Interview: Midtown Grill, Amsterdam Marriott Hotel

14 november 2010 |
Interview: Midtown Grill, Amsterdam Marriott Hotel<

‘Ik ben zo blij dat we tijdens de crisis hebben verbouwd,’ zegt general manager Ronny Maier met opluchting in zijn stem. Het Amsterdam Marriott Hotel zei september vorig jaar de inpandige Pizzahut en het fusionrestaurant vaarwel en lanceerde een steakrestaurant waar alleen de allerbeste T-bones onder (!) de grill komen.

‘Marriott is een Amerikaanse hotelketen; veel mensen weten dat wel,’ vertelt Maier. ‘De combinatie van het hotelmerk met een pizza-outlet en een fusion-eetgelegenheid; dat klopte gewoon niet. Een steakhouse past veel beter bij het imago van Marriott.’ De transformatie was er niet van de ene op de andere dag. ‘Er is een hele evolutie aan vooraf gegaan hoor,’ zegt de general manager. Chef-kok Arno Mos vult aan: ‘Er zijn ongeveer dertig steakhouses in Amsterdam. Hoe zorg je er dan voor dat je onderscheidend bent? Door te zoeken naar de beste “cuts” van het rund. Daarbij hebben we ook gekozen voor de beste bereidingsmethode, het grillen van het vlees onder een broiler grill van het Franse merk Montague.’
Na het interview laten Maier en Mos de open keuken zien, waar inderdaad een zeer indrukwekkende grill staat. Mos legt uit: ‘Door het vlees vanaf de bovenkant te grillen loopt het vet naar onderen weg, zo ontstaan er geen vlammen. Het duurt een uur voordat de grill op temperatuur is. Op z’n heetst kan de grill meer dan 1.300 graden Celsius halen.’

Terug naar de beste stukken vlees. Minder komt er niet in de broiler. Beide heren en het keukenteam hebben gezocht naar het beste van het beste. Tijdens een trip naar Panzano in de Chianti-streek raakte het team enthousiast over de beroemde slager Dario Cecchini. Maier: ‘Wat hij met zijn vlees doet en hoe hij het behandelt... Het lijkt net een show. Zijn steak Fiorentina was zo lekker en zijn T-Bone van 1,2 kilo was zó goed! Een mooi citaat van Dario was: “Je moet de koe eren.” Met die gedachte zijn we aan de slag gegaan.’

Lees het volledige artikel in dit nummer van Hospitality Management

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: