Sander Allegro nieuwe directeur AmsterdamDiner Foundation

31 augustus 2017 | Roy Spijker

Met ingang van 1 oktober 2017 treedt Sander Allegro (49) aan als directeur van AmsterdamDiner Foundation. Allegro volgt hiermee Robert Weyhenke op die eerder dit jaar heeft aangeven na 25 jaar (én 25 diners) zijn functie te willen overdragen.

Het bestuur van AmsterdamDiner Foundation is blij dat zij Sander Allegro bereid heeft gevonden om aan te treden als de nieuwe directeur. Samen met hem vervolgen zij vol passie en vertrouwen naar een wereld zonder aids.

Bestuurs voorzitter Jacques Kuyf hierover: “Werken aan een wereld zonder aids vraagt om een niet aflatende betrokkenheid van onze organisatie om fondsen te werven die aangewend worden voor nationale en internationale projecten en doelen. Wij hebben in Sander Allegro de persoon gevonden die onze activiteiten kan vernieuwen en onze ambitieuze doelstellingen kan realiseren. Zijn visie, achtergrond en persoonlijkheid waren doorslaggevend voor onze keuze voor hem.”

Sander Allegro: “Het is eervol om juist in deze fase directeur te worden van AmsterdamDiner Foundation. We gaan een cruciale fase in, waarin het behalen van het doel: “een wereld zonder aids ” nu echt in zicht komt. Maar we zijn er nog niet; er is nog veel geld, onderzoek en inspanning nodig. Het werven van fondsen hiervoor bij het bedrijfsleven en vermogende particulieren is een continue proces met het jaarlijkse AmsterdamDiner als hoogtepunt. Ik zie het als mijn belangrijkste taak om – samen met het team – met passie, creativiteit en veel energie de opbrengsten verder te maximaliseren. Ik beschouw het als een grote eer om het stokje over te nemen van AmsterdamDiner-oprichter Robert Weyhenke en kijk ernaar uit om in zijn voetsporen te treden en samen met de sponsoren, het team, het bestuur en de vrijwilligers in nauwe samenwerking met Aidsfonds een nieuw hoofdstuk toe te voegen aan AmsterdamDiner Foundation.

Sander Allegro heeft net als het AmsterdamDiner zijn roots in de hotelsector. Gastvrijheid, strategie, verbinding en innovatie zijn de kernbegrippen in zijn professionele activiteiten. Allegro was 25 jaar parttime verbonden aan Hotelschool The Hague. Sinds 2000 werkt hij daarnaast vanuit zijn adviespraktijk Allegro INNovationS aan advies- en trainingsprojecten voor het bedrijfsleven en is hij actief als bestuurder/commissaris/ toezichthouder bij diverse organisaties. Allegro zal deze activiteiten blijven combineren met het directeurschap van AmsterdamDiner Foundation.

Per december aanstaande draagt Robert Weyhenke al zijn werkzaamheden over aan Sander Allegro. Het bestuur is Robert zeer veel dank verschuldigd. Onder zijn leiding en tomeloze inzet heeft hij vanaf 1992 bereikt dat er miljoenen euro’s voor onze doelen zijn opgehaald. Deze gelden zijn immer aangewend voor innovatieve en baanbrekende projecten.

Robert Weyhenke: “Ik draag met trots en dankbaarheid mijn werkzaamheden over aan Sander Allegro. Het bestuur heeft in hem een waardig opvolger gevonden. Ik neem op een mooi moment afscheid. Het 25ste Diner dat in juni werd gehouden, bracht een recordbedrag op. In 25 jaar hebben we zoveel gerealiseerd en daarvoor ben ik dankbaar. Ik wens Sander Allegro vooral heel veel succes en plezier toe. Het is een fantastisch doel om aan te werken. Bovendien wil ik iedereen bedanken die mij gesteund heeft. Het was een intense en bijzondere tijd. Waar ik bovenal met trots op terug mag kijken.”

Het 26ste AmsterdamDiner zal in 2018 plaatsvinden op zaterdag 16 juni 2018!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: