Accor heeft Karelle Lamouche benoemd tot CEO voor Europa en Noord-Afrika voor haar Premium-, Midscale- en Economy-merken. In haar nieuwe rol zal Karelle leidinggeven aan de activiteiten van Accor in de regio, die meer dan 3.000 hotels omvat in 40+ landen, wat ongeveer 40 procent van het volledige wereldwijde netwerk van Accor vertegenwoordigt.
Lamouche’s benoeming volgt op een bijna dertig jaar werkervaring bij Accor, meest recentelijk als chief operating officer voor Europa en Noord-Afrika, nadat ze chief commercial officer was voor de Premium-, Midscale- en Economy-merken van de groep. Sinds haar komst bij Accor in 1998 is Lamouche opgeklommen van functies binnen hotels - waaronder general manager - tot land- en wereldwijde leiderschapsfuncties op het gebied van operations, marketing, communicatie en commerciële functies.
Lamouche zegt: “Deze regio is de nummer één reisbestemming ter wereld, maar bestaat uit een enorm aantal markten, talen en culturen. Accor weet beter dan wie dan ook hoe ze kunnen floreren in deze complexe markt en wij beschikken over de expertise, schaal, merken, distributie, systeemlevering en operationele uitmuntendheid om resultaten te leveren voor onze hoteleigenarenpartners en daarmee loyale gasten te behouden. Ik ben enorm enthousiast om het bedrijf in deze regio te leiden, onze aanwezigheid te versterken in fantastische opkomende bestemmingen en nieuwe energie en bezoekers naar gevestigde bestemmingen te brengen.”
Jean-Jacques Morin, group deputy CEO van Accor, zegt: “Karelle brengt diepgaande leiderschapservaring mee die alle aspecten van ons bedrijf bestrijkt, van hoteloperaties tot commerciële strategie, inclusief merken, loyaliteit, distributie en marketing. Haar vermogen om eigenaren te helpen hun rendement op investering te optimaliseren terwijl ze gasten verwelkomt, maakt haar ideaal gepositioneerd om deze rol op zich te nemen.”
Met decennia marktleiderschap omvat de Premium Midscale & Economy-divisie van Accor een divers aanbod van toonaangevende hospitalitymerken om eigenaren te helpen gasten aan te trekken, waaronder Pullman, Mövenpick, Swissôtel, Novotel, Mercure, Handwritten Collection, TRIBE, ibis en greet.
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.