers uit diverse Amsterdamse bedrijven een vereniging te vormen waarbinnen allerlei gemeenschappelijke belangen besproken konden worden. De deelnemers waren destijds Food & Beverage managers van hotels uit de vijfsterrencategorie. Zij noemden hun vereniging ’Association of Food & Beverage Managers’.

Tijdens de daaropvolgende jaren kreeg de ’Association’ steeds meer leden. Ook F & B managers van vier- en driesterrenhotels sloten zich aan. De vereniging probeerde vanaf dat moment een zo breed mogelijk podium te zijn waarop problemen en ontwikkelingen in het vakgebied voldoende aandacht konden krijgen. Binnen dat kader kwamen de afgelopen jaren onderwerpen als sous-vide koken, productspecificaties, rechten & plichten van de werkgever, de positie van de F&B manager, het gastheerschap, de toekomstige technische electronische ontwikkelingen (welke van invloed zijn op F&B), enzovoort, uitgebreid ter sprake. De bijeenkomsten van de AF&BM vinden meestal plaats in een bedrijf waar één van de leden werkzaam is. Hij of zij laat doorgaans na afloop van de vergadering de aanwezige leden met zijn bedrijf kennis maken. De ontwikkeling van de vereniging in de loop der jaren heeft ertoe geleid dat tegenwoordig niet enkel de ’klassieke manager' lid kan worden. Derhalve werd op 17 maart 1994 de vereniging statutair opgericht en omgedoopt tot de ’Association of Food & Beverage Management’. Zij is sinds die tijd toegankelijk voor een ieder die in vergelijkbare zin verantwoordelijk is voor diverse F& B aangelegenheden. Kortom: de AF&BM is een belangenvereniging voor alle F & B verantwoordelijken.

In Hospitality Management zullen wij voortaan regelmatig allerlei onderwerpen - aan de hand van een stellingname - in een ander daglicht proberen te plaatsen. Wij willen vooral u aan het woord laten. Als leden van de AF&BM zijn wij uiteraard zeer geïnteresseerd in uw mening voor wat betreft het imago van de horeca-ondernemer als werkgever. De salariëring en de secondaire arbeidsvoorwaarden - tezamen met ’development & training’ - staan binnen de horeca immers in een minder goed daglicht. Daardoor is het vaak moeilijk om nieuwe mensen voor ons vak te interesseren; en als we goede kandidaten gevonden hebben, blijven zij vaak niet lang. Wellicht heeft u hier een andere mening over; wellicht heeft u voorstellen die kunnen leiden tot een imagoverbetering.

HM30JAAR HM301997

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: