Association of Food & beverage Management

Auteur: Redactie
Food Drinks 13 juni 1997
Association of Food & beverage Management

besloot een aantal Food & Beverage managers uit diverse Amsterdamse bedrijven een vereniging te vormen waarbinnen allerlei gemeenschappelijke belangen besproken konden worden. De deelnemers waren destijds Food & Beverage managers van hotels uit de vijfsterrencategorie. Zij noemden hun vereniging ’Association of Food & Beverage Managers’.

Tijdens de daaropvolgende jaren kreeg de ’Association’ steeds meer leden. Ook F & B managers van vier- en driesterrenhotels sloten zich aan. De vereniging probeerde vanaf dat moment een zo breed mogelijk podium te zijn waarop problemen en ontwikkelingen in het vakgebied voldoende aandacht konden krijgen. Binnen dat kader kwamen de afgelopen jaren onderwerpen als sous-vide koken, productspecificaties, rechten & plichten van de werkgever, de positie van de F&B manager, het gastheerschap, de toekomstige technische electronische ontwikkelingen (welke van invloed zijn op F&B), enzovoort, uitgebreid ter sprake. De bijeenkomsten van de AF&BM vinden meestal plaats in een bedrijf waar één van de leden werkzaam is. Hij of zij laat doorgaans na afloop van de vergadering de aanwezige leden met zijn bedrijf kennis maken. De ontwikkeling van de vereniging in de loop der jaren heeft ertoe geleid dat tegenwoordig niet enkel de ’klassieke manager' lid kan worden. Derhalve werd op 17 maart 1994 de vereniging statutair opgericht en omgedoopt tot de ’Association of Food & Beverage Management’. Zij is sinds die tijd toegankelijk voor een ieder die in vergelijkbare zin verantwoordelijk is voor diverse F& B aangelegenheden. Kortom: de AF&BM is een belangenvereniging voor alle F & B verantwoordelijken.

In Hospitality Management zullen wij voortaan regelmatig allerlei onderwerpen - aan de hand van een stellingname - in een ander daglicht proberen te plaatsen. Wij willen vooral u aan het woord laten. Als leden van de AF&BM zijn wij uiteraard zeer geïnteresseerd in uw mening voor wat betreft het imago van de horeca-ondernemer als werkgever. De salariëring en de secondaire arbeidsvoorwaarden - tezamen met ’development & training’ - staan binnen de horeca immers in een minder goed daglicht. Daardoor is het vaak moeilijk om nieuwe mensen voor ons vak te interesseren; en als we goede kandidaten gevonden hebben, blijven zij vaak niet lang. Wellicht heeft u hier een andere mening over; wellicht heeft u voorstellen die kunnen leiden tot een imagoverbetering.

HM30JAAR HM301997

Overig nieuws