Crowne Plaza Maastricht gaat voor regionaal

12 april 2011 |
Crowne Plaza Maastricht gaat voor regionaal<

Crowne Plaza Maastricht is recentelijk een nauwe samenwerking aangegaan met een aantal exclusieve culinaire en voornamelijk Limburgse leveranciers. Daarmee confirmeert het hotel zich aan de bedrijven in de regio en past het binnen het beleid van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen dat het hotel hanteert.

Nadruk op authenticiteit
In het Crowne Plaza Maastricht en het hotelrestaurant ‘de Mangerie’ is er recentelijk bewust gekozen om producten te veranderen en toe te voegen die passen bij het MVO-beleid. "Wij gaan nu bewust voor eerlijke producten van hoge kwaliteit die hun authenticiteit benadrukken", aldus de nieuwe general manager Lex Nijenhuis van het hotel. Denk hierbij aan: huisgemaakt, eigen recepturen, vers, biologisch, ambachtelijk en MVO.

Lokale producten
Vooral de samenwerking met de lokale bedrijven en het Vlaamsch Broodhyus is hierin onderscheidend. Zo wordt de geitenkaas geleverd door ‘De Bokkesprong’ uit Veulen in Noord-Limburg en levert het Vlaamsch Broodhuys de broden, bereid volgens de traditionele wijze. Het Maastrichtse bedrijf ‘De Poshoof’ levert dit seizoen het ‘Limburgse goud’ (asperges) alsook de zomerkoninkjes (aardbeien) welke goed samengaan met de wijnen van de Maastrichtse Hoeve Nekum. Naast dit alles staan ook diverse gerechten op de kaart bereid met het varkensvlees van de Livar varkens uit Echt en ontbreekt de Geuldal forel niet op de kaart.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: