Golden Tulip Hotel Central renoveert fors

3 december 2018 | Thijs Jacobs

Golden Tulip Hotel Central is halverwege haar grootschalige renovatie project, dat ook wel Central 3.0 wordt genoemd. De afgelopen jaren werd 14e-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht gerestyled, bouwde het hotel een luxe penthouse van 150m2 en werd Brasserie Cé geopend. Vorige maand werd de Moriaen Bar compleet heringericht en na Carnaval start de grootste renovatie van in totaal 125 kamers. In juni krijgt het hotel tevens een compleet nieuwe serre. Alles geheel in stijl van de nieuwe Golden Tulip look en feel.  Naar verwachting worden de eerste 15 kamers medio mei opgeleverd.

Complete renovatie

De verbouwing van de kamers is geheel in lijn met de eerdere verbouwingen en metamorfoses de afgelopen jaren bij Golden Tulip Hotel Central. Hierbij zijn tradities, gastvrijheid, eigenheid en oog voor detail de belangrijkste uitgangspunten. Bij de nieuwe kameropzet is vooral rekening gehouden met een frisse ruimtebeleving. Zo worden de kamers onder andere uitgerust met nieuwe, betere verlichting en nieuwe IP TV’s waarop onder andere Netflix kan worden afgespeeld. Ook worden alle meubels vervangen en krijgen de kamers klimaatbeheersing 3.0 waarmee de gast heel gemakkelijk zelf het klimaat in de kamer kan bepalen. Hierdoor wordt er geen gas verbruikt en wordt het hotel ook nog eens duurzamer. Daarnaast worden ook alle badkamers compleet verbouwd en krijgen in totaal 55 kamers een luxe inloopdouche. Feran Thomassen, de interieur architect van het hotel, verzorgt ook dit keer de styling en het design. Alle kamers krijgen een persoonlijke touch en uniek ontworpen behang waarmee een boetiekhotel gevoel gecreëerd wordt. In het behang worden een aantal thema lijnen vertaald met verwijzingen naar Den Bosch, bloemen, Delfts blauw, spreuken, muziek en natuurlijk de historie van Golden Tulip Hotel Central en de familie Rademaker. Hierdoor is dezelfde stijl door het hele hotel herkenbaar. In juni wordt de gehele serre aan de voorzijde van het hotel compleet vernieuwd. Deze zal op 19 juli klaar zijn.

Mening van de gasten

Optimaal comfort en persoonlijke benadering staan hoog in het vaandel bij Golden Tulip Hotel Central. Om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de gast heeft het hotel twee testkamers, met beide een andere indeling, gemaakt. Gasten worden na hun verblijf gevraagd naar hun ervaringen. Aan de hand hiervan wordt gekozen welke variant in het hele hotel wordt doorgevoerd.

Moriaen Bar

Recent kreeg de bekende Moriaen Bar, gelegen naast de 14-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht, een complete metamorfose. Door verschillende materialen terug te brengen naar enkele hoofdelementen is de ruimte enerzijds nog herkenbaar in zijn oorspronkelijke setting maar, is het ook een moderne, eigentijdse ruimte geworden. Zo zijn de plafonds gestript, onnodige accenten weggehaald en werd hier een nieuw lijnenspel aangebracht die stijlvol wordt uitgelicht. In de lambriseringen komen de oorspronkelijke Delfst blauwe tegeltjes, die ontdekt werden tijdens de verbouwing van de Hoofdwacht, terug. Verder werd de bar opener gemaakt door de zware flessen-nesten te verwijderen en glas- en spiegelaccenten toe te voegen. Voor de bijzondere wijnen uit de grote wijnkelder is een aparte wijnkast gemaakt. De eerder inpandige hoek werd ook bij de bar betrokken door de plaatsing van een hoge zitbank met daarboven een eigenwijs behangmotief en dient deze hoek nu als entree voor de gehele ruimte.

Over Golden Tulip Hotel Central

Golden Tulip Hotel Central in ’s-Hertogenbosch is een vier-sterren hotel met in totaal 125 kamers en een luxe penthouse. Het hotel kent een rijke geschiedenis en een markante familiehistorie. Een bron van Bourgondische gastvrijheid en bruisend middelpunt van activiteiten in een entourage op hoogwaardig, internationaal niveau. Het verhaal van een bijzondere dynastie van hoteliers in een bijzonder pand. Beleef ‘s-Hertogenbosch in al zijn mooie facetten in en om Golden Tulip Hotel Central!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam Hotelketens
QO Amsterdam behaalt ‘LEED Platinum’ certificaat voor duurzaamheid

In het voorjaar van 2018 opende QO Amsterdam: een hotel wiens filosofie draait om consistente duurzame keuzes in ontwerp, constructie en uitvoer – zonder te compenseren op de ervaring van haar gasten. Het was deze filosofie die het hotel als een van de eerste hotels binnen Europa de hoogst mog...

Amsterdam Achtergronden
Tatoeage voor gasten INK Hotel Amsterdam

Gasten van INK Hotel Amsterdam - MGallery kunnen hun verblijf vanaf 17 juni 2019 nog onvergetelijker maken met een echte tatoeage. Alle MGallery hotels wereldwijd stellen een 'Memorable Moment' pakket samen voor hun gasten: een bijzondere ervaring die past bij het hotel en de stad. De tatoea...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Wordt Double Tree Hotel Centraal in Amsterdam verkocht?

De Chinese investeerder Anbang zou in gesprek zijn om één van de grootste hotels in het centrum van Amsterdam te verkopen aan de Franse verzekeraar AXA. Persbureau Bloomberg meldt dit. Ingewijden zouden spreken over een bod van 425 miljoen euro voor Double Tree Hotel by Hilton Amsterda...

Hilton Amsterdam
Natte Hilton Haringparty viel niet in het water

Het was even wennen op de Hilton Haringparty. Een last minute opgetrokken tentpaviljoen in de tuin moest de honderden gasten van het jaarlijkse nieuwe haringfestijn behoeden voor teveel nattigheid. Die kwam aan het begin van de avond niet alleen van boven, maar ook uit een waterbassin, tijdens de sc...

Hotelbouwplannen
Ede krijgt een Energiehotel

Op een prominente locatie in Ede wordt ruimte gemaakt voor de bouw van een nieuw hotel. In het gebied tussen de A12 en W. Dreeslaan (nabij bioscoop Pathé), worden 122 hotelkamers gerealiseerd in een uniek en duurzaam gebouw. Het hotel krijgt zonnepanelen als luifels voor de ramen, zodat groen...

OTA's Internationaal
Serieuze aanklacht tegen Booking.com en Expedia

De Deense boekingssite Nustay heeft een klacht ingediend bij de Europese mededingingsautoriteiten tegen concurrenten Booking.com en Expedia. Deze twee bedrijven zouden volgens de Denen op systematische wijze de concurrentie op de markt beperken, met verregaande gevolgen voor zowel de consument als d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: