KHN: Schenken onder de 16 kan niet langer

3 maart 2010 |
KHN: Schenken onder de 16 kan niet langer<

De Ledenraad van Koninklijke Horeca Nederland heeft tijdens een strategische sessie gesproken over onder andere het verantwoord omgaan met alcohol. De horecaondernemers hebben tijdens deze sessie unaniem besloten dat als horecaondernemers aantoonbaar en herhaaldelijk alcohol schenken aan jeugd onder de 16 jaar, zij niet langer lid kunnen zijn van KHN. "We maken ons ernstig zorgen om het alcoholgebruik en misbruik onder de jeugd en nemen onze verantwoordelijkheid", aldus Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland. "We nemen afscheid van leden die deze verantwoordelijkheid aan hun laars lappen", aldus de voorman van KHN.

Sla de handen ineen
Lodewijk van der Grinten: "Als de horeca in deze samenleving zijn maatschappelijke positie wil versterken, dan moeten we onze ogen niet sluiten maar onze verantwoordelijkheid nemen. We maken ons oprecht zorgen om de jeugd. We zien dat ze op steeds jongere leeftijd gaat drinken. Koninklijke Horeca Nederland vindt het belangrijk om met alle partners die bijdragen aan verantwoord alcoholgebruik samen te werken; de landelijke en lokale overheid, politie, alcoholproducenten, supermarkten, slijterijen, gezondheidszorg, ouders en de horeca moeten de handen ineen slaan. Alleen door gezamenlijke inspanning kan er een structurele oplossing worden bereikt", aldus Van der Grinten.

Geen 16, geen druppel!
Deze landelijke campagne is onderdeel van de nieuwe koers die KHN heeft ingezet om proactief te gaan sturen op verantwoord alcoholgebruik. Op 17 december 2009 heeft Koninklijke Horeca Nederland als partner de campagne 'Geen 16, geen druppel' mede ondertekend en gaat de horecaondernemers hiermee ondersteunen. De campagne is ook ondersteund door minister Rouvoet, Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, Trimbos- instituut, NOC*NSF en de STIVA.

Sanny Visser

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: