Het idee sloeg aan, de werkgroep kan aan de slag

10 juni 1998 | Redactie
Het idee sloeg aan, de werkgroep kan aan de slag<

De sector Hotels van Koninklijk Horeca Nederland is druk doende met de inventarisatie van de behoefte aan een aparte werkgroep voor vergader? en conferentiebedrijven. De mailing is verstuurd en de respons is zeer goed geweest. Een grote meerderheid van de honderd door ons aangeschreven leden is voorstander van een dergelijk overleg; zij hebben een voorkeur voor tweemaal per jaar vergaderen. Van de niet-leden die wij hebben aangeschreven, was iets meer dan de helft positief over het initiatief.

Voldoende reden dus, om te beginnen met de werkgroep. In eerste instantie zal een brief verstuurd worden naar iedereen die gereageerd heeft op de mailing, gevolgd door een uitnodiging voor de bijeenkomst van de sector Hotels op 29 juni werd gehouden. Op die dag werden er op twee verschillende locaties vergaderd (teleconferencing). Tijdens die bijeenkomst zijn de mogelijkheden van teleconferencing, met de bijbehorende kansen en 'gevaren' ter sprake gekomen, maar de belangrijkste thema’s waren: de millenniumproblematiek en de komst van de (girale) euro.

Synergie

Het kan niet genoeg benadrukt worden dat deze werkgroep een aanvulling is op het VNC, beslist geen concurrent. In de nieuwe werkgroep zullen alleen hotels en vergader? en congreslocaties vertegenwoordigd zijn, terwijl het VNC een breder ledenbestand heeft. De initiatiefnemers van de werkgroep zijn er van overtuigd dat veelvuldig contact tussen beide organisaties voordeel zal opleveren voor beide groepen. Synergie die werkt.

De door de respondenten op de mailing genoemde thema’s zijn onder te brengen in vijf hoofdgroepen. Aan de hand van deze thema’s zal de sector Hotels in de toekomst bijeenkomsten organiseren. In beginsel zullen die bijeenkomsten ook openstaan voor niet?leden (tegen een kleine vergoeding). Als enige restrictie geldt, dat men een vergader? of congreslocatie heeft.

Het ontstaan van de werkgroep geeft duidelijk aan dat het doelgroepenbeleid, dat Koninklijk Horeca Nederland na de herstructurering als belangrijk actiepunt heeft ingevoerd, echt werkt. Het doelgroepenbeleid heeft ook geresulteerd in het ontstaan van een aparte werkgroep traditionele zaalbedrijven in de sector discotheek en zaalbedrijven. Op deze wijze kan KHN steeds beter aan de wensen van het zeer diverse ledenbestand voldoen.

HM30JAAR HM301998

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: