De leukste hotelreviews op een rijtje

26 juni 2018 | Thijs Jacobs

Tegenwoordig kunnen we de reviews van hotels niet meer wegdenken. Het is één van de belangrijkste hulpmiddelen bij het boeken van een vakantie. Dagelijks ziet HotelSpecials belangrijke, maar ook hilarische ervaringen van hotelgasten voorbijkomen. Bij de voorbereiding van de jaarlijkse HotelWeek kon een screening van de hotels die meedoen niet achterwege blijven. Daarom geeft het bedrijf een kijkje achter de schermen in de wereld van reviews.

#1 Het ontbijt is voor heel veel gasten de allerbelangrijkste ervaring in een hotel. Wat een goed ontbijt is, is daarentegen heel persoonlijk. Fijn dat het hotel blijkbaar voor ieder wat wils heeft:

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Nog nooit eerder een hotel gehad welke bij het ontbijt aardappelkroketten serveren, werkelijk top!

#2 Verder is het bij het ontbijt niet alleen belangrijk wat er op je eigen bord ligt, maar blijkbaar ook wat andere gasten op die van hun leggen (of in hun tas stoppen):

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Er was bij het ontbijt zelfs een vrouw die een halve biefstuk uit haar tas haalde van de vorige dag en elke keer als ze naar het ontbijtbuffet liep stopte ze haar tas vol met potjes jam en andere dingen.

#3 Als we het nu toch over eten hebben…Soms kan het ook té lekker zijn:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: dat het eten te lekker smaakte,dat ik nu ben aangekomen wat gewicht betreft.

#4 Niemand verwacht vliegtuigen vlak bij Van der Valk Hotel Amsterdam Airport:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Lawaai vliegtuigen

#5 Iedereen is gek op gratis dingen, toch?

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?  
Gast: Leuke bowling met gratis knokpartij

#6 Helaas is niet altijd alles gratis. En meestal mag  je ook niet kiezen waarmee je betaalt:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: We moesten direct bij binnenkomst betalen in geld.

#7 Ziek zijn op vakantie – oh nee, alsjeblieft, nee! Gelukkig bestaan er mensen zoals deze:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Wat ik echt verschrikkelijk vond; dat ik halverwege het weekend ziek werd en dus niet meer van het 2e ontbijt kon genieten omdat ik er toch niets inhield. En ik daarbij het supervriendelijke kamerpersoneel moest vragen mijn ondergebraakte emmertje te legen (oke ik had t wel verpakt in 2 plastic zakken, maar toch). Oftewel, het enige wat ik verschrikkelijk vond was mijn griepaanval; het hotel en vooral 't personeel waren GEWELDIG!!

#8 Echt waar – soms is het gewoon beter als er géén water in het zwembad is:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Het zwembad was gesloten door waterschade.

 #9 Soms leer je iemand pas écht kennen als je samen op vakantie gaat:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Mijn kamergenoot snurkt. Zonder gekheid; geen kritiek

#10 …of je kent elkaar al zo lang dat het ook niet meer uitmaakt of de andere een deur tegen haar hoofd krijgt:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: De liftdeuren sluiten heel snel; ik liet mijn vrouw maar niet voorgaan bij het uitstappen, want dan kreeg ik misschien de deur tegen mijn hoofd!

#11 De weg is het doel, toch?

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: we wilden een paar dagen fietsen. We moesten er aan wennen dat er veel doodlopende wegen waren, zodat we ook weer een stuk terug moesten. Toen we dit door hadden keken we wat vaker op onze kaart.

#12 Soms heb je er gewoon geen woorden voor hoe erg je het naar je zin hebt gehad:

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: het is in een woord van tasties

#13 En soms weet je het gewoon even niet:

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: ligging
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: de straat waar het staat

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: Rustig
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: Geen lawaai

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: