“Verras de gasten, maak een onuitwisbare indruk”

Auteur: redactie
Branded Content 2 april 2024
“Verras de gasten, maak een onuitwisbare indruk”

Vezzino is met zijn Pictureboxen al in een flink aantal kantoren aanwezig en ook hoteliers weten het bedrijf steeds beter te vinden. Dankzij de verwisselbare doeken die het bedrijf levert is het voor hotels heel eenvoudig een eigen huisstijl of sfeer uit te dragen, zonder dat er verbouwingen of andere ingrijpende werkzaamheden nodig zijn: “Je kan housekeeping opleiden om de doeken te wisselen”, vertelt John Wilkes, bedenker van de Picturebox en mede-eigenaar van Vezzino.

Vezzino biedt de Pictureboxen uiteraard in een reguliere uitvoering aan, maar het is ook mogelijk om de doeken te voorzien van ledverlichting. Daarnaast is er de optie om de Pictureboxen uit te rusten met geluiddempend materiaal: “Daarvoor gebruiken we circulaire matten van cellulose, dus van papier”, legt Wilkes uit. “Die installeren we vaak omdat alles tegenwoordig strak en kaal gebouwd wordt. Er zijn veel harde vloeren, hotelkamers hebben vaak wel gordijnen die geluid dempen, maar omdat housekeeping alles makkelijk schoon moet kunnen houden is het doorgaans vrij basic. Daarom is het fijn om iets geluiddempends boven het bed te hebben hangen. Je merkt ook meteen wat het doet voor een kamer, maar ook voor de kamers ernaast. In hotels kan het isolatiemateriaal aan twee kanten op de muur worden aangebracht en daardoor wordt de isolerende werking versterkt.”

Naast het praktische aspect voegen de Pictureboxen beleving toe aan een hotelkamer: “Verras je gasten, maak een onuitwisbare indruk”, gaat Wilkes verder. “Als een gast een kamer binnenkomt en dit groot ziet hangen, is dat gewoon erg leuk. Het doet veel meer dan wanneer je een schilderijtje van een lokale kunstenaar hebt hangen. Dit kan je laten maken zoals je wilt, je kan een huisstijl ontwikkelen en die overal terug laten komen. Het is ook niet iets blijvends. Wanneer er normaal gesproken iets aan de muur hangt, hangt dat er jaren. Dit is verwisselbaar. Er zijn klanten die vier of vijf keer per jaar wisselen. Dat doen wij, maar ik heb het ook aan een aantal klanten geleerd. Die stuur ik de doeken op en dan kunnen ze zelf wisselen.”

Vezzino werkt met een abonnementsconstructie, waarbij klanten een maandelijks bedrag betalen. Voor dat geld komt het bedrijf de frames voor de doeken ophangen en wanneer nodig worden de afbeeldingen gewisseld: “Je hoeft nergens naar om te kijken. Wij hangen in tien minuten het frame op. Het is weleens voorgekomen dat we, voordat de housekeeping de kamer schoonmaakte, het frame ophingen. Je wilt natuurlijk niet dat een kamer niet gebruikt kan worden. Het voorwerk zoals het inmeten hebben we dan al gedaan, maar daarna is het binnen tien minuten geïnstalleerd. Een kamer is niet lang buiten gebruik; de overlast en het tijdsbestek zijn minimaal.”

Hergebruik

Wilkes en zijn zakenpartner Edwin Somer kwamen op het idee van de Pictureboxen toen zij op een aantal beurzen zagen wat er na afloop van een evenement allemaal weggegooid werd: “Tot de vloerbedekking aan toe. Daarom zijn we begonnen met een product dat hergebruikt kan worden. Dat is ook een van de voordelen; ik vertel klanten altijd dat zij de oude doeken niet moeten weggooien, want later kunnen die er weer in gehangen worden. Als je bijvoorbeeld een kerstsfeer in je hotel wilt creëren is het misschien nodig om in één keer dertig doeken aan te schaffen, maar je kunt ze daarna wel tien jaar gebruiken. En een gast die door de gangen loopt denkt: ‘Gezellig hier.’”

Klanten kunnen volledig zelf bepalen welke afbeeldingen zij op de Pictureboxen willen hebben. Wilkes heeft in de afgelopen jaren wel gemerkt dat dit soms lastige keuzes kunnen zijn: “In eerste instantie begint men met ‘we weten precies wat we willen’. Klanten krijgen van mij altijd een link voor stockfoto’s, maar meestal bellen ze na een week met de vraag of ik ze kan helpen. Want als ze niet duidelijk in hun hoofd hebben wat ze willen, komen mensen al snel uit bij een standaardfoto. Terwijl het leuke is dat alles mogelijk is: als je het logo van je hotel erop wilt hebben, kan dat gewoon. Een van onze klanten heeft bijvoorbeeld regelmatig een bobsleeteam op bezoek en kan de kamers thematiseren voor bobsleeërs. Zij begrijpen dat je je kamer kunt aanpassen om gasten te verrassen.”

Die persoonlijke touch, met klanten meekijken wat zij precies met hun Pictureboxen kunnen doen, is voor Wilkes belangrijk: “Wij staan bekend om onze service, als iets bijvoorbeeld niet past dan passen we het aan. Veel klanten blijven ook bij ons vanwege die service, ook al vind ik niet dat we iets extra’s doen. Wij doen gewoon ons werk, maar tegenwoordig schijnt dat al extra service te zijn.”

Overig nieuws