Dit hotel verbindt mensen veilig en persoonlijk via aangepaste connecting rooms

19 mei 2020 | Thijs Jacobs

We raken zo langzamerhand gewend aan onze nieuwe 1,5 meter-samenleving. Mondkapjes, handschoenen, signing, desinfecterende middelen in het openbare leven; we kijken er niet meer van op. En daar waar de meesten reikhalzend uitkijken naar versoepeling van de regels, is er een groep die deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houdt. 

Deze groep is er alles aan gelegen niet besmet te raken met COVID-19. Om deze mensen te kunnen blijven voorzien in de behoefte aan persoonlijk contact, heeft Hyatt Place Amsterdam Airport connecting rooms omgebouwd tot veilige ontmoetingsplekken die ze exclusief beschikbaar stellen aan deze groep. Ook als de regels versoepelen. Dankzij een plexiglazen wand tussen de kamers kunnen mensen elkaar veilig van dichtbij meemaken. 
 

Rust, comfort, privacy en veiligheid 

Floris-Jan König, Director of Sales van Hyatt Place Amsterdam Airport, vertelt: “Dit idee ontstond uit een grote persoonlijke behoefte. Zes weken geleden ben ik voor de eerste keer vader geworden. Dit is een bijzonder waardevolle gebeurtenis die zowel mijn partner als ik graag wilde delen met onze naasten. COVID-19 gooide roet in het eten; bezoek was uit den boze. We hadden een raambezoekregeling; een planning voor wie wanneer naar onze pasgeboren dochter kon komen kijken van achter het raam. Ideaal was dat niet en al helemaal niet als het regende. Zodoende kwamen we op het idee om de deuren van connecting rooms te vervangen door plexiglas. Op die manier konden wij - jonge ouders - in alle rust, comfort, privacy én veiligheid onze dochter laten zien aan familie en vrienden.”  

Online meetings minder effectief dan persoonlijke ontmoetingen 

Het idee werd omarmd door het hotel en werd op zeer korte termijn ten uitvoer gebracht. Mooie eerste ontmoetingen hebben inmiddels plaatsgevonden. En er ontstond meer. Floris-Jan: “Er ontstond een vraag in de lokale zakelijke markt naar een omgeving waar organisaties op veilige en representatieve wijze sollicitatiegesprekken en MT overleggen konden voeren. Dankzij onze aangepaste connecting rooms blijven mensen persoonlijk met elkaar communiceren. Dat is veel effectiever gebleken dan online meetings.”  

Niet iedereen is geholpen met versoepeling van regels 

Hyatt Place Amsterdam Airport heeft aangegeven haar aangepaste connecting rooms beschikbaar te blijven stellen aan kwetsbare mensen, ook als er soepelere maatregelen gaan gelden. 

Ketija Romanovska, Marketing & Communications Executive bij Hyatt Place Amsterdam Airport, zegt hierover: ”Wij hebben met eigen ogen gezien hoe waardevol het is om elkaar persoonlijk te kunnen blijven ontmoeten; om elkaar recht in de ogen te kunnen kijken. Niet iedereen is geholpen met het versoepelen van de regels en aan deze mensen willen we graag laten weten dat er mogelijkheden zijn om anderen te kunnen blijven ontmoeten.” 

ALTIJD OP DE HOOGTE!

Inschrijven voor de nieuwsbrief met hotelnieuws, klik hier (2x per week)

Wekelijks al het cafénieuws in je mailbox? Klik dan hier om je in te schrijven. 

Inschrijven voor restaurantnieuws, klik hier

Inschrijven voor lunchroomnieuws, klik hier

Inschrijven voor nieuws over B&B's, klik hier

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Kontakt der Kontinenten opent ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’ met hybride evenement

Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten opent op vrijdag 4 september het gloednieuwe ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’. Met de realisatie van KonneKt biedt het conferentiehotel niet alleen meer zitplaatsen in het restaurant én een verbeterde logistiek, maar genieten gasten voor...

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: