Hotel Zuiver wint innovatieprijs wegens lef

6 oktober 2009 |
Hotel Zuiver wint innovatieprijs wegens lef<

Hotel Zuiver in Amsterdam is dit jaar aan de haal gegaan met de prijs voor de beste hotelinnovatie in de hoofdstad. De gemeente Amsterdam is initiator van deze award, de zogeheten HotAM. Het hotel krijgt de prijs, omdat het concept in meerdere opzichten een aanwinst is voor het Amsterdamse hotelaanbod, omdat het een nieuwe doelgroep aanspreekt en lef toont. Amstelpark Tennis Promotions ontwikkelde het Zuiver Hotel, dat in juni openging en deel uitmaakt van het nieuwe wellnesscentrum ‘Spa Amsterdam Zuiver’. Andere genomineerden waren het Fashion Hotel Amsterdam en CitizenM Hotel Amsterdam City.

De HotAm 2009 werd dinsdagmorgen 6 oktober uitgereikt door de gemeentelijke hotelloods René van Schie. Namens de gemeente Amsterdam overhandigde hij de prijs aan de familie de Ruyter. De hotelloods prees de ontwikkelaar om zijn durf en innovatie. Zuiver Hotel ligt aan de rand van het Amsterdamse bos, een nieuwe locatie voor een hotel. Door de ligging en de mix van functies zal dit hotel een nieuwe markt aantrekken en draagt het bij aan de spreiding van het toerisme. Het hotel biedt uitgebreide sauna- en sportvoorzieningen, waaronder tennisbanen en een grote fitnessruimte.

In het Zuiver Hotel en de spa werken zo’n 200 mensen, een impuls voor de economie. De jury bestond uit de gemeente Amsterdam, CB Richard Ellis en Invast hotels.

De genomineerden zijn beoordeeld op bijdrage aan: spreiding van toerisme, toeristische omzet, werkgelegenheid en aan de gemeentelijke doelstelling om voor 2105 negenduizend nieuwe hotelkamers te openen. Ook is gekeken naar prijs-kwaliteitverhouding, in hoeverre de ontwikkelingen in een ‘mixed use-opzet’ gerealiseerd zijn, en of zij een nieuwe verblijfsmarkt naar Amsterdam trekken.

Hospitality Management, Frank Lindner



Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: