Je hebt gezocht op: etiquette

Restaurant Vermeer in NH Barbizon Palace presenteert nieuw concept en Wijnkamer
Er waait een frisse wind door Restaurant Vermeer. Sinds de opening in 1988 staat Vermeer bekend om zijn culinaire verfijning, vakmanschap en creativit...

3 genomineerden bekend voor eerste editie Jan Vlasman Award
Afgelopen vrijdag stond Hotel Management School Maastricht in het teken van de jurydag van de eerste editie van de Jan Vlasman Award. Jan Vlasman liet...

Column Mehrsa Ghadiri: Fooiflatie
Europeanen vonden de fooiencultuur in de VS altijd al extreem, maar nu vinden ook steeds meer Amerikanen dat het geven van, of meer het vragen om,&nbs...

De Kromme Dissel blijft recordhouder; 52 jaar op rij één Michelinster
Op 24 april heeft de jaarlijkse sterrenceremonie van Michelin Nederland plaatsgevonden in het Amsterdamse DeLaMar Theater. Elk jaar worden alle chefs...

Erfgoedlocaties en F&B: Red de gast van je tantes boezem en beroer de zintuigen!
Zodra je aan de slag gaat met kasteelhotels en F&B, raak je nieuwsgierig naar de belevingswereld van ervaren erfgoedexploitanten die zich binnen m...

Etiquette-expert Anne-Marie van Leggelo over gastvrijheid in coronatijd
Als horecaondernemer verkoop je gastvrijheid, maar juist het bieden van gastvrijheid stelt de branche voor grote uitdagingen vanwege de regels met bet...

Kan Amsterdam 32 miljoen toeristen aan? Jeroen Oskam in gesprek met Dennis Boutkan, PvdA Amsterdam
Het overtoerisme in Amsterdam neemt serieuze vormen aan. In 2019 bezochten ruim 17 miljoen toeristen de hoofdstad, in 2030 verwacht het NBTC bijna het...

Terras-etiquette: sta jij terrasterreur toe?
Als horecaondernemer ben je gastvrij, vriendelijk en geduldig. Maar er zijn van die momenten dat je letterlijk uit je vel kunt springen omdat gasten v...

Zo ga je om met bedrijfskleding in je hotel
Binnen de hotellerie is het dragen van bedrijfskleding zeer gebruikelijk. Het verhoogt de herkenbaarheid van de medewerkers en straalt professionalism...

Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management
De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Pal...

Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''
Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het...

Een op zes Nederlanders schaamt zich voor tafelmanieren partner
16 procent van de Nederlanders schaamt zich voor de tafelmanieren van zijn of haar partner. Vooral vrouwen (21 procent) zijn niet te spreken over de e...

Etiquette bij netwerkborrels: Netwerken is net werken
Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we de K...

Kleding-etiquette in de horeca: leg alles vast!
Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onder...

Martin van der Zwan nieuwe Maître d'hôtel Kasteel de Wittenburg
Begin februari maakte Martin van der Zwan na 18 jaar de overstap van de Dienst van het Koninklijk Huis naar Kasteel de Wittenburg in Wassenaar. In zij...

Liz Barents (21) van Restaurant la Provence wint Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs
Nederland krijgt een positieve impuls op het gebied van gastvrijheid, met een nieuwe lichting jonge en talentvolle gastvrouwen en -heren in de top van...

Interview: "Wij maken van Airbnb een hotel"
Disruptie en millennials. Twee termen die door hoteliers vaak worden gebezigd wanneer het om ontwikkelingen binnen de toeristische industrie gaat. In...

Interview: 'Nederlandse Hoteliers laten kansen liggen'
De holistische hotelgast...Het allitereert lekker natuurlijk. Maar wat is in vredesnaam de holistische consument c.q. hotelgast? De Zuid-Afrikaanse ge...

Hotel laat kinderen voor hun ouders koken
Hotels zetten meer en meer in op beleving. Mövenpick Siam Hotel Na Jomtien Pattaya biedt een arrangement aan waarbij plezier voor het gezi...

