Haarlems hotel exclusief afgehuurd voor teams Haarlemse Honkbalweek

26 juni 2018 | Thijs Jacobs

Ibis Styles Haarlem City Hotel is 13 tot en met 22 juli exclusief afgehuurd ten behoeve van één van Nederlands meest geliefde internationale topsportevenementen, de Haarlemse Honkbalweek. Eerdere jaargangen hebben toeschouwersaantallen laten zien van tienduizenden bezoekers. Zij moeten echter een plek vinden elders in de omgeving; het hotel is gedurende deze periode de thuisbasis voor alle deelnemende teams.

Doorstart

Het is mede dankzij grote inspanning van het comité Honkbalweek Haarlem dat er ook dit jaar een aantrekkelijk programma wordt neergezet. De uitdaging om het evenement financieel gezond te krijgen, is succesvol aangegaan middels crowdfunding, partner- en sponsorships. Samen met de KNBSB, vrijwilligers, partners en andere betrokken partijen is er hard gewerkt om van de 29ste Honkbalweek een groot succes te maken.

Alex Nelissen, lid van organisatie comité Honkbalweek Haarlem: ”Op initiatief van de KNBSB, gemeente Haarlem en vrijwilligers is een haalbaarheidsstudie gedaan. Op basis hiervan is een driejarenplan opgesteld. De grootste transitie zit ‘em in organisatorische wijzigingen; aan strategische samenwerkingen met en het verbinden van de Bond, lokale partijen, gemeente, en honk-en sorfbalverenigingen. In tegenstelling tot voorgaande edities heeft de bond nu ook zitting in de organisatie, want voor hen -en de sport- een mooie promotie-boost oplevert. Dit evenement haalt namelijk zowel nationale als internationale media. Daarnaast zijn we veel scherper gaan inkopen en hebben we goede deals gemaakt.” 

Locatie

Het sterke deelnemersveld bestaat uit topteams uit Cuba, Japan, Chinese Taipei, Italië, Duitsland en het Nederlands Koninkrijk. Gekozen is voor een hotel die aan alle vereisten van deze internationale topsporters voldoen. Strategisch gelegen op nog geen 10 minuten lopen van de honkbalvelden, zorgt dit ervoor dat de sporters zich volledig kunnen concentreren op hun presteren.

André Aaij, General Manager van Ibis Styles Haarlem City Hotel: ”Ons hotel ligt inderdaad op een prettige plek: vlakbij Schiphol en aan de sportboulevard. Het hotel is ingericht in verschillende sportthema’s. Dat geeft, in combinatie met de ligging een bijzondere sfeer; heel dynamisch. Een sportieve omgeving stimuleert een sportieve levensstijl, merken we. Zo zien we bijvoorbeeld dat onze gasten veel vaker gebruik maken van onze fietsen dan hun auto’s, terwijl we heel automobilist- en OV-vriendelijk zijn. Wij zijn trots op onze gasten en vinden het waardevol te kunnen bijdragen aan een sportieve levensstijl.”

30.000 bezoekers

Paul Louman, Honkbalweek Haarlem: “De Honkbalweek Haarlem neemt met zijn rijke historie sinds 1961, een unieke plek in bij de evenementen in Nederland. Eens in de twee jaar wordt topsport gecombineerd met gezelligheid en entertainment. In 10 dagen tijd passeren ongeveer 30.000 bezoekers de poorten. Families vieren hier hun vakantie en voor bedrijven is het een relatie-marketing-event pur sang. We zijn trots op het deelnemersveld met het Nederlands team, Duitsland, Italië, Japan, Chinese Taipei en Cuba. Het evenement is een absolute aanrader om eens te bezoeken, ook als je niets met Honkbal hebt. De sfeer is onvergelijkbaar en na een eerste bezoek zal je meteen verkocht zijn. Dit jaar starten we op vrijdag 13 juli en de finale zal worden gespeeld op zondag 22 juli. Kijk voor meer informatie op www.honkbalweek.nl of op onze Facebookpagina.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: