Blycolin wint Das Grüne Band

6 februari 2014 |
Blycolin wint Das Grüne Band<

Blycolin Duitsland is de winnaar van Das Grüne Band; dit is de toonaangevende Duitse prijs voor duurzaamheid. Blycolin zet zich hiermee ook duidelijk op de kaart in Duitsland en de prijs onderstreept
de filosofie van Blycolin.

Prestigieuze prijs
17 winnaars in zes categorieën hebben op 2 februari tijdens de Intergastra van Stuttgart in het Movenpick Hotel “DAS GRÜNE BAND – Preis für Nachhaltigkeit” ontvangen. Een award voor duurzaamheid in de foodservice- en cateringmarkt. De succesvolle en hoog aangeschreven wedstrijd werd voor het eerst in 2012 georganiseerd. De twee tijdschriften gastro-hotels en GV- Compact van de uitgever HUSS media hebben deze prijs in het leven geroepen.

Duurzaamheid is noodzaak
Duurzaamheid in de sectoren Hotel , Restaurant en Catering – is net zoals in andere sectoren - een noodzaak en een behoefte van de lezers. Op de lange termijn is er geen economische groei mogelijk wanneer er geen rekening gehouden wordt met milieu of sociale onrechtvaardigheid. Zowel de uitgever als de beurs in Stuttgart hebben maatschappelijk verantwoord ondernemen als prioriteit.

Jury
De jury, bestaande uit vooraanstaande persoonlijkheden uit de branche en de redactie van de twee tijdschriften, nomineerde uit alle inzendingen 17 winnaars. Deze werden voorgelegd aan de lezers van de gastro-hotels en GV- Compact in een speciale editie (energie & milieu) in november. Er waren 6 categorieën: Energie, Water, Lucht, Ecologie, Business concept en Fairtrade/Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. De lezers werden vervolgens gevraagd om hun stem uit te brengen. Als onderdeel van een plechtige ceremonie afgelopen zondag werden in elke categorie een winnaar en een 2e en 3e plaats bekend gemaakt. In de Categorie Fairtrade en Maatschappelijk verantwoord ondernemen won Blycolin de eerste prijs en liet daarmee de gerenommeerde ondernemingen Rational AG als tweede en Callebaut Germany GMBH als derde achter zich..

Over Blycolin
Blycolin is sinds 1995 actief in Duitsland en inmiddels verzorgen zij de complete linnenservices in Duitsland voor ruim 700 klanten. Daartoe beschikken ze over een netwerk waarin een 40-tal wasserijen voor het bedrijf werkt. In haar expansie werkt Blycolin voortdurend aan een gezonde balans tussen people, planet en profit. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is dan ook rotsvast verankerd in het beleid van Blycolin. Mensen en hun welzijn, ondernemen voor en in de samenleving, duurzaam inkopen en zorg voor milieu staan daarin volledig centraal.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: