Golden Tulip Hotel Central renoveert fors

3 december 2018 | Thijs Jacobs

Golden Tulip Hotel Central is halverwege haar grootschalige renovatie project, dat ook wel Central 3.0 wordt genoemd. De afgelopen jaren werd 14e-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht gerestyled, bouwde het hotel een luxe penthouse van 150m2 en werd Brasserie Cé geopend. Vorige maand werd de Moriaen Bar compleet heringericht en na Carnaval start de grootste renovatie van in totaal 125 kamers. In juni krijgt het hotel tevens een compleet nieuwe serre. Alles geheel in stijl van de nieuwe Golden Tulip look en feel.  Naar verwachting worden de eerste 15 kamers medio mei opgeleverd.

Complete renovatie

De verbouwing van de kamers is geheel in lijn met de eerdere verbouwingen en metamorfoses de afgelopen jaren bij Golden Tulip Hotel Central. Hierbij zijn tradities, gastvrijheid, eigenheid en oog voor detail de belangrijkste uitgangspunten. Bij de nieuwe kameropzet is vooral rekening gehouden met een frisse ruimtebeleving. Zo worden de kamers onder andere uitgerust met nieuwe, betere verlichting en nieuwe IP TV’s waarop onder andere Netflix kan worden afgespeeld. Ook worden alle meubels vervangen en krijgen de kamers klimaatbeheersing 3.0 waarmee de gast heel gemakkelijk zelf het klimaat in de kamer kan bepalen. Hierdoor wordt er geen gas verbruikt en wordt het hotel ook nog eens duurzamer. Daarnaast worden ook alle badkamers compleet verbouwd en krijgen in totaal 55 kamers een luxe inloopdouche. Feran Thomassen, de interieur architect van het hotel, verzorgt ook dit keer de styling en het design. Alle kamers krijgen een persoonlijke touch en uniek ontworpen behang waarmee een boetiekhotel gevoel gecreëerd wordt. In het behang worden een aantal thema lijnen vertaald met verwijzingen naar Den Bosch, bloemen, Delfts blauw, spreuken, muziek en natuurlijk de historie van Golden Tulip Hotel Central en de familie Rademaker. Hierdoor is dezelfde stijl door het hele hotel herkenbaar. In juni wordt de gehele serre aan de voorzijde van het hotel compleet vernieuwd. Deze zal op 19 juli klaar zijn.

Mening van de gasten

Optimaal comfort en persoonlijke benadering staan hoog in het vaandel bij Golden Tulip Hotel Central. Om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de gast heeft het hotel twee testkamers, met beide een andere indeling, gemaakt. Gasten worden na hun verblijf gevraagd naar hun ervaringen. Aan de hand hiervan wordt gekozen welke variant in het hele hotel wordt doorgevoerd.

Moriaen Bar

Recent kreeg de bekende Moriaen Bar, gelegen naast de 14-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht, een complete metamorfose. Door verschillende materialen terug te brengen naar enkele hoofdelementen is de ruimte enerzijds nog herkenbaar in zijn oorspronkelijke setting maar, is het ook een moderne, eigentijdse ruimte geworden. Zo zijn de plafonds gestript, onnodige accenten weggehaald en werd hier een nieuw lijnenspel aangebracht die stijlvol wordt uitgelicht. In de lambriseringen komen de oorspronkelijke Delfst blauwe tegeltjes, die ontdekt werden tijdens de verbouwing van de Hoofdwacht, terug. Verder werd de bar opener gemaakt door de zware flessen-nesten te verwijderen en glas- en spiegelaccenten toe te voegen. Voor de bijzondere wijnen uit de grote wijnkelder is een aparte wijnkast gemaakt. De eerder inpandige hoek werd ook bij de bar betrokken door de plaatsing van een hoge zitbank met daarboven een eigenwijs behangmotief en dient deze hoek nu als entree voor de gehele ruimte.

Over Golden Tulip Hotel Central

Golden Tulip Hotel Central in ’s-Hertogenbosch is een vier-sterren hotel met in totaal 125 kamers en een luxe penthouse. Het hotel kent een rijke geschiedenis en een markante familiehistorie. Een bron van Bourgondische gastvrijheid en bruisend middelpunt van activiteiten in een entourage op hoogwaardig, internationaal niveau. Het verhaal van een bijzondere dynastie van hoteliers in een bijzonder pand. Beleef ‘s-Hertogenbosch in al zijn mooie facetten in en om Golden Tulip Hotel Central!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Jonge Honden: Mark Welbers kijkt vooruit met Banks Mansion Amsterdam

Op jonge leeftijd een hotelonderneming runnen, het is niet veel mensen gegeven. Ondernemen is vallen en opstaan, fouten maken en groeien. In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge hoteliers. Dit keer Mark Welbers (34) general manager van het Banks Mansion in Amsterdam. Een m ...

Jantiene Berg
Column Jantiene Berg: Een leven lang leren

Sinds ik zes maanden geleden het decor van de hotellerie verruild heb voor het podium van het mbo-onderwijs is ‘een leven lang leren’ mijn nieuwe mantra. In mijn vroegere rol als gastvrouw en eigenaresse van een urban boutique hotel wist ik exact welke beleving ik onze gasten mee wilde g ...

Achtergronden
Stelling van de maand april: de uitslag

De hele maand april stond de stelling van de maand op de website van Hospitality Management. De stelling luidde: 2022 wordt noguitdagender dan 2021. Daar was 69,9 procent het mee eens. 31,1 procent gaf aan het niet eens te zijn met de stelling De nieuwe stelling van de maand luidt: De overheid lo ...

Hotel Exploitatiemodellen uitgelegd

Rob van Ginneken (Breda University of applied sciences) verzorgde een update van zijn in 2018 door Hospitality Management gepubliceerde Whitepaper ‘Hotel Exploitatiemodellen’. De belangrijkste ontwikkeling sindsdien: niet alleen hotelconcepten, maar steeds vaker ook de achterliggende exp ...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, Eindhoven

De Nederlandse hotel- en congresketen Postillion Hotels, ontwikkelaar Lingotto en initiatiefnemer The Mountains Corporation werken samen aan de realisatie van een Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, dat eind 2025 opent in Eindhoven. The Dutch Mountains wordt een prestigieus en duur ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: