DoubleTree by Hilton is beste horecaleerbedrijf van 2016

11 januari 2017 | Roy Spijker

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station mag zich het Beste Leerbedrijf Horeca van het Jaar 2016 noemen. Het bedrijf kreeg deze titel tijdens de Horecava uitgereikt.

De Jury was enorm te spreken over de hoge kwaliteit van de top 3. Toch was de commissie unaniem over de keuze van de winnaar. “Verrassend om te zien hoe een groot bedrijf als dit toch zo’n persoonlijk management voert. Elke medewerker telt en ontvangt ruimte om zichzelf te ontwikkelen in deze internationale onderneming. Bijzonder ook om te zien dat elke arbeidspositie een dubbele dekking heeft, leerlingen en medewerkers worden hierdoor gestimuleerd meerdere vaardigheden te ontwikkelen”, aldus Voorzitter van de commissie Ricardo Eshuis.

“De sterke visie van DoubleTree was van het management tot aan de leerling voelbaar! Het systeem van opleiden en leren zit zo ingebakken in de organisatie, dat dit niet afhankelijk meer is van een paar leermeesters, maar structureel is ingebed.”

Trots

SVH Meesterkok Marcel de Leeuw, leermeester bij DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station nam de titel vol trots in ontvangst: “Als SVH Meester vind ik het vak doorgeven aan de volgende generatie het belangrijkste en hoe komt dit beter tot z'n recht dan met deze titel. Ik ben heel erg trots!”

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station ontving naast de award, een opleidingsbudget van € 1000,- en mag een dag meelopen met een SVH Meester. Bovendien mag het leerbedrijf een persoon afvaardigen in de nieuwe branchevaststellingcommissie en zo samen met andere grote branchepartijen een belangrijke stempel drukken op het vaststellen van de kwaliteitsstandaarden in de horecabranche.

Sfeer

Leerling van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station, Naomi Hofman, niveau 4 gespecialiseerd kok, eerstejaars, roemt het hotel om de goede sfeer. "Je bent er geen leerling, maar onderdeel van het hele team. Ze halen je omhoog en er is altijd tijd en aandacht."

Verkiezing

De verkiezing 'Beste Leerbedrijf Horeca' is in het leven geroepen om leren in de praktijk te stimuleren en de waarde die leerbedrijven voor de horecasector hebben onder de aandacht te brengen. Dit is goed voor de individuele leerbedrijven en de sector als geheel. Besteedt een leerbedrijf voldoende tijd en aandacht aan leerlingen? Biedt het bedrijf een veilige leeromgeving, met voldoende balans tussen werk en leren? Deze factoren worden meegenomen in de verkiezing 'Beste Leerbedrijf Horeca'.

In totaal zijn er dit jaar 111 bedrijven genomineerd, 84 van hen deden mee aan de wedstrijd.

Overig nieuws

HM Hotelketens 2017 is uit!

Als uitgever van Hospitality Management krijgen wij veel vragen over hotelketens. Welke ketens en samenwerkingsverbanden zijn actief in Nederland? Hoeveel hotels zijn aangesloten? Hoeveel kamers en zalen bieden zij aan? Het beantwoorden van deze vragen is geen sinecure. Het vraagt veel tijd en preci...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Amstel Hotel start met restauratie tijdens 150-jarig bestaan

InterContinental Amstel Amsterdam startte gisteren met een grondige restauratie van het dak en de façade. De restauratie valt samen met het 150-jarig bestaan van het iconische hotel. Foto - HBMEO/Alexander Sporre? Restauratie Tijdens de restauratie wordt de buitenkant in oude staat...

Hotelbouwplannen Van der Valk
Van der Valk wil hotel bouwen in Heerenveen

Het Van der Valk-concern heeft interesse in de bouw van een hotel in de gemeente Heerenveen. Het hotel moet gebouwd worden aan de A32 bij Skoatterwâld en Oranjewoud. De gemeente wil, in overleg met het Van der Valk-concern, uitzoeken wat de komst van dit nieuwe hotel betekent voor het onde...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Inntel Hotels bouwt nieuw hotel in Amsterdam

Inntel Hotels heeft samen met Oostenburg SGN een koopovereenkomst gesloten voor een nieuw te bouwen op Oostenburg in Amsterdam. Het viersterrenhotel krijgt de naam Inntell Hotels Landmark Oostenburg en moet in 2020 worden opgeleverd. In het hotel komen 300 kamers, deels met sauna en whirlpool. Op...

Marketing
'Nederlandse hotels laten contentmarketing nog links liggen'

Afgelopen jaar is door ensanne.nl onderzoek gedaan naar het gebruik van contentmarketing binnen de Nederlandse sterrenhotels. ensanne.nl, eenonline uitgeverij gericht op de leisure-en hospitalitysector, onderzocht hoe contentmarketing gebruikt wordt in de Nederlandse hotelbranche. Het best practise ...

Fletcher Hotelketens
Fletcher Hotels neemt zes Princess hotels over

Zes hotels van Princess Hotel Collection worden overgenomen door Fletcher Hotels. Per 6 maart 2017 gaan de hotels verder onder de Fletcher vlag. Fletcher Hotels koopt zowel de exploitatie als het vastgoed van de volgende hotels: Hotel Amersfoort, Hotel Loosdrecht- Amsterdam, Hotel Epe-Zwolle, Hotel...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: