Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: samen!

15 november 2016 | Thijs Jacobs
Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: samen!

Natuurlijk begin ik niet zomaar een hotel. Een belachelijk goede voorbereiding is het halve werk. Ik wil uiteraard niet dat er straks ‘n dag komt waarop ik denk dat ik alles anders had moeten doen.

Het is dus simpel: het moet vanaf dag één mijn perfectie uitstralen. Maar hoe weet ik nu of ik het juiste pad bewandel dat uiteindelijk loopt naar de gewenste originaliteit en gastvrije uitmuntendheid? Een hotel start je immers niet elke dag!

Een interessante vraag! Een grote opluchting in ieder geval om te constateren dat mijn Theaterhotel in het hart van de bruisende Venlose binnenstad bijna een feit is. En wat ben ik blij met mijn grote netwerk van relaties en vrienden om mij heen die mij steunen en adviseren. Een vertrouwd en veilig gevoel om samen met mijn continu groeiend klankbord de weg naar het schitterende Theaterhotel Venlo te bewandelen. Ik loop dus in de goede richting en het doel komt steeds dichterbij.   

Ik ben op mijn eerlijkst als ik zeg dat de diversiteit van mijn netwerk ieder dag belangrijker wordt bij de realisering van mijn Theaterhotel. Ik heb bij vorige werkomgevingen in de hotelbranche als sales- en marketingmanager en bedrijfsleider een uitdagend netwerk opgebouwd van betrokken en uiteenlopende mensen. En geloof mij, dat zorgt voor veel originele inspiratie en unieke kansen. Wil je écht onderscheidend zijn, dan moet ook in je inspiratie afwijken van je concullega’s en ik heb het bescheiden idee dat dit mede door mijn netwerk aan het gebeuren is. De uniciteit van mijn Theaterhotel is in Noord-Limburg groot te noemen en daar werkt mijn directe en indirecte omgeving actief aan mee. Wellicht zonder weloverwogen bedoelingen, maar gewoon omdat ze enthousiast zijn en het mij gunnen. Een zeer aangename gewaarwording.

Hoe fijn is het dan dat je iedere dag bij jezelf constateert dat je niet vastloopt in je plannen en ideeën. Dat komt grotendeels door mensen om mij heen die anders denken over hetzelfde en hetzelfde denken over andere aspecten. Mijn blikveld wordt iedere dag breder en mijn creativiteit kent geen grenzen meer, zo lijkt het. Tja, dat netwerk toch! Dat immer groeiende netwerk. Wat ben ik er toch blij mee en wat helpen ze toch bewust of onbewust mee om mijn doelen te bereiken.

Netwerken leidt tot samenwerken. Daar ben ik inmiddels wel achter. Ik ben niet naïef hoor. Verre van dat. Ik ben er echter van overtuigd dat het gros van de samenwerkingspartners bestaat uit leveranciers en relaties die niet alleen maar willen verkopen, maar juist willen meedenken en helpen. Niet om op korte termijn te scoren en hun targets op te krikken, maar juist om het oog strak gericht te houden op langdurige samenwerking, versterking en motivatie om van elkaar te profiteren. Wederzijds respect en langdurige samenwerking.

Mijn netwerk maakt dit mogelijk en mijn gasten zullen er in het voorjaar van 2017 ongetwijfeld van profiteren. Dan opent mijn Theaterhotel Venlo namelijk definitief zijn deuren en zal iedereen de kans krijgen om de zoete vruchten van originele en vooruitstrevende gastvrijheid te  proeven.

Maar onthoud één ding: zonder netwerk geen samenwerking en zonder samenwerking geen versterking. De langetermijngedachte, daar gaan we tijdens de opening de champagneglazen op laten klinken, want daar zit het geheim van het gezonde succes! Samen!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Horeca naar de stembus deel drie: PVV

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Interview
"De hotellerie en de zorg verschillen niet veel van elkaar"

De coronacrisis laat diepe wonden achter in de hotellerie. Omzetten kelderen en gasten blijven weg. Veel hotelondernemingen hebben noodgedwongen een groot deel van hun medewerkers moeten laten gaan. De angst heerst dat op het moment dat de hotellerie weer aantrekt en de toeristen ons land weer w ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Hotel & Recht
Creatief gebruik van je hotel tijdens Corona

Door de coronacrisis is het aantal luchtvaartpassagiers van en naar Nederland in 2020 met meer dan 70% gedaald. Dit heeft logischerwijs een direct weerslag op de bezettingsgraad van hotels, die ook met meer dan 70% is gedaald, zo viel te lezen in dit magazine. Het is dan ook niet verwonderlijk dat c ...

Economie Corona
CBS: omzet horeca krimpt ongekend hard

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In het derde kwartaal maakte de horeca nog een forse o ...

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: