Hilton verwacht groei door heel 2019

1 mei 2018 | David Bakker

De eerste kwartaalcijfers van Hilton hebben directie en president CEO Chris Nassetta positief gestemd. Zo positief zelfs dat Nassetta verwacht dat zijn bedrijf het hele jaar, maar ook volgend jaar, de vruchten zal plukken van de groeiende zakenmarkt, zo meldt de website hotelnewnow.com.

Nassetta merkte op dat voortdurende gesprekken met CEO's van verschillende bedrijven hebben aangegeven dat veel van het Amerikaanse bedrijfsleven zich meer op hun gemak voelt na de decemberpassage van nieuwe belastingregels, met een lager vennootschapsbelastingtarief. Velen geven aan dat dit meer zakenreizen betekent.

"Het is slechts een kwart, maar het is het begin van een goede trend in (bedrijfs) vertrouwen, wat zich vertaalt in hogere bestedingen", zei hij. Nassetta noemde verschillende redenen voor zijn manier van denken, en verklaarde dat hij "redelijk optimistisch" was na het einde van het vierde kwartaal van 2017, maar er is nu alleen maar meer reden voor optimisme, vooral met een opleving van het bedrijfsverkeer.

Naast het grote vertrouwen onder bedrijfsleiders, zei Nassetta dat hij ervan overtuigd is dat een hoog niveau van consumentenvertrouwen de aanhoudende vraag naar vrijetijdsreizen zal blijven ondersteunen. Een toename van zowel de vrijetijdsbesteding als de zakelijke vraag, gekoppeld aan zijn verwachting dat de aanbodgroei in 2018 op een redelijk niveau zal pieken voordat deze in 2019 afneemt. Het betekent dat de dynamiek van vraag en aanbod positief zal blijven voor de sector. "We zijn behoorlijk optimistisch in de trends die we zien", zei hij. 

Groei in China

Hilton zag een aantal van zijn sterkste groeicijfers in China, waar het bedrijf een RevPAR-groei van het hele jaar verwacht van meer dan 10%. Nassetta nam notie van de inspanningen van het bedrijf om het merk Hampton Inn in China te laten groeien, wat wordt gedaan door een samenwerking met Plateno. Nassetta zei dat zijn bedrijf  'in gesprek is om die relatie uit te breiden' met Plateno, maar gaf geen verdere details.

"Ze doen fantastisch werk, leveren diensten en helpen ons netwerk op te bouwen (in China red.)," zei hij. "We hebben veel succes gehad en we zijn erg optimistisch over waar de dingen naartoe gaan met Plateno en Jinjiang International."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: