'Ultiem vrouwenbier bestaat niet'

23 juni 2011 |
'Ultiem vrouwenbier bestaat niet'

Uit een onafhankelijk smaakonderzoek onder circa 150 vrouwen tijdens de netwerk-bijeenkomst bij Trappisten-brouwerij La Trappe blijkt dat er geen ultiem vrouwenbier is. En dit is zeker geen zoet bier.

Trippel als lekkerste bier bevonden
Vrouwen willen een diversiteit aan smaken. Vrouwen drinken dus geen bier omdat het bitter is. In een proeverij zijn zes zeer uiteenlopende bieren blind aan ondernemende dames voorgezet. Het gemiddelde laagste cijfer is een 5,9 voor een pilstype en dubbel bier en het hoogste cijfer een 6,9 voor een tripel. Aanvullende smaakvarianten waren van extreem bitter, zoet, zuur tot kruidig en een combinatie van deze smaken.

Dikmaker?
Driekwart van de ondervraagde vrouwen was bekend met bier en dronk het minimaal één keer per week. Een kwart van de vrouwen dronken geen bier waarbij ze als belangrijkste redenen aanvoerden dat je er dik van zou worden, het te bitter is en dat er in de omgeving geen bier gedronken werd.

Geen nadruk op zoet
Fiona de Lange, initiatiefneemster: “Brouwerijen doen zichzelf te kort door zich alleen met zoet bier op de vrouw te richten. Ondernemende vrouwen zoeken variatie. Het puntenverschil tussen de laagste en de hoogste is zo minimaal waaruit dus blijkt dat vrouwen smaakvariatie willen. De voorkeur ligt dus absoluut niet alleen bij zoet."

Niet-bierdrinkers belangrijke doelgroep
De Lange vervolgt: "Sterker nog het meest extreem bittere bier kwam als derde uit de bus met een 6,5. Op marketinggebied is er dus werk aan de winkel. Zeker ook omdat blijkt dat de helft van de niet-bierdrinkende vrouwen in de toekomst wel bier gaan drinken. Deze uitkomsten bevestigen voor mij, naast mijn passie voor bier, precies de redenen waarom ik deze bijeenkomsten organiseer. Naar smaak vragen vanachter de computer via een enquête is gewoon niet betrouwbaar en verandert niets. Daardoor ontstaan dus vooroordelen en vindt biermarketing totaal op de verkeerde manier plaats. In de toekomst gaan hoe dan ook via www.bierenvrouw.nl meer van deze vrouwen netwerkbijeenkomst volgen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Achtergronden Ondernemen
Max Brown Hotels winnaar 'Hotel Website of the Year 2021'

Zojuist is tijdens een digitale ceremonie bekend gemaakt dat Max Brown Hotels winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De hotelketen mag deze titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen. Communicatieboodschap door ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Hans van Spronsen
Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort

Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid. Corona sneed ons de pas af. Dit met ongelofelijke gevolgen voor onze sector. Al snel moesten we leven met de verplichte sluiting en vervolgens met d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: