Elke verloren schoonmaaklijst, elke door de technische dienst vergeten actie en elke negatieve review komt voort uit een probleem: operationele chaos! De fouten en vergeten acties hebben een steeds groter effect op de marges en de hoteliers moeten kunnen leunen op betrouwbare systemen om deze fouten te kunnen voorkomen.
Met het gebruik van GoTickin Easylynq is de oplossing beschikbaar. Wij helpen dagelijks hoteloperaties efficiënter te werken en met twee klikken te zien wat er efficiënter kan.
Door en voor de operatie
Vanuit het centrum van Amsterdam, werken productmanager Jeroen Klijnsma en eigenaar Lex Parree om hotels verder te helpen met hun operationele uitdagingen. “De wereld van de hotellerie is al lang geen omgeving meer van pen en papier en met GoTickin is alles digitaal. Toch maakt dit nog niet dat een systeem de operatie direct kan begrijpen en overnemen. Dit is nog altijd de taak van de mens en dan daarom is het belangrijk dat wij weten hoe de operatie werkt!”, vertelt Jeroen. “Met de ervaring van de werkvloer en een korte lijn met de gebruikers van GoTickin, is er operationele uitdaging snel op te lossen door binnen GoTickin een taak of actie te automatiseren.”
“De ontwikkeling van systemen is altijd geweest met de bekende “Guest Journey” als uitgangspunt, maar het gaat tijd worden dat we het over de “Staff Journey” gaan hebben. Want zonder het personeel kan de “Guest Journey” niet plaats vinden!”
“Helaas zitten we in een tijd waarbij personeelstekorten, stijgende kosten en hogere gasttevredenheid de gespreksonderwerpen zijn. Laten we daar nou met GoTickin een oplossing voor bieden!”
“Door taken te automatiseren en real-time inzicht te geven, bespaart het management tijd en verhoogt GoTickin direct de productiviteit, waardoor medewerkers zich kunnen focussen op de gast en écht kwaliteit kunnen leveren.”
Gebruikersgemak voor de medewerker is essentieel
De gebruikers van GoTickin zijn het startpunt van de ontwikkelingen binnen het systeem. Zo is tegenwoordig elk personeelslid van het hotel een “GoTickin user” en hebben zij allemaal invloed op wat er nog beter kan. Dit maakt dat GoTickin nu bestaat uit een de modules Housekeeping, Houseman, Maintenance, Lost & Found en Kwaliteitscontrole.
Controles van facturaties van schoonmaakbedrijven, greenstay opties en extra activiteiten van technische dienstverleners is essentieel. Met de rapportages van GoTickin, is dit allemaal inzichtelijk!
Investeren in de operatie met een ROI van binnen een jaar!
De aanschaf van GoTickin heeft een direct positief effect op vele vlakken. Dit begint bij het toewijzen van kamers aan schoonmakers, het automatisch terug laten komen van taken (linnenwissel en periodieke schoonmaak) en inzicht in productiviteit. De tweede stap is de kwaliteit van de schoonmaak verhogen door betere controle van zowel de schoonmaak, als de taken van de technische dienst. Als laatste stap is het terugdringen van telefoontjes en miscommunicatie, een verademing voor alle afdelingen. Dit alles maakt dat de investering in GoTickin binnen een jaar is terugverdiend!
Een hotel met 100 kamers en gemiddelde bezetting van 70 procent, kan al bijna €7.500,00 euro besparen op jaarbasis!
Multi-property is nog nooit zo makkelijk geweest
We zien in de markt een grote trend van meerdere kleinere locaties die onder een management/eigendom vallen. Soms op steenworp afstand van elkaar en personeel dat ook op meerdere locaties actief moet zijn. GoTickin geeft de mogelijkheid om vanuit een account meerdere locaties te bedienen. Dit werkt nu al voor de Postillion Hotels op het gebied van housekeeping en voor de Carlton Collection voor de technische dienst. Ook de schoonmaakpartijen EW en Check-in Cleaning maken gebruik van de Multi-property setup en hebben inzicht in alle hotels waar zij actief zijn, vanuit één account.
De ervaring van één hotel helpt alle gebruikers
“Door actief te zijn bij grote, kleine, hostels en 5 sterren plus hotels, kunnen wij GoTickin specifiek inzetten binnen de wensen van het hotel”. Hierbij komen vaak de “Best Practises” punten van andere gebruikers aan bod en helpen wij hotels met nog efficiënter te zijn. Hiernaast zijn hotels op zoek naar integraties met Gasten applicaties en Greenstay systemen, dit doen wij nu al met Lacoly, Duve en Hotels for Trees!
Wilt u deze €7.500 euro besparing voor uw hotel berekenen?
Bezoek gotickin.com om uw gratis ROI-calculator aan te vragen of plan een 15-minuten demo. Komt u naar HotelSummit op 10 november? Bezoek ons dan voor een persoonlijk gesprek over uw operationele uitdagingen!