Nieuw: Zo heurt het

1 september 2014 |
Nieuw: Zo heurt het<

Vanaf september zal Anne-Marie van Leggelo tips en adviezen ten aanzien van etiquette geven in De RestaurantKrant. Gewapend met een vlotte pen en haar deskundige blik is zij nietsontziend wanneer het etiquette betreft. In de septemberuitgave van De RestaurantKrant laat zij zien wat er allemaal mis kan gaan bij de ontvangst in het restaurant. Alvast een voorproefje:

Erg onpersoonlijk
Met veel bombarie opende het nieuwe ‘place to be’-restaurant haar deuren. Het was me gelukt een tafeltje te reserveren. Ik was erg benieuwd, want de locatie was geweldig en de inrichting stijlvol, trendy en verrassend. Het publiek idem dito. Het eten was top met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en het personeel aardig en hardwerkend. Toch heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik daar weer aan dat tafeltje zat.
Waarom? Het was erg onpersoonlijk.

Wat was je naam?
Bij binnenkomst zag ik een charmante dame die de deur opendeed, maar me niet echt aankeek tijdens de begroeting. Vervolgens de ‘good looking’ jongeman die me mijn naam vroeg met de woorden: ‘wat was je naam?’, waarop hij mij de rug toekeerde. Mijn jas werd niet aangenomen en er ontstond een verhitte discussie naast me tussen twee gastvrouwen over een dubbele reservering. De begeleiding naar de tafel van de ober die, in te rap tempo, ons vooruit ging en al wegliep voordat wij zaten. Helaas was deze eerste indruk niet meer goed te maken met het overheerlijke eten in de sfeervolle setting. De toon was gezet. Zo jammer en tegelijkertijd zo onnodig.

Verder lezen?
Dat kan in de septembereditie van De RestaurantKrant. Houd de brievenbus en de website dus goed in de gaten.
"ADVIEZEN NODIG? ANNE-MARIE VAN LEGGELO KAN JE VERDER HELPEN. KLIK OP DEZE LINK VOOR DE WEBSITE VAN HAAR ETIQUETTEBUREAU":http://www.etiquettebureau.com/en/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: