Nieuw: Zo heurt het

1 september 2014
Nieuw: Zo heurt het

Vanaf september zal Anne-Marie van Leggelo tips en adviezen ten aanzien van etiquette geven in "De RestaurantKrant.":http://www.derestaurantkrant.nl Gewapend met
een vlotte pen en haar deskundige blik is zij nietsontziend wanneer het etiquette betreft. In de septemberuitgave van De RestaurantKrant laat zij zien wat er allemaal mis kan gaan bij de ontvangst in het restaurant. Alvast een voorproefje:

*Erg onpersoonlijk*
Met veel bombarie opende het nieuwe ‘place to be’-restaurant haar deuren. Het was me gelukt een tafeltje te reserveren. Ik was erg benieuwd, want de locatie was geweldig en de inrichting stijlvol, trendy en verrassend. Het publiek idem dito. Het eten was top met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en het personeel aardig en hardwerkend. Toch heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik daar weer aan dat tafeltje zat.
Waarom? Het was erg onpersoonlijk.

*Wat was je naam?*
Bij binnenkomst zag ik een charmante dame die de deur opendeed, maar me niet echt aankeek tijdens de begroeting. Vervolgens de ‘good looking’ jongeman die me mijn naam vroeg met de woorden: ‘wat was je naam?’, waarop hij mij de rug toekeerde. Mijn jas werd niet aangenomen en er ontstond een verhitte discussie naast me tussen twee gastvrouwen over een dubbele reservering. De begeleiding naar de tafel van de ober die, in te rap tempo, ons vooruit ging en al wegliep voordat wij zaten. Helaas was deze eerste indruk niet meer goed te maken met het overheerlijke eten in de sfeervolle setting. De toon was gezet. Zo jammer en tegelijkertijd zo onnodig.

*Verder lezen?*
Dat kan in de septembereditie van De RestaurantKrant. Houd de brievenbus en de "website":http://www.derestaurantkrant.nl dus goed in de gaten.

"*ADVIEZEN NODIG? ANNE-MARIE VAN LEGGELO KAN JE VERDER HELPEN. KLIK OP DEZE LINK VOOR DE WEBSITE VAN HAAR ETIQUETTEBUREAU*":http://www.etiquettebureau.com/en/

Overig nieuws