225.000 Facebook likes voor Preston Palace

20 december 2017 | Thijs Jacobs

225.000 Facebookvrienden voor Preston Palace. Dat is niet niks. Omdat het Twentse all-in hotel geen onderdeel is van een keten en geheel op 'eigen kracht' deze mijlpaal heeft behaald maakt dit het heel bijzonder.

Groei


In januari 2017 had Preston Palace 159.000 likes en maakte binnen een jaar een mega groei door van maar liefst 41,5%. Op 19 december 2017 werd de teller van 225.000 likes gepasseerd. Diverse posts hadden een bereik van meer dan 2 miljoen views. Met deze indrukwekkende cijfers nadert Preston Palace bekende lijsten zoals de Social Travel Top 30 van Emerce.

Service en cijfers


Indrukwekkende cijfers. Het populaire hotel is geen onderdeel van een keten en kan dus niet meeliften op het succes van haar 'broertjes en zusjes'. Tevens is de marketingafdeling in verhouding tot deze fantastische resultaten betrekkelijk klein te noemen. Hoe kregen ze dat voor elkaar bij Preston Palace? ''Omdat het ons niet alleen om de cijfers, maar bovenal om de service en loyaliteit gaat. Wij zijn oprecht geïnteresseerd in wat onze Facebookvrienden bezighoudt. Zijn er vragen, dan worden ze binnen no-time beantwoord. Zijn er acties, dan sluiten deze naadloos aan op de wensen en dromen van onze gasten en volgers. Dat werkt overigens goed in alles wat wij doen bij Preston Palace", aldus Agnes Pots van de marketingafdeling.

Toekomst


De toekomst ziet er ook veelbelovend uit. Wederom staan loyaliteit, uitmuntende service, groei op bestaande en nieuwe markten centraal. Daarnaast worden er veel mogelijkheden gespot voor samenwerkingen met andere grote spelers, nieuwe platforms getest en ontwikkelingen gevolgd. 

Nieuwsgierig


Bent u benieuwd hoe Preston Palace dit gaat aanpakken in 2018? Blijf ze volgen via https://www.facebook.com/prestonpalace.

Meer over Preston Palace


Preston Palace viert in 2017 haar 25-jarig bestaan. In een kwart eeuw is het Twentse horecabedrijf, met jaarlijks ruim 200.000 gastnachten en een bezettingspercentage van boven de 86%, het grootste all-inclusive hotel van Nederland en van groot belang voor de regio. Dankzij de vele vernieuwingen van de afgelopen jaren, het unieke concept en de gastvrije service is Preston Palace een populaire bestemming voor gasten uit binnen- en buitenland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Achtergronden Ondernemen
Max Brown Hotels winnaar 'Hotel Website of the Year 2021'

Zojuist is tijdens een digitale ceremonie bekend gemaakt dat Max Brown Hotels winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De hotelketen mag deze titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen. Communicatieboodschap door ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: