De leukste hotelreviews op een rijtje

26 juni 2018 | Thijs Jacobs

Tegenwoordig kunnen we de reviews van hotels niet meer wegdenken. Het is één van de belangrijkste hulpmiddelen bij het boeken van een vakantie. Dagelijks ziet HotelSpecials belangrijke, maar ook hilarische ervaringen van hotelgasten voorbijkomen. Bij de voorbereiding van de jaarlijkse HotelWeek kon een screening van de hotels die meedoen niet achterwege blijven. Daarom geeft het bedrijf een kijkje achter de schermen in de wereld van reviews.

#1 Het ontbijt is voor heel veel gasten de allerbelangrijkste ervaring in een hotel. Wat een goed ontbijt is, is daarentegen heel persoonlijk. Fijn dat het hotel blijkbaar voor ieder wat wils heeft:

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Nog nooit eerder een hotel gehad welke bij het ontbijt aardappelkroketten serveren, werkelijk top!

#2 Verder is het bij het ontbijt niet alleen belangrijk wat er op je eigen bord ligt, maar blijkbaar ook wat andere gasten op die van hun leggen (of in hun tas stoppen):

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Er was bij het ontbijt zelfs een vrouw die een halve biefstuk uit haar tas haalde van de vorige dag en elke keer als ze naar het ontbijtbuffet liep stopte ze haar tas vol met potjes jam en andere dingen.

#3 Als we het nu toch over eten hebben…Soms kan het ook té lekker zijn:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: dat het eten te lekker smaakte,dat ik nu ben aangekomen wat gewicht betreft.

#4 Niemand verwacht vliegtuigen vlak bij Van der Valk Hotel Amsterdam Airport:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Lawaai vliegtuigen

#5 Iedereen is gek op gratis dingen, toch?

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?  
Gast: Leuke bowling met gratis knokpartij

#6 Helaas is niet altijd alles gratis. En meestal mag  je ook niet kiezen waarmee je betaalt:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: We moesten direct bij binnenkomst betalen in geld.

#7 Ziek zijn op vakantie – oh nee, alsjeblieft, nee! Gelukkig bestaan er mensen zoals deze:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Wat ik echt verschrikkelijk vond; dat ik halverwege het weekend ziek werd en dus niet meer van het 2e ontbijt kon genieten omdat ik er toch niets inhield. En ik daarbij het supervriendelijke kamerpersoneel moest vragen mijn ondergebraakte emmertje te legen (oke ik had t wel verpakt in 2 plastic zakken, maar toch). Oftewel, het enige wat ik verschrikkelijk vond was mijn griepaanval; het hotel en vooral 't personeel waren GEWELDIG!!

#8 Echt waar – soms is het gewoon beter als er géén water in het zwembad is:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Het zwembad was gesloten door waterschade.

 #9 Soms leer je iemand pas écht kennen als je samen op vakantie gaat:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Mijn kamergenoot snurkt. Zonder gekheid; geen kritiek

#10 …of je kent elkaar al zo lang dat het ook niet meer uitmaakt of de andere een deur tegen haar hoofd krijgt:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: De liftdeuren sluiten heel snel; ik liet mijn vrouw maar niet voorgaan bij het uitstappen, want dan kreeg ik misschien de deur tegen mijn hoofd!

#11 De weg is het doel, toch?

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: we wilden een paar dagen fietsen. We moesten er aan wennen dat er veel doodlopende wegen waren, zodat we ook weer een stuk terug moesten. Toen we dit door hadden keken we wat vaker op onze kaart.

#12 Soms heb je er gewoon geen woorden voor hoe erg je het naar je zin hebt gehad:

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: het is in een woord van tasties

#13 En soms weet je het gewoon even niet:

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: ligging
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: de straat waar het staat

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: Rustig
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: Geen lawaai

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Jonge Honden: Mark Welbers kijkt vooruit met Banks Mansion Amsterdam

Op jonge leeftijd een hotelonderneming runnen, het is niet veel mensen gegeven. Ondernemen is vallen en opstaan, fouten maken en groeien. In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge hoteliers. Dit keer Mark Welbers (34) general manager van het Banks Mansion in Amsterdam. Een m ...

Jantiene Berg
Column Jantiene Berg: Een leven lang leren

Sinds ik zes maanden geleden het decor van de hotellerie verruild heb voor het podium van het mbo-onderwijs is ‘een leven lang leren’ mijn nieuwe mantra. In mijn vroegere rol als gastvrouw en eigenaresse van een urban boutique hotel wist ik exact welke beleving ik onze gasten mee wilde g ...

Achtergronden
Stelling van de maand april: de uitslag

De hele maand april stond de stelling van de maand op de website van Hospitality Management. De stelling luidde: 2022 wordt noguitdagender dan 2021. Daar was 69,9 procent het mee eens. 31,1 procent gaf aan het niet eens te zijn met de stelling De nieuwe stelling van de maand luidt: De overheid lo ...

Hotel Exploitatiemodellen uitgelegd

Rob van Ginneken (Breda University of applied sciences) verzorgde een update van zijn in 2018 door Hospitality Management gepubliceerde Whitepaper ‘Hotel Exploitatiemodellen’. De belangrijkste ontwikkeling sindsdien: niet alleen hotelconcepten, maar steeds vaker ook de achterliggende exp ...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, Eindhoven

De Nederlandse hotel- en congresketen Postillion Hotels, ontwikkelaar Lingotto en initiatiefnemer The Mountains Corporation werken samen aan de realisatie van een Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, dat eind 2025 opent in Eindhoven. The Dutch Mountains wordt een prestigieus en duur ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: