Wraak nemen op slechte review

27 februari 2014
Wraak nemen op slechte review

Hoteleigenaar Alex Scrivenor van 'The Crags Hotel' in Callander kroop voor heel even in de huid van Basil Fawlty toen hij een gastenreview van één ster op TripAdvisor ontwaarde. Het was het soort reactie waar
hoteleigenaar Basil Fawlty trots op zou zijn. De vrouw die de slechte review plaatste, zal zich dit nog lang heugen.

*Reactie*
De hoteleigenaar sloeg verbaal terug en in zijn antwoord op de review liet hij geen spaan van de bewuste mevrouw heel. Passages uit de originele klacht (vrij vertaald uit het Engels): ''De slechtste ervaring ooit'' en ''Blijf uit de buurt van dit hotel''. Hij sloeg terug en beweerde dat het verblijf van haar gezelschap in het midden van februari zo moeilijk was, dat het de herinnering aan Valentijnsdag voor zowel zichzelf als zijn vrouw Victoria had geruïneerd.

*De bewuste review*
De boze mevrouw schreef: ''Een zeer slecht beheerd hotel; ik ben zeer teleurgesteld. Het was een nachtmerrie vanaf het begin, omdat onze kamer dubbel geboekt was en voortdurend tegen ons gelogen werd over de boeking. Onze vrienden kwamen helemaal uit Engeland en waren erg teleurgesteld nu hun boeking ook verkeerd is gegaan. Blijf uit de buurt van dit hotel."

*Valentijnsdag verpest*
De heer Scrivenor, vader van twee kinderen, wiens hotel 81 procent positieve rating op de reiswebsite heeft, reageerde op de review. Hij schreef: ''Valentijnsdag heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad. Het was de dag dat ik voor het eerst mijn vriendin kuste, waarna ik haar drie dagen later ten huwelijk vroeg. Van nu af aan zal ik Valentijnsdag onthouden als de miserabele dag waarop ik de pech had jou, je man en je vrienden uit Engeland te ontmoeten.''

*Hatchet zondag*
''De 16e februari wordt nu 'Hatchet zondag' ter nagedachtenis aan de beoordeling die u achtergelaten heeft.'' Hij gaf toe dat de partij niet over de kamer die ze oorspronkelijk hadden geboekt konden beschikken, hetgeen de focus van hun klacht op TripAdvisor was. Hij gaf ze echter een fles wijn cadeau, 15 pond korting op de kamer en bood zelfs een extra overnachting gratis aan. De hoteleigenaar gaf eveneens aan dat de klagende gasten continu 'vervelend dronken' waren en een van hen zelfs een gat in de wand van zijn hotel had geschopt. Een passage uit zijn antwoord op de review: ''Bent u reeds vergeten dat uw man werd beschuldigd van bedreigend gedrag, opzettelijke vernieling en schending van de vrede tijdens zijn plundertocht door Callander?''

*Held op social media*
De hotelier is inmiddels een held op verschillende social media platforms en de politie van Callander bevestigt dat er op de bewuste avond inderdaad een 45-jarige man is aangehouden in Callander op basis van voornoemde feiten. De hotelier lijkt het recht aan zijn zijde te hebben.

*tripAdvisor*
De hotelier geeft aan dat hij TripAdvisor een goede site vindt, en wanneer men geheel terecht een slechte review geeft, dan is dat in orde. Wanneer een slechte review echter ten onrechte wordt geplaatst, dan vindt hij dat hij, als ondernemer, het recht heeft om van repliek te dienen. Of u het op deze manier gaat of wilt doen, is aan u. Feit is wel, dat het loont om zelf actief te zijn op bewuste websites.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws