Blycolin wint Das Grüne Band

6 februari 2014 |
Blycolin wint Das Gr├╝ne Band<

Blycolin Duitsland is de winnaar van Das Gr├╝ne Band; dit is de toonaangevende Duitse prijs voor duurzaamheid. Blycolin zet zich hiermee ook duidelijk op de kaart in Duitsland en de prijs onderstreept
de filosofie van Blycolin.

Prestigieuze prijs
17 winnaars in zes categorie├źn hebben op 2 februari tijdens de Intergastra van Stuttgart in het Movenpick Hotel ÔÇťDAS GR├ťNE BAND ÔÇô Preis f├╝r NachhaltigkeitÔÇŁ ontvangen. Een award voor duurzaamheid in de foodservice- en cateringmarkt. De succesvolle en hoog aangeschreven wedstrijd werd voor het eerst in 2012 georganiseerd. De twee tijdschriften gastro-hotels en GV- Compact van de uitgever HUSS media hebben deze prijs in het leven geroepen.

Duurzaamheid is noodzaak
Duurzaamheid in de sectoren Hotel , Restaurant en Catering ÔÇô is net zoals in andere sectoren - een noodzaak en een behoefte van de lezers. Op de lange termijn is er geen economische groei mogelijk wanneer er geen rekening gehouden wordt met milieu of sociale onrechtvaardigheid. Zowel de uitgever als de beurs in Stuttgart hebben maatschappelijk verantwoord ondernemen als prioriteit.

Jury
De jury, bestaande uit vooraanstaande persoonlijkheden uit de branche en de redactie van de twee tijdschriften, nomineerde uit alle inzendingen 17 winnaars. Deze werden voorgelegd aan de lezers van de gastro-hotels en GV- Compact in een speciale editie (energie & milieu) in november. Er waren 6 categorie├źn: Energie, Water, Lucht, Ecologie, Business concept en Fairtrade/Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. De lezers werden vervolgens gevraagd om hun stem uit te brengen. Als onderdeel van een plechtige ceremonie afgelopen zondag werden in elke categorie een winnaar en een 2e en 3e plaats bekend gemaakt. In de Categorie Fairtrade en Maatschappelijk verantwoord ondernemen won Blycolin de eerste prijs en liet daarmee de gerenommeerde ondernemingen Rational AG als tweede en Callebaut Germany GMBH als derde achter zich..

Over Blycolin
Blycolin is sinds 1995 actief in Duitsland en inmiddels verzorgen zij de complete linnenservices in Duitsland voor ruim 700 klanten. Daartoe beschikken ze over een netwerk waarin een 40-tal wasserijen voor het bedrijf werkt. In haar expansie werkt Blycolin voortdurend aan een gezonde balans tussen people, planet en profit. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is dan ook rotsvast verankerd in het beleid van Blycolin. Mensen en hun welzijn, ondernemen voor en in de samenleving, duurzaam inkopen en zorg voor milieu staan daarin volledig centraal.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening
Charme Hotels breidt uit met Hotel Karsten in Norg

Grand Café Hotel Karsten in Norg ligt in de kop van Drenthe, te midden van prachtige fiets- en wandelroutes. Vanuit het hotel heeft u een prachtig uitzicht op de Kerkbrink en de 13e-eeuwse Romaanse kerk. In het hotel vindt u een ruime, gezellige lounge met een imposante openhaard en een sf...

Wet- en regelgeving Ondernemen
Nieuwe wetgeving voor franchise hotels en horeca op komst

De vele overnames en fusies in de hotelsector hebben de afgelopen jaren aangetoond dat het landschap binnen de hotelsector snel verandert. In Europa en Nederland worden franchiseformules in de hotelsector steeds populairder. Bekende hotelketens, zoals Holiday Inn, Best Western en Accor Hotels, hebbe...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken┬áin toiletten om de hoogste hygi├źnenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: