Hilton verwacht groei door heel 2019

1 mei 2018 | David Bakker

De eerste kwartaalcijfers van Hilton hebben directie en president CEO Chris Nassetta positief gestemd. Zo positief zelfs dat Nassetta verwacht dat zijn bedrijf het hele jaar, maar ook volgend jaar, de vruchten zal plukken van de groeiende zakenmarkt, zo meldt de website hotelnewnow.com.

Nassetta merkte op dat voortdurende gesprekken met CEO's van verschillende bedrijven hebben aangegeven dat veel van het Amerikaanse bedrijfsleven zich meer op hun gemak voelt na de decemberpassage van nieuwe belastingregels, met een lager vennootschapsbelastingtarief. Velen geven aan dat dit meer zakenreizen betekent.

"Het is slechts een kwart, maar het is het begin van een goede trend in (bedrijfs) vertrouwen, wat zich vertaalt in hogere bestedingen", zei hij. Nassetta noemde verschillende redenen voor zijn manier van denken, en verklaarde dat hij "redelijk optimistisch" was na het einde van het vierde kwartaal van 2017, maar er is nu alleen maar meer reden voor optimisme, vooral met een opleving van het bedrijfsverkeer.

Naast het grote vertrouwen onder bedrijfsleiders, zei Nassetta dat hij ervan overtuigd is dat een hoog niveau van consumentenvertrouwen de aanhoudende vraag naar vrijetijdsreizen zal blijven ondersteunen. Een toename van zowel de vrijetijdsbesteding als de zakelijke vraag, gekoppeld aan zijn verwachting dat de aanbodgroei in 2018 op een redelijk niveau zal pieken voordat deze in 2019 afneemt. Het betekent dat de dynamiek van vraag en aanbod positief zal blijven voor de sector. "We zijn behoorlijk optimistisch in de trends die we zien", zei hij. 

Groei in China

Hilton zag een aantal van zijn sterkste groeicijfers in China, waar het bedrijf een RevPAR-groei van het hele jaar verwacht van meer dan 10%. Nassetta nam notie van de inspanningen van het bedrijf om het merk Hampton Inn in China te laten groeien, wat wordt gedaan door een samenwerking met Plateno. Nassetta zei dat zijn bedrijf  'in gesprek is om die relatie uit te breiden' met Plateno, maar gaf geen verdere details.

"Ze doen fantastisch werk, leveren diensten en helpen ons netwerk op te bouwen (in China red.)," zei hij. "We hebben veel succes gehad en we zijn erg optimistisch over waar de dingen naartoe gaan met Plateno en Jinjiang International."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor Internationaal
Accor opent 3000ste hotel in Europa

Accor opent haar 3.000ste hotel in Europa met de komst van twee ‘Mondrian’ hotels in Frankrijk. Met meer dan 340.000 kamers in 39 landen is Accor Europees markleider. De komst van Mondrian naar Europa, Accor’s 26e merk, onderstreept Accor’s ambitie in het premium en lifestyle...

Interview Longread
''In mijn hotel werken alleen 50-plussers''

Op een steenworp afstand van het beroemde Maastrichtse Vrijthof vind je Hotel Botticelli, een prachtig klassiek hotel in Venetiaanse sferen. De eigenaar Charles Steffens leidt ons rond in zijn hotel dat herinneringen oproept aan een roemrijk verleden, maar tegelijkertijd toekomstbestendig is, aangez...

Hotelbouwplannen Hilton
Hilton Royal Parc Soestduinen heropend na renovatie

Na 16 maanden waarin Hilton Royal Parc Soestduinen volledig gerenoveerd is, is het hotel er nu klaar voor om als DoubleTree by Hilton haar deuren te heropenen. Samen met de eigenaren, Netjes Beheer B.V., is er bewust voor gekozen om onder een ander Hilton-brand verder te gaan. Voortaan een Double...

Awards Culinair
Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, pl...

Wet- en regelgeving Airbnb
KHN: Snel ingrijpen op platformen zoals Airbnb noodzakelijk

De Tweede Kamer spreekt donderdag 16 januari in een schriftelijk verslag over nieuwe wetgeving voor huizenverhuurplatformen, zoals Airbnb. In aanloop naar deze kamerbehandeling pleit Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voor verplichte medewerking van deze platformen als het gaat om toezicht op verhuu...

Personalia Mensen
RAI Amsterdam benoemt Luuk Scholte tot Domain & Partnership Manager

Na zeven edities leiding te hebben gegeven aan Horecava is Luuk Scholte door RAI Amsterdam benoemd tot Domain & Partnership Manager. Carlijn Groen, huidig Exhibition Manager van Horecava, neemt het stokje van Luuk Scholte over. Luuk Scholte is in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor het rea...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: