Crowne Plaza Maastricht gaat voor regionaal

12 april 2011 |
Crowne Plaza Maastricht gaat voor regionaal<

Crowne Plaza Maastricht is recentelijk een nauwe samenwerking aangegaan met een aantal exclusieve culinaire en voornamelijk Limburgse leveranciers. Daarmee confirmeert het hotel zich aan de bedrijven in de regio en past het binnen het beleid van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen dat het hotel hanteert.

Nadruk op authenticiteit
In het Crowne Plaza Maastricht en het hotelrestaurant ‘de Mangerie’ is er recentelijk bewust gekozen om producten te veranderen en toe te voegen die passen bij het MVO-beleid. "Wij gaan nu bewust voor eerlijke producten van hoge kwaliteit die hun authenticiteit benadrukken", aldus de nieuwe general manager Lex Nijenhuis van het hotel. Denk hierbij aan: huisgemaakt, eigen recepturen, vers, biologisch, ambachtelijk en MVO.

Lokale producten
Vooral de samenwerking met de lokale bedrijven en het Vlaamsch Broodhyus is hierin onderscheidend. Zo wordt de geitenkaas geleverd door ‘De Bokkesprong’ uit Veulen in Noord-Limburg en levert het Vlaamsch Broodhuys de broden, bereid volgens de traditionele wijze. Het Maastrichtse bedrijf ‘De Poshoof’ levert dit seizoen het ‘Limburgse goud’ (asperges) alsook de zomerkoninkjes (aardbeien) welke goed samengaan met de wijnen van de Maastrichtse Hoeve Nekum. Naast dit alles staan ook diverse gerechten op de kaart bereid met het varkensvlees van de Livar varkens uit Echt en ontbreekt de Geuldal forel niet op de kaart.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: