Hilton verwacht groei door heel 2019

1 mei 2018 | David Bakker

De eerste kwartaalcijfers van Hilton hebben directie en president CEO Chris Nassetta positief gestemd. Zo positief zelfs dat Nassetta verwacht dat zijn bedrijf het hele jaar, maar ook volgend jaar, de vruchten zal plukken van de groeiende zakenmarkt, zo meldt de website hotelnewnow.com.

Nassetta merkte op dat voortdurende gesprekken met CEO's van verschillende bedrijven hebben aangegeven dat veel van het Amerikaanse bedrijfsleven zich meer op hun gemak voelt na de decemberpassage van nieuwe belastingregels, met een lager vennootschapsbelastingtarief. Velen geven aan dat dit meer zakenreizen betekent.

"Het is slechts een kwart, maar het is het begin van een goede trend in (bedrijfs) vertrouwen, wat zich vertaalt in hogere bestedingen", zei hij. Nassetta noemde verschillende redenen voor zijn manier van denken, en verklaarde dat hij "redelijk optimistisch" was na het einde van het vierde kwartaal van 2017, maar er is nu alleen maar meer reden voor optimisme, vooral met een opleving van het bedrijfsverkeer.

Naast het grote vertrouwen onder bedrijfsleiders, zei Nassetta dat hij ervan overtuigd is dat een hoog niveau van consumentenvertrouwen de aanhoudende vraag naar vrijetijdsreizen zal blijven ondersteunen. Een toename van zowel de vrijetijdsbesteding als de zakelijke vraag, gekoppeld aan zijn verwachting dat de aanbodgroei in 2018 op een redelijk niveau zal pieken voordat deze in 2019 afneemt. Het betekent dat de dynamiek van vraag en aanbod positief zal blijven voor de sector. "We zijn behoorlijk optimistisch in de trends die we zien", zei hij. 

Groei in China

Hilton zag een aantal van zijn sterkste groeicijfers in China, waar het bedrijf een RevPAR-groei van het hele jaar verwacht van meer dan 10%. Nassetta nam notie van de inspanningen van het bedrijf om het merk Hampton Inn in China te laten groeien, wat wordt gedaan door een samenwerking met Plateno. Nassetta zei dat zijn bedrijf  'in gesprek is om die relatie uit te breiden' met Plateno, maar gaf geen verdere details.

"Ze doen fantastisch werk, leveren diensten en helpen ons netwerk op te bouwen (in China red.)," zei hij. "We hebben veel succes gehad en we zijn erg optimistisch over waar de dingen naartoe gaan met Plateno en Jinjiang International."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Culinair
Coperto Restobar in Zwolle is erkend met een Bib Gourmand

Chef-kok Remco Jansen en zijn brigade zijn er dolgelukkig mee: “Al sinds de opening twee jaar geleden hebben we de ambitie om op dit niveau te acteren. We konden niet gelukkiger zijn nu het is gelukt om daadwerkelijk beloond te worden met een Bib.” De nieuwe Bib Gourmand restaurantgid...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Hotelketens
Leonardo Boutique Hotel komt naar Nederland

Een aantal weken na de officiële opening van het eerste Leonardo Royal Hotel in Nederland, heeft Fattal Hotel Group bekend gemaakt ook het merk ‘Leonardo Boutique’ in Amsterdam te introduceren. Vanaf april 2020 zal Apollo Museumhotel Amsterdam City Centre, na een half jaar durende r...

Hotelketens Internationaal
Ruby Hotels vindt vermogende investeerder en zet in op grote groei

De Otto-familie heeft een aandeel van 25% verworven in de Ruby hotelgroep. De overname vond plaats in het kader van een kapitaalsverhoging. Ruby Hotels is in 2013 opgericht als een 'Lean Luxury hotelgroep' en exploiteert momenteel zeven Ruby hotels. Nog eens tien hotels zijn in aanbouw of wo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: