Dossier : Wat vindt Sander Allegro ervan?

4 januari 2021 Sander Allegro
Column Sander Allegro: Stop de leegloop!

Geen gasten, geen uitdaging meer, verveling en uitzichtloosheid; dat lijken de belangrijkste factoren voor een nieuw fenomeen onder hotelmedewerkers: de bore-out. De bore-out leidt er toe dat steeds meer hotelwerknemers in deze crisistijd een carrière elders overwegen. Uit een recent onderzoe ...

20 november 2020 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Herstel

Het kon niet op: hotels puilden uit, de groei van het wereldwijd toerisme tot 2030 werd begroot op ruim 4 procent per jaar. 2020 zelf zou hét jaar van de hotellerie worden. De toch al mooie bezettingscijfers en de REVPAR zouden door belangrijke evenementen als de Grand Prix, Sail 2020 en vele ...

2 oktober 2020 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Opmerkelijk

Met de opkomst van het wereldwijde web zullen hotelmerken steeds minder belangrijk worden. Zo dachten we er in de jaren ’90 van de vorige eeuw over. Een merk was immers een belofte, een makkelijk te communiceren samenvatting van je complexe (hotel-)product. En ‘makkelijk te communiceren& ...

6 januari 2020 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: ''De meeste hotelondernemers zijn digital immigrants''

De honger naar kennis over technologie onder hoteliers is groter dan ooit. Het vak van hotelier is de afgelopen twintig jaar steeds complexer geworden. Het was altijd al een arbeids- en kapitaalintensief vak, inmiddels is het ook een kennisintensief vak aan het worden. Steeds complexere wet- en rege ...

15 november 2019 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h ...

18 september 2019 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: de GM-functie wordt bedreigd

Hotelbanen zie je zelden in de populaire lijstjes van uitstervende functies die bedoeld zijn om de lezer een afschrikwekkend kijkje in de toekomst te geven. Met ronkende titels als ‘Deze 11 beroepen staan op de lijst om uit te sterven’ en ‘Pikken de robots jouw baan in?’ gaan ...

26 juni 2019 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: #doeslief

‘Koning bezoekt gasvrije woning’, klonk de veelbelovende kop van een Telegraaf die mijn aandacht trok. In de veronderstelling dat het een artikel over een noviteit uit de mij zo dierbare gastvrijheidssector betrof, begon ik enthousiast te lezen, maar kwam bedrogen uit. Het betrof hier ee ...

10 april 2019 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: De Grote Volksverhuizing

Tussen de 4e en de 6e eeuw gingen in Europa maar liefst 750.000 mensen op pad. Hun voornaamste doel was het beloofde land: het ‘groots Romeinse Rijk’. Deze gebeurtenis haalde de geschiedenisboekjes als de Grote Volksverhuizing, een fenomeen dat leerlingen zelfs anno 2019 nog in hun hoofd ...

17 oktober 2018 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me ...

12 september 2018 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: De robotisering van de hotelsector

'Alexa, breng me schone handdoeken', 'Alexa bestel een hamburger voor me bij roomservice', of: 'Alexa, sluit de gordijnen en zet de airco op 21'. Als het aan Marriott en het Amerikaanse e-commerce bedrijf Amazon ligt, zal dit straks overal ter wereld te horen zijn in hotelkam ...

1 augustus 2018 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Nationaal Coördinator Toerismebestrijding

“Een situatie waarin hosts, bewoners en bezoekers op een bestemming ervaren dat er teveel toeristen zijn wat er voor zorgt dat de kwaliteit van leven en de kwaliteit van de bezoekerservaring in het betreffende gebied in onaanvaardbare mate omlaag gaan”, zo zou je de term overtoerisme kun ...

25 april 2018 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Hire for attitude

“Ik kijk bij het selecteren van mensen liever naar hun karakter dan naar hun kennis en vaardigheden.” Dat is misschien wel een van de meest gehoorde clichés in de wereld van gastvrijheid. Het is de vertaling van de notie ‘hire for attitude, train for skills’ uit de Ame ...

3 januari 2018 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Nieuwe Banen

‘Gezocht: Business Intelligence Officer die de schakel gaat vormen tussen de commerciële en administratie organisatie en de data die zijn vastgelegd in de diverse databases, reserverings- en accountingsystemen’. Deze vacature komt niet van een coole hipster startup maar van het verm ...

1 november 2017 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Brand!

Kent u de hotels van Akaryn? Of van Baccarat? Centavia dan? Het is een greep uit de enorme collectie hotel brands die op de website van HospitalityNet keurig bijeen zijn gebracht. Het zijn er maar liefs 678 en het aantal is groeiende. Met name de grote ketens zijn druk doende hun brand portfolio uit ...

20 september 2017 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Onstuimig huwelijk

“Airbnb lijkt zich steeds meer te bewegen in de richting van een online travel agent en dat is goed nieuws voor hotels”, aldus Christopher Nassetta, Chief Executive Officer van Hilton Hotels & Resorts. Op het eerste gezicht lijkt het een vreemde uitspraak voor de grote baas van een v ...

31 augustus 2017 Sander Allegro
Sander Allegro nieuwe directeur AmsterdamDiner Foundation

Met ingang van 1 oktober 2017 treedt Sander Allegro (49) aan als directeur van AmsterdamDiner Foundation. Allegro volgt hiermee Robert Weyhenke op die eerder dit jaar heeft aangeven na 25 jaar (én 25 diners) zijn functie te willen overdragen. Het bestuur van AmsterdamDiner Foundation is bl ...

18 juni 2017 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: cadeautje

‘Al onze kamers beschikken over badkamer met douche of bad, kleurentelevisie en telefoon met buitenlijn’ staat er te lezen op de site van het tot een bekende internationale keten horende viersterrenhotel in een grote Nederlandse stad. Jôh!? Dat zijn nog eens fijne voorzieningen! Ee ...

Laad meer items

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: