Je hebt gezocht op: Loyaliteit

De eerste Global Revenue Forum in Amsterdam: een terugblik
13 juni 2025Nieuws

De eerste Global Revenue Forum in Amsterdam: een terugblik

De eerste editie van het Global Revenue Forum in Amsterdam is een feit. Dit unieke evenement vond gelijktijdig plaats in Amsterdam, Madrid en Parijs,...

WorldHotels voegt The Florian Amsterdam Schiphol Airport toe aan Crafted Collection
12 juni 2025Nieuws

WorldHotels voegt The Florian Amsterdam Schiphol Airport toe aan Crafted Collection

WorldHotels, een merk binnen het netwerk van BWH Hotels, breidt haar collectie in Nederland uit met een nieuwe aanwinst: The Florian Amsterdam Schipho...

Amsterdam Marriott Hotel viert 50-jarig bestaan als eerste Marriott-hotel in Europa
3 juni 2025Nieuws

Amsterdam Marriott Hotel viert 50-jarig bestaan als eerste Marriott-hotel in Europa

In het jaar waarin Amsterdam haar 750-jarig bestaan viert, staat ook het Amsterdam Marriott Hotel stil bij een bijzondere mijlpaal: vijftig jaar als b...

“Het merk is de doorslaggevende factor”
30 mei 2025Nieuws

“Het merk is de doorslaggevende factor”

De hotellerie is een internationale business. In de rubriek 'De Correspondenten' vertellen vijf Nederlandse hoteliers – werkzaam in het buitenla...

Vooruitblik op GRF 2025: inzichten, inspiratie en leiderschap voor de hospitality van morgen
21 mei 2025Nieuws

Vooruitblik op GRF 2025: inzichten, inspiratie en leiderschap voor de hospitality van morgen

Op 4 juni komt de hospitalitybranche bijeen in Amsterdam voor het allereerste Global Revenue Forum in Nederland. Wat kunnen deelnemers verwachten? Een...

Nederlanders spenderen 29,4 miljard euro bij touroperators
8 mei 2025Nieuws

Nederlanders spenderen 29,4 miljard euro bij touroperators

Nederlanders besteedden de afgelopen drie jaar 29,4 miljard euro aan reizen via touroperators. Gemiddeld spenderen ze 2.429 euro per boeking. Bij bege...

Ruim helft Nederlanders overnachtte in afgelopen drie jaar in hotel in eigen land
6 mei 2025Nieuws

Ruim helft Nederlanders overnachtte in afgelopen drie jaar in hotel in eigen land

Meer dan de helft (52 procent) van de Nederlanders heeft in de afgelopen drie jaar overnacht in een hotel in eigen land. Van der Valk en Fletcher Hote...

citizenM overgenomen door Marriott International
28 april 2025Nieuws

citizenM overgenomen door Marriott International

Vandaag heeft Marriott International aangekondigd dat het een overeenkomst heeft bereikt om het lifestylemerk citizenM over te nemen, een uniek en inn...

De her-uitvinding van loyaliteit:  hoe first-party data het spel verandert
17 april 2025Nieuws

De her-uitvinding van loyaliteit: hoe first-party data het spel verandert

Loyaliteit is dood. Lang leve loyaliteit! In een tijd waarin klanten met één swipe naar de concurrent gaan, volstaat een puntenprogramma...

Een loyale hotelgast levert marge en kapitaal
4 april 2025Nieuws

Een loyale hotelgast levert marge en kapitaal

In een tijd waarin boekingsplatforms een groot deel van de hotelboekingen domineren en marges onder druk staan, zoeken hotelketens wereldwijd naar man...

“Het idee dat de hotellerie per definitie conservatief is, is achterhaald”
14 maart 2025Nieuws

“Het idee dat de hotellerie per definitie conservatief is, is achterhaald”

“De hotellerie is conservatief.” “High tech verdringt high touch in het hotel.” “Corona zal de zakelijke hotelmarkt blij...

IHG Hotels & Resorts telt 110,5 miljoen euro neer voor Ruby
18 februari 2025Nieuws

IHG Hotels & Resorts telt 110,5 miljoen euro neer voor Ruby

InterContinental Hotels Group (IHG) heeft van Ruby SARL het merk Ruby™ en het bijbehorende intellectuele eigendom overgenomen voor een initi&eum...

Nederlanders boekten voor €32,3 miljard via vakantieplatformen
18 februari 2025Nieuws

Nederlanders boekten voor €32,3 miljard via vakantieplatformen

Vakantiegangers gaven de afgelopen drie jaar 32,3 miljard euro uit aan boekingen via vakantieplatformen. Gemiddeld besteedden ze 697 euro per boeking....

Land met meeste inwoners ter wereld staat aan vooravond van hotelboom
14 februari 2025Nieuws

Land met meeste inwoners ter wereld staat aan vooravond van hotelboom

India passeerde China vorig jaar als land met de grootste bevolking en heeft momenteel meer dan 1,4 miljard inwoners. Het aantal hotels ten opzichte v...

“Zakelijk boeken via een willekeurige website is vloeken in de kerk”
31 januari 2025Nieuws

“Zakelijk boeken via een willekeurige website is vloeken in de kerk”

Zakelijke reizigers aantrekken kan via twee lijnen. Via de gast zelf, die zich graag laat verleiden met loyalty programma’s en goede voorziening...

Hilton breidt uit in Nederland met Home2 Suites en Hilton Garden Inn
22 januari 2025Nieuws

Hilton breidt uit in Nederland met Home2 Suites en Hilton Garden Inn

Hilton kondigt de komst aan van een dual-branded hotelproject in Aalsmeer, met 284 kamers verdeeld over Home2 Suites by Hilton en Hilton Garden Inn. D...

Betaalsystemen in hotels: transparantie als sleutel tot succes
16 januari 2025Nieuws

Betaalsystemen in hotels: transparantie als sleutel tot succes

Betaalsystemen zijn vandaag de dag meer dan alleen een manier om geldstromen te verwerken. In de hotellerie spelen ze een cruciale rol in het verbeter...

Vacature van de week: Blycolin zoekt Medewerker Marketing en Communicatie
31 december 2024Nieuws

Vacature van de week: Blycolin zoekt Medewerker Marketing en Communicatie

"Een baan waarin geen dag hetzelfde is!" Bij Blycolin hebben wij dé uitdaging voor jou: een veelzijdige rol als Medewerker Marketing en Commun...

Gemiddelde intentie om terug te keren bij hotelketens is 72 procent
24 december 2024Nieuws

Gemiddelde intentie om terug te keren bij hotelketens is 72 procent

De terugkeerintentie bij hotelketens ligt gemiddeld op 72 procent. Gasten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis...

"Ik kon makkelijker een hotel kopen dan een huis"
24 december 2024Nieuws

"Ik kon makkelijker een hotel kopen dan een huis"

Zestien jaar zwaaiden Edwin van der Meijde en Karen Hamerlynck de scepter bij het door hen opgerichte Suite Hotel Pincoffs in Rotterdam. Sinds 1 juli...

De nieuwe Hospitality Management: Suite Hotel Pincoffs, NATM en jaaroverzicht
19 december 2024Nieuws

De nieuwe Hospitality Management: Suite Hotel Pincoffs, NATM en jaaroverzicht

De nieuwe, december-editie, van Hospitality Management valt begin volgende week bij alle hotels van Nederland op de deurmat. Op de cover vindt u deze...

Algemeen directeur Marc van Gulick doet stap terug bij Landgoed Lauswolt
27 november 2024Nieuws

Algemeen directeur Marc van Gulick doet stap terug bij Landgoed Lauswolt

Marc van Gulick stopt als algemeen directeur bij Landgoed Lauswolt, zo maakt hij woensdag bekend. Van Gulick blijft in een andere rol wel verbonden aa...

KHN en FNV Horeca delen onderhandelingsresultaat nieuwe horeca-cao
11 november 2024Nieuws

KHN en FNV Horeca delen onderhandelingsresultaat nieuwe horeca-cao

KHN is samen met FNV Horeca een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Vandaag werd bekend dat de achterban van FNV Horeca akkoord is met het eerde...

Markt voor dagkamerverhuur is in opmars: “Hotels moeten korting van minimaal 30% aanbieden”
25 oktober 2024Nieuws

Markt voor dagkamerverhuur is in opmars: “Hotels moeten korting van minimaal 30% aanbieden”

Hoteliers zijn al geruime tijd bekend met OTA’s die overnachtingen aanbieden. Een ander soort platform is echter bezig aan een opmars: boekingss...

Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao: “Flinke vooruitgang voor de sector”
25 oktober 2024Nieuws

Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao: “Flinke vooruitgang voor de sector”

Vrijdag maakten vakbonden FNV Horecabond en CNV en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij een onderhandelingsresultaa...

Van frontoffice naar general manager: “Collega’s hebben mij zien groeien”
2 oktober 2024Nieuws

Van frontoffice naar general manager: “Collega’s hebben mij zien groeien”

Toen Lisa Muller (29) negen jaar geleden als frontofficemedewerker aan de slag ging bij Boutique Hotel Corona, was het niet direct haar plan snel door...

Raspberry Group groeit door naar tien hotels: “Iets moois nemen we zeker in behandeling”
27 september 2024Nieuws

Raspberry Group groeit door naar tien hotels: “Iets moois nemen we zeker in behandeling”

De Raspberry Hospitality Group heeft in ruim een jaar tijd maar liefst vier hotels toegevoegd aan zijn portefeuille. Hiermee komt het totale aantal ho...

Tevredenheid over Nederlandse hotelketens licht gedaald
24 september 2024Nieuws

Tevredenheid over Nederlandse hotelketens licht gedaald

De gemiddelde tevredenheid over Nederlandse hotelketens daalde het afgelopen jaar licht van +49 naar +47. WestCord Hotels heeft de hoogste NPS (+84)....

NH Hotel Zoetermeer kondigt met zwaar gemoed sluiting aan
6 september 2024Nieuws

NH Hotel Zoetermeer kondigt met zwaar gemoed sluiting aan

NH Hotel Zoetermeer ontvangt binnenkort zijn laatste gasten. Het 104 kamers tellende hotel sluit namelijk op 17 september definitief de deuren. Wat er...

“Ik ben geen voorstander van een loyaliteitsprogramma”
27 augustus 2024Nieuws

“Ik ben geen voorstander van een loyaliteitsprogramma”

De hotellerie is een internationale business. In de rubriek ‘De Correspondenten’ vertellen vijf Nederlandse hoteliers – werkzaam in...

Technologie transformeert de hotelbeleving
8 augustus 2024Nieuws

Technologie transformeert de hotelbeleving

Digitale transformatie is niet meer weg te denken uit de hotellerie, de sector die traditioneel draait om menselijke interactie en gepersonaliseerde e...

Quality Lodgings reikt ‘QL Hotel of the Year 2024’ Award uit
18 juni 2024Nieuws

Quality Lodgings reikt ‘QL Hotel of the Year 2024’ Award uit

Quality Lodgings vierde op maandag 17 juni haar 21e jubileum bij The Duke Suites in Nistelrode. Het 21 Diner stond in het teken van de gewaardeerde QL...

Hotek organiseert Hospitality, Technology & IoT Summit
18 juni 2024Nieuws

Hotek organiseert Hospitality, Technology & IoT Summit

Op maandag 8 juli organiseert Hotek Hospitality Group haar eerste Technology & IoT Summit. Dagvoorzitter is Joost van Damme van Onilio. Hij bouwd...

88 procent klanten wil opnieuw boeken via vakantieplatform
15 mei 2024Nieuws

88 procent klanten wil opnieuw boeken via vakantieplatform

Bijna 9 op de 10 (88 procent) klanten van vakantieplatformen zijn van plan in de komende 3 jaar opnieuw via hetzelfde platform te boeken. In de afgelo...

“Ik denk dat we de enige hotelketen zijn waar je een Perzisch tapijt tegenkomt”
29 maart 2024Nieuws

“Ik denk dat we de enige hotelketen zijn waar je een Perzisch tapijt tegenkomt”

In de supermarktwereld leerde Dave Pieters wat er nodig is voor servicegericht werken in een filiaalorganisatie. En als CEO van bouwmaterialenhandel P...

WestCord Hotels verkoopt Hotel Noordsee op Ameland
20 maart 2024Nieuws

WestCord Hotels verkoopt Hotel Noordsee op Ameland

WestCord Hotels kondigt de verkoop aan van Hotel Noordsee op Ameland aan vastgoedontwikkelaar Dunavast, met ingang van  27 maart 2024. Het hotel,...

Tevredenheid Nederlanders over vakantieplatformen hoger dan over hotelketens
12 maart 2024Nieuws

Tevredenheid Nederlanders over vakantieplatformen hoger dan over hotelketens

Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor he...

Lore Group sluit zich aan bij Global Hotel Alliance
19 februari 2024Nieuws

Lore Group sluit zich aan bij Global Hotel Alliance

Lore Group, een internationaal hospitality bedrijf dat hotel-, restaurant- en barconcepten ontwikkelt, ontwerpt en leidt in Europa en de Verenigde Sta...

De Correspondenten: ‘Hoe gaat het land waar u werkzaam bent om met toeristenbelasting?’
30 januari 2024Nieuws

De Correspondenten: ‘Hoe gaat het land waar u werkzaam bent om met toeristenbelasting?’

De hotellerie is een internationale business. In de rubriek ‘De Correspondenten’ vertellen Nederlandse hoteliers – werkzaam in het b...

Loyaliteitsprogramma’s en de verwerking van persoonsgegevens: wat zijn de spelregels?
16 januari 2024Nieuws

Loyaliteitsprogramma’s en de verwerking van persoonsgegevens: wat zijn de spelregels?

Een loyaliteitsprogramma: het is het ultieme middel om gasten aan uw organisatie te binden en een bestendige relatie met hen op te bouwen. De afgelope...