Dit hotel verbindt mensen veilig en persoonlijk via aangepaste connecting rooms

19 mei 2020 | Thijs Jacobs

We raken zo langzamerhand gewend aan onze nieuwe 1,5 meter-samenleving. Mondkapjes, handschoenen, signing, desinfecterende middelen in het openbare leven; we kijken er niet meer van op. En daar waar de meesten reikhalzend uitkijken naar versoepeling van de regels, is er een groep die deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houdt. 

Deze groep is er alles aan gelegen niet besmet te raken met COVID-19. Om deze mensen te kunnen blijven voorzien in de behoefte aan persoonlijk contact, heeft Hyatt Place Amsterdam Airport connecting rooms omgebouwd tot veilige ontmoetingsplekken die ze exclusief beschikbaar stellen aan deze groep. Ook als de regels versoepelen. Dankzij een plexiglazen wand tussen de kamers kunnen mensen elkaar veilig van dichtbij meemaken. 
 

Rust, comfort, privacy en veiligheid 

Floris-Jan König, Director of Sales van Hyatt Place Amsterdam Airport, vertelt: “Dit idee ontstond uit een grote persoonlijke behoefte. Zes weken geleden ben ik voor de eerste keer vader geworden. Dit is een bijzonder waardevolle gebeurtenis die zowel mijn partner als ik graag wilde delen met onze naasten. COVID-19 gooide roet in het eten; bezoek was uit den boze. We hadden een raambezoekregeling; een planning voor wie wanneer naar onze pasgeboren dochter kon komen kijken van achter het raam. Ideaal was dat niet en al helemaal niet als het regende. Zodoende kwamen we op het idee om de deuren van connecting rooms te vervangen door plexiglas. Op die manier konden wij - jonge ouders - in alle rust, comfort, privacy én veiligheid onze dochter laten zien aan familie en vrienden.”  

Online meetings minder effectief dan persoonlijke ontmoetingen 

Het idee werd omarmd door het hotel en werd op zeer korte termijn ten uitvoer gebracht. Mooie eerste ontmoetingen hebben inmiddels plaatsgevonden. En er ontstond meer. Floris-Jan: “Er ontstond een vraag in de lokale zakelijke markt naar een omgeving waar organisaties op veilige en representatieve wijze sollicitatiegesprekken en MT overleggen konden voeren. Dankzij onze aangepaste connecting rooms blijven mensen persoonlijk met elkaar communiceren. Dat is veel effectiever gebleken dan online meetings.”  

Niet iedereen is geholpen met versoepeling van regels 

Hyatt Place Amsterdam Airport heeft aangegeven haar aangepaste connecting rooms beschikbaar te blijven stellen aan kwetsbare mensen, ook als er soepelere maatregelen gaan gelden. 

Ketija Romanovska, Marketing & Communications Executive bij Hyatt Place Amsterdam Airport, zegt hierover: ”Wij hebben met eigen ogen gezien hoe waardevol het is om elkaar persoonlijk te kunnen blijven ontmoeten; om elkaar recht in de ogen te kunnen kijken. Niet iedereen is geholpen met het versoepelen van de regels en aan deze mensen willen we graag laten weten dat er mogelijkheden zijn om anderen te kunnen blijven ontmoeten.” 

ALTIJD OP DE HOOGTE!

Inschrijven voor de nieuwsbrief met hotelnieuws, klik hier (2x per week)

Wekelijks al het cafénieuws in je mailbox? Klik dan hier om je in te schrijven. 

Inschrijven voor restaurantnieuws, klik hier

Inschrijven voor lunchroomnieuws, klik hier

Inschrijven voor nieuws over B&B's, klik hier

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: