Crowne Plaza Maastricht gaat voor regionaal

12 april 2011 |
Crowne Plaza Maastricht gaat voor regionaal<

Crowne Plaza Maastricht is recentelijk een nauwe samenwerking aangegaan met een aantal exclusieve culinaire en voornamelijk Limburgse leveranciers. Daarmee confirmeert het hotel zich aan de bedrijven in de regio en past het binnen het beleid van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen dat het hotel hanteert.

Nadruk op authenticiteit
In het Crowne Plaza Maastricht en het hotelrestaurant ‘de Mangerie’ is er recentelijk bewust gekozen om producten te veranderen en toe te voegen die passen bij het MVO-beleid. "Wij gaan nu bewust voor eerlijke producten van hoge kwaliteit die hun authenticiteit benadrukken", aldus de nieuwe general manager Lex Nijenhuis van het hotel. Denk hierbij aan: huisgemaakt, eigen recepturen, vers, biologisch, ambachtelijk en MVO.

Lokale producten
Vooral de samenwerking met de lokale bedrijven en het Vlaamsch Broodhyus is hierin onderscheidend. Zo wordt de geitenkaas geleverd door ‘De Bokkesprong’ uit Veulen in Noord-Limburg en levert het Vlaamsch Broodhuys de broden, bereid volgens de traditionele wijze. Het Maastrichtse bedrijf ‘De Poshoof’ levert dit seizoen het ‘Limburgse goud’ (asperges) alsook de zomerkoninkjes (aardbeien) welke goed samengaan met de wijnen van de Maastrichtse Hoeve Nekum. Naast dit alles staan ook diverse gerechten op de kaart bereid met het varkensvlees van de Livar varkens uit Echt en ontbreekt de Geuldal forel niet op de kaart.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: