DoubleTree by Hilton is beste horecaleerbedrijf van 2016

11 januari 2017 | Roy Spijker

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station mag zich het Beste Leerbedrijf Horeca van het Jaar 2016 noemen. Het bedrijf kreeg deze titel tijdens de Horecava uitgereikt.

De Jury was enorm te spreken over de hoge kwaliteit van de top 3. Toch was de commissie unaniem over de keuze van de winnaar. “Verrassend om te zien hoe een groot bedrijf als dit toch zo’n persoonlijk management voert. Elke medewerker telt en ontvangt ruimte om zichzelf te ontwikkelen in deze internationale onderneming. Bijzonder ook om te zien dat elke arbeidspositie een dubbele dekking heeft, leerlingen en medewerkers worden hierdoor gestimuleerd meerdere vaardigheden te ontwikkelen”, aldus Voorzitter van de commissie Ricardo Eshuis.

“De sterke visie van DoubleTree was van het management tot aan de leerling voelbaar! Het systeem van opleiden en leren zit zo ingebakken in de organisatie, dat dit niet afhankelijk meer is van een paar leermeesters, maar structureel is ingebed.”

Trots

SVH Meesterkok Marcel de Leeuw, leermeester bij DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station nam de titel vol trots in ontvangst: “Als SVH Meester vind ik het vak doorgeven aan de volgende generatie het belangrijkste en hoe komt dit beter tot z'n recht dan met deze titel. Ik ben heel erg trots!”

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station ontving naast de award, een opleidingsbudget van € 1000,- en mag een dag meelopen met een SVH Meester. Bovendien mag het leerbedrijf een persoon afvaardigen in de nieuwe branchevaststellingcommissie en zo samen met andere grote branchepartijen een belangrijke stempel drukken op het vaststellen van de kwaliteitsstandaarden in de horecabranche.

Sfeer

Leerling van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station, Naomi Hofman, niveau 4 gespecialiseerd kok, eerstejaars, roemt het hotel om de goede sfeer. "Je bent er geen leerling, maar onderdeel van het hele team. Ze halen je omhoog en er is altijd tijd en aandacht."

Verkiezing

De verkiezing 'Beste Leerbedrijf Horeca' is in het leven geroepen om leren in de praktijk te stimuleren en de waarde die leerbedrijven voor de horecasector hebben onder de aandacht te brengen. Dit is goed voor de individuele leerbedrijven en de sector als geheel. Besteedt een leerbedrijf voldoende tijd en aandacht aan leerlingen? Biedt het bedrijf een veilige leeromgeving, met voldoende balans tussen werk en leren? Deze factoren worden meegenomen in de verkiezing 'Beste Leerbedrijf Horeca'.

In totaal zijn er dit jaar 111 bedrijven genomineerd, 84 van hen deden mee aan de wedstrijd.

Overig nieuws

Awards Best Western
Best Western deelt awards uit 

Best Western Plus Orange Hôtel in La Louvière (België) en Kasteel de Vanenburg – BW Premier Collection in Putten (Nederland) hebben de Best Western Quality Awards in ontvangst mogen nemen tijdens de jaarlijkse Best Western Hoteliers Meeting. Jaarlijks worden alle Best West...

Booking.com OTA's Internationaal
Blokkade voor Booking.com in Turkije

Booking.com is in Turkije geblokkeerd. In 2015 werd het bedrijf aangeklaagd door Turkse reisorganisaties vanwege oneerlijke concurrentie. De Turkse rechtbank stelde de organisaties in het gelijk, waardoor het bedrijf zijn online activiteiten in Turkije nu voor onbepaalde tijd moet staken. Booking...

Hotel
10 tips om gezonder te vergaderen

In hotels wordt veel vergaderd en de kwaliteit van de omgeving en de F&B dragen bij aan een goede meeting. 'Healthy Meetings' zijn dé trend. Hoe je dat aanpakt? Dit zijn 10 tips om ook in 2017 gezond te blijven vergaderen. 1. Brainfood, brandstof voor je brein De naam zegt h...

Achtergronden Interieur
Controle binnenklimaatsystemen bespaart horeca veel geld

Momenteel worden de controles op de regelgeving omtrent de EPBD (Energy Performance of Buildings Directive) door Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied sterk geïntensiveerd. De regelgeving voor eigenaren en beheerders van gebouwen met een opgeteld koelvermogen van 12KW of meer worden met name in ...

Economie Internationaal
Dusit International gaat naar Japan

Dusit International heeft aangekondigd een joint venture aan te gaan met het Japanse bedrijf Colours International onder de naam Dusit Colours. Op deze wijze hoopt het Thaise bedrijf ook in Japan voet aan wal te krijgen. Als onderdeel van de overeenkomst zullen beide bedrijven samen werken om een fr...

Advertorial
Advertorial: Tijdloos douchedesign, veel comfort en lage schoonmaakkosten

Ook maatwerk en ideaal voor renovatie Een scheve ruimte, een schuin dak of uitsparing? Voor elke badkamer heeft HÜPPE een oplossing, standaard of maatwerk. Ook voor oudere badkamers met ongelijke wanden levert het bedrijf passende muurprofielen. Die compenseren op elegante wijze de oneffenheden ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: