Digitaal of niet? Wat wordt de perfecte 'Guest Journey' in 2022?

Auteur: Redactie
Branded Content 13 juni 2022
Digitaal of niet? Wat wordt de perfecte 'Guest Journey' in 2022?

Dagelijks krijgen we te maken met veranderingen - of het nu gaat om een simpele weersverandering, ons agenda of verwachte seizoenswisselingen.Veranderingen beïnvloeden ons allemaal en iedereen gaat daar anders mee om. Deze enige constante in het leven, het enige waarvan we zeker kunnen zijn dat het zal gebeuren, en reizigers zijn geen uitzondering.

De recente pandemie is een geweldige versneller voor verandering geweest. Vanwege de vele gezondheidsvoorschriften, maar ook omdat we de veiligheid en gezondheid van onze gasten en personeel wilden garanderen. Juist daarom zijn hotels begonnen met het implementeren van een digitale ‘Guest Journey’. Deze was erop gericht om de fysieke interactie tussen gasten en hotelmedewerkers te beperken.

 

 

Gelukkig geraken we langzaam los van de pandemie, en raad eens ... de voorkeuren van de reizigers veranderen weer - sommigen van hen willen terug naar het "oude normaal" en terug genieten van het persoonlijk contact tijdens het boeken, inchecken en tijdens het verblijf.


Op basis van de feedback die we ontvangen van hotels die het Guestline Platform gebruiken, willen de meeste, ‘nieuwe’ gasten gebruik maken van een digitale ‘Guest Journey’, terwijl ze daarna, éénmaal in het hotel toch nog het persoonlijk contact verkiezen met het hotelpersoneel boven het digitale!


Hospitality is (of zou moeten) een servicegerichte industrie wat betekent dat hotels hun gasten niet mogen "dwingen" om te beslissen of ze volledig digitaal of volledig offline gaan.
Tijd om te beseffen dat uw gasten de mogelijkheid moeten hebben om te beslissen welke optie voor hen de beste is, en om de veranderende behoeften te accepteren als die verandering zich voordoet.

Steeds meer marktleiders beschouwen technologietoepassingen als de manier om loyaliteit onder de gasten op te bouwen, maar dit kan alleen gebeuren als de technologie de gelegenheid biedt voor een perfecte ‘Guest Journey’ in plaats van blokkerend te werken.

Technologieoplossingen moeten flexibel genoeg zijn om tegemoet te komen aan de steeds veranderende eisen van hotels (en haar gasten) en in het ideale scenario zou dit mogelijk moeten zijn zonder een eindeloos aantal nieuwe leveranciers toe te voegen aan de reeds bestaande lijst.

Hoewel het op het eerste gezicht erg verleidelijk lijkt om vrijuit te kiezen uit de lijst van honderden interfaces, is de vraag: hebben hoteliers voldoende kennis over elke beschikbare oplossing om te beslissen welke het best bij hun bedrijf past?

Hebben hoteliers, in tijden waar door personeelstekorten de hoteleigenaar of de GM overal moeten bijspringen, voldoende tijd om de voor- en nadelen te bestuderen?

Eén van de belangrijkste reden waarom de meeste hoteliers kiezen voor Guestline is omdat ze bij Guestline alles kunnen vinden wat ze nodig hebben om hun bedrijf succesvol te runnen - op één platform, van Property Management System tot Booking Engine, Guest Experience, Paymentprovider, Conference & Banquet enz.

Het is moeilijk om zomaar te zeggen "one size fits all", maar naast het uitgebreide platform, biedt Guestline een van de meest configureerbare hotelcloudsystemen, gemakkelijk op- of af te schalen - allemaal mogelijk dankzij de flexibiliteit van oplossing.

Als wij de juiste keuze zijn voor uw hotel en jullie huidige behoeften kunnen wij nu moeilijk zeggen maar we willen er graag achter komen.

Neem contact op met Stefaan (stefaan.deruyck@guestline.com) voor een vrijblijvend gesprek.

Overig nieuws