Hotelgoeroe Chip Conley
Hotelgoeroe, docent, amateurpsycholoog, auteur, reizend filosoof, spreker en student. Chip Conley beantwoordt de roep van vele verleidingen graag en...

Nederlanders zijn vriendelijk in de hotellift
Nederlanders houden ervan om tijdens een vakantie andere gasten te ontmoeten. En waar kan dat nu beter dan in een publieke hotellift, waarbij je met...

Nieuw bestuur voor Gastvrijheidsgilde
Op 18 mei is tijdens de ledenvergadering van Gastvrijheidsgilde Nederland een nieuw bestuur geïnstalleerd. Onder leiding van de nieuwe voorzitter F...

Nieuw: Zo heurt het
Vanaf september zal Anne-Marie van Leggelo tips en adviezen ten aanzien van etiquette geven in "De RestaurantKrant.":http://www.derestaurantkrant.nl G...

Butleropleiding in Antwerpen (met video!)
Kan uw personeel nog wat bijscholing gebruiken? Stuur ze dan naar de 'School for Butlers and Hospitality'. De school verhuist vanaf september naar h...
Drie vrouwelijke GM's aan het woord
Op verzoek van gasthoofdredacteur Caro van Eekelen bracht Hospitality Management drie vrouwelijke general managers samen om te spreken over de implica...

Hotel Casa 400 scheert snorren af
Als sluitstuk van de Movember-actie worden de mannelijke medewerkers van Hotel Casa 400 in Amsterdam, de Casa MoÂs, op 30 november geschoren in de lo...

Jan Hein Simons jurylid Schoonste Hotel
Jan Hein Simons is één van de juryleden van het Schoonste Hotel Van Nederland. Hij vertelt u waarom ook u "mee moet doen":http://www.hetschoonstehot...

PJZ Nog 10 dagen voor 'Prikkel-evenement'
Nog tien dagen en dan begint het culinaire evenement Prikkel je Zintuigen. "Schrijf u in":http://www.leventi.nl/prikkeljezintuigen_gilze.php en bezoek...

PJZ Prikkel je Zintuigen: focus op personeel
Op het Prikkel je Zintuigen-evenement, 29 t/m 31 oktober, legt Mise en Place de focus op personeel in de horeca. Volg workshops over etiquette en gast...

Etiquette begint bij jezelf
Vrijdag 5 oktober vond een succesvolle Masterclass Etiquette & Hostmanship plaats in de Tuinzaal van het Intercontinental Amstel Amsterdam. *Etiqu...

Kijk vanavond naar Knallen in de horeca
Knallen in de horeca bezoekt deze week het restaurant van Snowbase in Terneuzen. Willem Reimers gaat samen met Laura de Weerdt en Jan Veneman de zwart...

Juni keukenmaand
Wie goed oplet, zal zien dat wij in juni veel culinaire onderwerpen 'aansnijden' in onze horecavakbladen. Deze week valt de special Hotel & Food & Bev...

Juni keukenmaand
Wie goed oplet, zal zien dat wij in juni veel culinaire onderwerpen 'aansnijden' in onze horecavakbladen. Deze week valt de special Hotel & Food & Bev...

F&B en convenience houden de gemoederen bezig
Eten en drinken doet de mens om een viertal redenen. Het lichaam vraagt om voedings- en brandstoffen, eten en drinken past in een bepaald dieet, het i...

De gapende kloof tussen bedrijven en opleidingen
Hoe goed of slecht is ons horecaonderwijs? Een interessante vraag waarover op 7 mei - tijdens het vijfde Nationaal Food & Beverage Debat - ruim ho...

De zin en onzin van salestraining
Opvallend is, dat juist in sales de meningen over het al dan niet zinvol zijn van training heel uitgesproken zijn. Grofweg heb je twee kampen: 'Zo...