Wraak nemen op slechte review

27 februari 2014 |
Wraak nemen op slechte review

Hoteleigenaar Alex Scrivenor van 'The Crags Hotel' in Callander kroop voor heel even in de huid van Basil Fawlty toen hij een gastenreview van één ster op TripAdvisor ontwaarde. Het was het soort reactie waar
hoteleigenaar Basil Fawlty trots op zou zijn. De vrouw die de slechte review plaatste, zal zich dit nog lang heugen.

Reactie
De hoteleigenaar sloeg verbaal terug en in zijn antwoord op de review liet hij geen spaan van de bewuste mevrouw heel. Passages uit de originele klacht (vrij vertaald uit het Engels): ''De slechtste ervaring ooit'' en ''Blijf uit de buurt van dit hotel''. Hij sloeg terug en beweerde dat het verblijf van haar gezelschap in het midden van februari zo moeilijk was, dat het de herinnering aan Valentijnsdag voor zowel zichzelf als zijn vrouw Victoria had geruïneerd.

De bewuste review
De boze mevrouw schreef: ''Een zeer slecht beheerd hotel; ik ben zeer teleurgesteld. Het was een nachtmerrie vanaf het begin, omdat onze kamer dubbel geboekt was en voortdurend tegen ons gelogen werd over de boeking. Onze vrienden kwamen helemaal uit Engeland en waren erg teleurgesteld nu hun boeking ook verkeerd is gegaan. Blijf uit de buurt van dit hotel."

Valentijnsdag verpest
De heer Scrivenor, vader van twee kinderen, wiens hotel 81 procent positieve rating op de reiswebsite heeft, reageerde op de review. Hij schreef: ''Valentijnsdag heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad. Het was de dag dat ik voor het eerst mijn vriendin kuste, waarna ik haar drie dagen later ten huwelijk vroeg. Van nu af aan zal ik Valentijnsdag onthouden als de miserabele dag waarop ik de pech had jou, je man en je vrienden uit Engeland te ontmoeten.''

Hatchet zondag
''De 16e februari wordt nu 'Hatchet zondag' ter nagedachtenis aan de beoordeling die u achtergelaten heeft.'' Hij gaf toe dat de partij niet over de kamer die ze oorspronkelijk hadden geboekt konden beschikken, hetgeen de focus van hun klacht op TripAdvisor was. Hij gaf ze echter een fles wijn cadeau, 15 pond korting op de kamer en bood zelfs een extra overnachting gratis aan. De hoteleigenaar gaf eveneens aan dat de klagende gasten continu 'vervelend dronken' waren en een van hen zelfs een gat in de wand van zijn hotel had geschopt. Een passage uit zijn antwoord op de review: ''Bent u reeds vergeten dat uw man werd beschuldigd van bedreigend gedrag, opzettelijke vernieling en schending van de vrede tijdens zijn plundertocht door Callander?''

Held op social media
De hotelier is inmiddels een held op verschillende social media platforms en de politie van Callander bevestigt dat er op de bewuste avond inderdaad een 45-jarige man is aangehouden in Callander op basis van voornoemde feiten. De hotelier lijkt het recht aan zijn zijde te hebben.

tripAdvisor
De hotelier geeft aan dat hij TripAdvisor een goede site vindt, en wanneer men geheel terecht een slechte review geeft, dan is dat in orde. Wanneer een slechte review echter ten onrechte wordt geplaatst, dan vindt hij dat hij, als ondernemer, het recht heeft om van repliek te dienen. Of u het op deze manier gaat of wilt doen, is aan u. Feit is wel, dat het loont om zelf actief te zijn op bewuste websites.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Dit zijn de aanvullingen op het derde steunpakket corona

De opleving van het coronavirus en de huidige maatregelen hebben flinke gevolgen voor de economie. Het kabinet stelt extra geld beschikbaar voor ondernemers die door de recente maatregelen een onevenredig harde klap hebben gekregen. Zo krijgt de horeca een eenmalige subsidie op aangelegde en nu onbr ...

Opening Den Haag
Park Centraal opent in cultureel centrum van Den Haag

Hospitalitygroep Sircle Collection heeft het 160 jaar oude pand van Park Hotel Den Haag, voorzien van een grondige restyling waarmee het interieur en de identiteit opnieuw zijn vormgegeven tot Park Centraal Den Haag. De renovatie en rebranding van het hotel brengen het culturele erfgoed en bewaarde ...

Columns
Column Jantiene Berg: Mijn hele hebben en houwen op tafel

Het is nu vijf maanden geleden dat mijn compagnon en ik de sleutel van ons urban boutique hotel in Rotterdam inleverden bij de curator. Per direct geen zeggenschap meer, maar nog wel een hoop verplichtingen richting de curator. Een eenzaam proces zonder echt afscheid van je gasten en medewerkers te ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig gemiddeld 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies, dus een gemiddelde op basis van deze rekensom: 2,75 procent van het verlies aan omzet. Dit meldt de NOS op basis ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: