Golden Tulip Hotel Central renoveert fors

3 december 2018 | Thijs Jacobs

Golden Tulip Hotel Central is halverwege haar grootschalige renovatie project, dat ook wel Central 3.0 wordt genoemd. De afgelopen jaren werd 14e-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht gerestyled, bouwde het hotel een luxe penthouse van 150m2 en werd Brasserie Cé geopend. Vorige maand werd de Moriaen Bar compleet heringericht en na Carnaval start de grootste renovatie van in totaal 125 kamers. In juni krijgt het hotel tevens een compleet nieuwe serre. Alles geheel in stijl van de nieuwe Golden Tulip look en feel.  Naar verwachting worden de eerste 15 kamers medio mei opgeleverd.

Complete renovatie

De verbouwing van de kamers is geheel in lijn met de eerdere verbouwingen en metamorfoses de afgelopen jaren bij Golden Tulip Hotel Central. Hierbij zijn tradities, gastvrijheid, eigenheid en oog voor detail de belangrijkste uitgangspunten. Bij de nieuwe kameropzet is vooral rekening gehouden met een frisse ruimtebeleving. Zo worden de kamers onder andere uitgerust met nieuwe, betere verlichting en nieuwe IP TV’s waarop onder andere Netflix kan worden afgespeeld. Ook worden alle meubels vervangen en krijgen de kamers klimaatbeheersing 3.0 waarmee de gast heel gemakkelijk zelf het klimaat in de kamer kan bepalen. Hierdoor wordt er geen gas verbruikt en wordt het hotel ook nog eens duurzamer. Daarnaast worden ook alle badkamers compleet verbouwd en krijgen in totaal 55 kamers een luxe inloopdouche. Feran Thomassen, de interieur architect van het hotel, verzorgt ook dit keer de styling en het design. Alle kamers krijgen een persoonlijke touch en uniek ontworpen behang waarmee een boetiekhotel gevoel gecreëerd wordt. In het behang worden een aantal thema lijnen vertaald met verwijzingen naar Den Bosch, bloemen, Delfts blauw, spreuken, muziek en natuurlijk de historie van Golden Tulip Hotel Central en de familie Rademaker. Hierdoor is dezelfde stijl door het hele hotel herkenbaar. In juni wordt de gehele serre aan de voorzijde van het hotel compleet vernieuwd. Deze zal op 19 juli klaar zijn.

Mening van de gasten

Optimaal comfort en persoonlijke benadering staan hoog in het vaandel bij Golden Tulip Hotel Central. Om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de gast heeft het hotel twee testkamers, met beide een andere indeling, gemaakt. Gasten worden na hun verblijf gevraagd naar hun ervaringen. Aan de hand hiervan wordt gekozen welke variant in het hele hotel wordt doorgevoerd.

Moriaen Bar

Recent kreeg de bekende Moriaen Bar, gelegen naast de 14-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht, een complete metamorfose. Door verschillende materialen terug te brengen naar enkele hoofdelementen is de ruimte enerzijds nog herkenbaar in zijn oorspronkelijke setting maar, is het ook een moderne, eigentijdse ruimte geworden. Zo zijn de plafonds gestript, onnodige accenten weggehaald en werd hier een nieuw lijnenspel aangebracht die stijlvol wordt uitgelicht. In de lambriseringen komen de oorspronkelijke Delfst blauwe tegeltjes, die ontdekt werden tijdens de verbouwing van de Hoofdwacht, terug. Verder werd de bar opener gemaakt door de zware flessen-nesten te verwijderen en glas- en spiegelaccenten toe te voegen. Voor de bijzondere wijnen uit de grote wijnkelder is een aparte wijnkast gemaakt. De eerder inpandige hoek werd ook bij de bar betrokken door de plaatsing van een hoge zitbank met daarboven een eigenwijs behangmotief en dient deze hoek nu als entree voor de gehele ruimte.

Over Golden Tulip Hotel Central

Golden Tulip Hotel Central in ’s-Hertogenbosch is een vier-sterren hotel met in totaal 125 kamers en een luxe penthouse. Het hotel kent een rijke geschiedenis en een markante familiehistorie. Een bron van Bourgondische gastvrijheid en bruisend middelpunt van activiteiten in een entourage op hoogwaardig, internationaal niveau. Het verhaal van een bijzondere dynastie van hoteliers in een bijzonder pand. Beleef ‘s-Hertogenbosch in al zijn mooie facetten in en om Golden Tulip Hotel Central!

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Accor presenteert nieuw lifestyle loyalty-programma

Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. De nieuwe opzet biedt onze gasten in hun dagelijks leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of onts...

OTA's Longread
Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt

De impact van het gebruik van ‘promotional OTAs’ op de waarde van een hotel In de VS zijn tussen 2009 en 2012 de commissiekosten voor hotels twee keer zo snel gestegen als de omzet. Daardoor is het gemiddelde percentage van acquisitiekosten gestegen naar 15 tot 25 procent van het bedr...

Awards Hotel Duurzaamheid
QO Amsterdam wint Sustainability Award

QO Amsterdam, een IHG hotel, heeft gisteravond de publieksprijs van de Sustainability Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Frame Awards. Het duurzame lifestyle hotel, gelegen in het Amstelkwartier, laat zien dat een duurzame, circulaire benadering dé manier is om daadwerkelijk een positief ef...

Hotel Opening
The Student Hotel opent in 2020 in Delft

The Student hotel gaat in 2020 haar achste vestiging openen in Delft. Het hotel krijgt 350 kamers met de mogelijkheid voor studenten om kamers te huren, zo lezen we op greatervenues.com. De hotelketen is in 2006 opgericht door Charlie Macgregor met als doel om een stimulerende omgeving voor stude...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Internationaal Marriott
Gasten Marriott kunnen stadionomroeper bij Manchester United worden

Marriott International en Manchester United kondigen vandaag een meerjarige samenwerking met elkaar aan. De 120 miljoen leden van het reisprogramma Marriott Bonvoy profiteren door deze samenwerking van exclusieve en unieke voetbalbelevenissen van Manchester United, waaronder de kans om voor é...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: