Golden Tulip Hotel Central renoveert fors

3 december 2018 | Thijs Jacobs

Golden Tulip Hotel Central is halverwege haar grootschalige renovatie project, dat ook wel Central 3.0 wordt genoemd. De afgelopen jaren werd 14e-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht gerestyled, bouwde het hotel een luxe penthouse van 150m2 en werd Brasserie Cé geopend. Vorige maand werd de Moriaen Bar compleet heringericht en na Carnaval start de grootste renovatie van in totaal 125 kamers. In juni krijgt het hotel tevens een compleet nieuwe serre. Alles geheel in stijl van de nieuwe Golden Tulip look en feel.  Naar verwachting worden de eerste 15 kamers medio mei opgeleverd.

Complete renovatie

De verbouwing van de kamers is geheel in lijn met de eerdere verbouwingen en metamorfoses de afgelopen jaren bij Golden Tulip Hotel Central. Hierbij zijn tradities, gastvrijheid, eigenheid en oog voor detail de belangrijkste uitgangspunten. Bij de nieuwe kameropzet is vooral rekening gehouden met een frisse ruimtebeleving. Zo worden de kamers onder andere uitgerust met nieuwe, betere verlichting en nieuwe IP TV’s waarop onder andere Netflix kan worden afgespeeld. Ook worden alle meubels vervangen en krijgen de kamers klimaatbeheersing 3.0 waarmee de gast heel gemakkelijk zelf het klimaat in de kamer kan bepalen. Hierdoor wordt er geen gas verbruikt en wordt het hotel ook nog eens duurzamer. Daarnaast worden ook alle badkamers compleet verbouwd en krijgen in totaal 55 kamers een luxe inloopdouche. Feran Thomassen, de interieur architect van het hotel, verzorgt ook dit keer de styling en het design. Alle kamers krijgen een persoonlijke touch en uniek ontworpen behang waarmee een boetiekhotel gevoel gecreëerd wordt. In het behang worden een aantal thema lijnen vertaald met verwijzingen naar Den Bosch, bloemen, Delfts blauw, spreuken, muziek en natuurlijk de historie van Golden Tulip Hotel Central en de familie Rademaker. Hierdoor is dezelfde stijl door het hele hotel herkenbaar. In juni wordt de gehele serre aan de voorzijde van het hotel compleet vernieuwd. Deze zal op 19 juli klaar zijn.

Mening van de gasten

Optimaal comfort en persoonlijke benadering staan hoog in het vaandel bij Golden Tulip Hotel Central. Om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de gast heeft het hotel twee testkamers, met beide een andere indeling, gemaakt. Gasten worden na hun verblijf gevraagd naar hun ervaringen. Aan de hand hiervan wordt gekozen welke variant in het hele hotel wordt doorgevoerd.

Moriaen Bar

Recent kreeg de bekende Moriaen Bar, gelegen naast de 14-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht, een complete metamorfose. Door verschillende materialen terug te brengen naar enkele hoofdelementen is de ruimte enerzijds nog herkenbaar in zijn oorspronkelijke setting maar, is het ook een moderne, eigentijdse ruimte geworden. Zo zijn de plafonds gestript, onnodige accenten weggehaald en werd hier een nieuw lijnenspel aangebracht die stijlvol wordt uitgelicht. In de lambriseringen komen de oorspronkelijke Delfst blauwe tegeltjes, die ontdekt werden tijdens de verbouwing van de Hoofdwacht, terug. Verder werd de bar opener gemaakt door de zware flessen-nesten te verwijderen en glas- en spiegelaccenten toe te voegen. Voor de bijzondere wijnen uit de grote wijnkelder is een aparte wijnkast gemaakt. De eerder inpandige hoek werd ook bij de bar betrokken door de plaatsing van een hoge zitbank met daarboven een eigenwijs behangmotief en dient deze hoek nu als entree voor de gehele ruimte.

Over Golden Tulip Hotel Central

Golden Tulip Hotel Central in ’s-Hertogenbosch is een vier-sterren hotel met in totaal 125 kamers en een luxe penthouse. Het hotel kent een rijke geschiedenis en een markante familiehistorie. Een bron van Bourgondische gastvrijheid en bruisend middelpunt van activiteiten in een entourage op hoogwaardig, internationaal niveau. Het verhaal van een bijzondere dynastie van hoteliers in een bijzonder pand. Beleef ‘s-Hertogenbosch in al zijn mooie facetten in en om Golden Tulip Hotel Central!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Interview Coronacrisis
“De onduidelijkheid vanuit de overheid is vermoeiend”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tiende hoofdstuk be...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Interview Coronacrisis
Oproep: “Leveranciers, denk alsjeblieft mee met ons”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit negende hoofdstuk b...

Interview Coronacrisis
"Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: