De beste housekeeping van Nederland

15 februari 2007 | Redactie

De Executive Housekeepers Association (EHA) organiseert samen met een aantal toeleveranciers van de hotelbranche op 12 oktober 2007 het evenement 'Keeping Up 2007'. De grootste uitdaging hierbij is de gloednieuwe wedstrijd voor de ‘Housekeeping Award’. Bent u er samen met uw medewerkers van overtuigd dat uw housekeepingafdeling de beste van Nederland is? Geef u dan nu op!

Meestal blijft de afdeling Housekeeping hardwerkend achter de schermen. Dat mag wel eens anders. Dat is de mening van Ermenegildo Grillo, voorzitter van de EHA, en Petra van der Wekken, vice-voorzitter. Zij noemen het evenement Keeping Up 2007 een gelegenheid bij uitstek om housekeepingafdelingen eens in het zonnetje te zetten en het vak positief onder de aandacht te brengen. Eerlijkheidshalve wordt daaraan toegevoegd: ‘Natuurlijk is het ook een mooie gelegenheid om onze vereniging onder de aandacht te brengen van potentiële leden.’

Een mooie overeenkomst. Aandacht is immers een belangrijke pijler onder housekeeping. ‘Wij hopen dan ook op veel reacties. Als het slaagt, willen we er een jaarlijkse traditie van gaan maken.’ - Op de Horecava werd de lancering van de website én de wedstrijd met champagne gevierd. De grande finale vindt plaats in Hotel- en Congrescentrum De Reehorst te Ede op 12 oktober 2007, nadat een aantal genomineerden uit de voorrondes is voortgekomen.

Wie?

Het evenement is bedoeld voor Housekeeping, Roomsdivision en general managers van hotels en recreatieparken. Tijdens de finale zullen interessante vakinhoudelijke lezingen worden gegeven. Tevens biedt het evenement amusement, een verloting en informatie. Naast de onderscheiding is er een prijs voor de gehele housekeepingafdeling en een speciale prijs voor diegene die de afdeling leidt. Aanmeldingen staan open voor alle hotels en bungalowparken binnen Nederland.
Petra van der Wekken: ‘Het leuke is dat leveranciers, directies en personeelsleden van een hotel een afdeling housekeeping kunnen nomineren. Zo proberen we het zo breed mogelijk te maken. We staan immers ook gezamenlijk achter dit verhaal. Het contact tussen de initiatiefnemers is heel goed.’

Ronden

In februari 2007 is de jury van de Keeping Up Award voor het eerst op zoek gegaan naar de beste housekeepingafdeling van Nederland. Tijdens een eerste juryronde, medio april, beoordeelt de jury welke inzendingen in aanmerking komen voor de tweede ronde. De inzending wordt beoordeeld op de motivatie achter een nominatie. Bij de beoordeling is de staat van de dienstverlening van belang. Het is dus van groot belang om duidelijk aan te geven waarom de betreffende afdeling zo bijzonder is en de prestigieuze prijs zou moeten krijgen.

De eerste geselecteerde genomineerden zullen allemaal bezoek krijgen van een jurylid. De jury bestaat uit vier leden die allen veel ervaring hebben in de Horeca. De jury beoordeeld op: kwaliteitsbeheersing, gastenservice, kennisoverdracht, samenwerking en innovatie. Het jurylid zal een interview hebben met de housekeeper en vier kamers en overige ruimtes visueel beoordelen.

Hierna blijven er tien genomineerden over. Ermenegilde Grillo kijkt er al naar uit: ‘Deze tien krijgen allemaal bezoek van een mysteryguest. Uit de tweede ronde, die medio september 2007 afgerond wordt, volgen dan vijf genomineerden. Deze genomineerde afdelingen ontvangen een uitnodiging om met hun gehele afdeling aanwezig te zijn. De finale zal onder meer bestaan uit een aantal kennisvragen en praktijkopdrachten’.

Aanmelden

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via de website www.keepingup.nl. Indien u nomineert als leverancier of als personeelslid van het bedrijf, dient u voor een geldige deelname een via de website te downloaden verklaring in te laten vullen door de directie van het hotel/recreatiepark. Deelname aan de Keeping Up Award is kosteloos. U moet wel een beetje snel zijn, want per 1 april sluit de inschrijving. Na deze sluitingsdatum bekijkt de jury alle ingezonden deelnameformulieren en selecteert vervolgens de kanshebbers. De kanshebbers worden vervolgens in de periode tussen 1 april en 1 augustus bezocht door een jurylid.

Weet u genoeg? Durft u de uitdaging aan? Wacht dan niet langer en geef uw collega’s en uzelf op. Vermeld duidelijk bij het insturen van het aanmeldingsformulier op de enveloppe: KEEPING UP.
De Keeping Up Award 2007 is tot stand gekomen dankzij EW, Albatros Hoteldiensten, Womitex, Bosman Hotel Services, Ecolab, Blycolin Groep, Johnson Diversey en Cinco, specialistisch reinigen.

HM302007

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Branded Content
Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen 

In veel branches laat de huidige pandemie zijn sporen achter: ‘het oude normaal, het nieuwe normaal’… Eén ding is zeker: de veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de wereld van de hotelier. Voorheen was een hotelbezoek veelal verbonden aan h ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: