Je hebt gezocht op: commissies

“Zonde wanneer acht van de tien hotelmedewerkers niet zoveel doen”
8 maart 2024Nieuws

“Zonde wanneer acht van de tien hotelmedewerkers niet zoveel doen”

‘Synergie’ is een woord dat een aantal keer valt in gesprek met Ali Abbach. De Haagse ondernemer beheert met zijn bedrijf Homey Housing zo...

Hotel Broeck: sociaal betrokken, commercieel gedreven
20 april 2023Nieuws

Hotel Broeck: sociaal betrokken, commercieel gedreven

De jonge hotelondernemers Jamie de Jong en Don Janmaat hoefden niet lang na te denken toen ze het idee opvatten om het enige hotel in Oudewater nieuw...

7 Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite
5 april 2023Nieuws

7 Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

Tijdens de Independent Hotel Show in de RAI in Amsterdam werd Hotel Pincoffs in Rotterdam uitgeroepen tot winnaar van de Hotel Website of the Year ver...

Exclusief interview Marijke Vuik, nieuwe voorzitter KHN: "Zichtbaar zijn en verbinding maken"
17 maart 2023Nieuws

Exclusief interview Marijke Vuik, nieuwe voorzitter KHN: "Zichtbaar zijn en verbinding maken"

De Delfste horecaondernemer Marijke Vuik volgde afgelopen 7 maart Robèr Willemsen officieel op als voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland....

Marijke Vuik nieuwe voorzitter KHN
7 maart 2023Nieuws

Marijke Vuik nieuwe voorzitter KHN

Op 7 maart trad Marijke Vuik aan als voorzitter van de vereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Zij volgt Robèr Willemsen op, die na zeve...

Training revenue management: nu alvast 7 tips
24 februari 2023Nieuws

Training revenue management: nu alvast 7 tips

Stan Josephi - Senior Lecturer Revenue Management aan de BUAS - geeft zeven waardevolle tips over revenue management. Josephi verzorgt, spec...

Verslag HotelSummit 2022
31 oktober 2022Nieuws

Verslag HotelSummit 2022

Op maandag 31 oktober vond HotelSummit 2022 plaats. Hét jaarlijkse hotelcongres met ieder jaar een ijzersterk programma. De rode draad dit...

Dagvoorzitter Sander Schimmelpenninck interviewt Elsbeth van Eekeren (Booking.com) tijdens HotelSummit 2022
21 oktober 2022Nieuws

Dagvoorzitter Sander Schimmelpenninck interviewt Elsbeth van Eekeren (Booking.com) tijdens HotelSummit 2022

Elsbeth van Eekeren - area manager BeNeLux bij Booking.com - wordt tijdens HotelSummit geïnterviewd door dagvoorzitter Sander Schimmelpenninck. O...

Drie reden waarom hotels hun aanbod moeten vergroten
10 oktober 2022Nieuws

Drie reden waarom hotels hun aanbod moeten vergroten

De laatste jaren is er een nieuwe reiziger ontstaan. Reizen is al heel lang niet alleen maar bestemd voor de hogere klasse. Dankzij social media worde...

Vijf tips voor een digitale voorjaarsschoonmaak
14 februari 2022Nieuws

Vijf tips voor een digitale voorjaarsschoonmaak

Het voorjaar staat voor de deur, en gezien de meest recente ontwikkelingen van de pandemie lijkt het erop dat we nu eindelijk een langdurig herstel va...

Hotel en theater, gouden combinatie of zorgenkind?
5 november 2021Nieuws

Hotel en theater, gouden combinatie of zorgenkind?

Theater en hotel zijn gescheiden werelden, die veel met elkaar gemeen hebben. Ze zetten allebei graag de deuren wijd open voor hun gasten en ze zijn o...

De hotelier en de OTA, een liefdesgeschiedenis?
18 oktober 2021Nieuws

De hotelier en de OTA, een liefdesgeschiedenis?

Het is zo’n 25 jaar geleden dat de eerste gasten een hotelkamer boekten via een boekingssite. Een weids perspectief opent zich voor hoteliers. B...

Column Sander Allegro: Caring individuals
24 september 2021Nieuws

Column Sander Allegro: Caring individuals

‘We are ladies and gentlemen, serving ladies and gentlemen’ is het legendarische motto van de al even legendarische Ritz-Carlton hotelkete...

Erfgoedontwikkeling - Van sleetse gebouwdeur tot paradijselijke hotelpoort
16 juli 2021Nieuws

Erfgoedontwikkeling - Van sleetse gebouwdeur tot paradijselijke hotelpoort

Dit is het vijfde artikel in de reeks ‘Erfgoed: Onbetaalbare charme of nieuw verdienmodel?’ Eerder verschenen artikelen over religieus, mi...

"De toekomst voor direct boeken ziet er absoluut florissant uit"
18 juni 2021Nieuws

"De toekomst voor direct boeken ziet er absoluut florissant uit"

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De...

Hotelketen: OYO Hotels & Homes
9 april 2021Nieuws

Hotelketen: OYO Hotels & Homes

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave O...

Experts vertellen over PMS-systemen 
31 maart 2021Nieuws

Experts vertellen over PMS-systemen 

Ieder hotel heeft een PMS-systeem nodig. Het aantal aanbieders wordt steeds groter en cloud-oplossingen winnen aan populariteit. D...

Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation
27 januari 2021Nieuws

Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rolle...

Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite
20 januari 2021Nieuws

Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max...

Interview Eus Peters: "Retail en horeca hebben elkaar hard nodig"
23 december 2020Nieuws

Interview Eus Peters: "Retail en horeca hebben elkaar hard nodig"

Eus Peters is directeur van de Raad Nederlandse Detailhandel en heeft een verleden bij Koninklijke Horeca Nederland. Op dit moment heeft de horeca het...

"Het anker is los, de vraag is hoe we gaan varen"
11 mei 2020Nieuws

"Het anker is los, de vraag is hoe we gaan varen"

De horeca mag weer (beperkt) open. De uitzichtloze situatie zonder perspectief heeft plaatsgemaakt voor de stip op de horizon. Voorzichtig optimisme h...

Verdubbeling aantal hotelboekingen, eerste tekenen herstel
1 mei 2020Nieuws

Verdubbeling aantal hotelboekingen, eerste tekenen herstel

Het aantal hotelboekingen in de laatste week van april is meer dan verdubbeld ten opzichte van de eerste week van april, zo meldt Hoteliers.com een le...

Accor en Bureau Veritas ontwikkelen label hygiënemaatregelen horeca
20 april 2020Nieuws

Accor en Bureau Veritas ontwikkelen label hygiënemaatregelen horeca

Accor, leider op het gebied van hospitality wereldwijd en Bureau Veritas, wereldleider op het gebied van testen, inspectie en certificeringen, hebben...

Column Sander Allegro: haat/liefde
14 april 2020Nieuws

Column Sander Allegro: haat/liefde

‘Never let a good crisis go to waste’. Beroemde woorden van Sir Winston Churchill bij de oprichting van de Verenigde Naties. Het onvo...

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?
1 april 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moete...

Booking.com vraagt hotels om af te zien van annuleringskosten en vraagt geen commissie
18 maart 2020Nieuws

Booking.com vraagt hotels om af te zien van annuleringskosten en vraagt geen commissie

Op de partnerwebsite van Booking.com is vandaag een update geplaatst. Aangezien de wereld, en zeker de hotelsector, getroffen is door de reisbeperking...

Bidroom uitgeroepen tot beste startup
2 juli 2019Nieuws

Bidroom uitgeroepen tot beste startup

Meer dan 200 aanwezigen van het Hospitality Technology Forum 2019 in Zürich hebben het Bidroom hotelreserveringsplatform uitgeroepen tot beste st...

Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans
22 mei 2019Nieuws

Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de a...

Onderzoek: dit zijn de 'OTA-ergernissen' van hoteliers
3 mei 2019Nieuws

Onderzoek: dit zijn de 'OTA-ergernissen' van hoteliers

Nieuw onderzoek over de delicate relatie tussen hotels en boekingssites geeft de laatste inzichten weer over zowel frustraties als lichtpuntjes. Distr...

Bas Tolmeijer: “Wij zijn geen OTA, maar een Netflix voor hotelkamers”
29 november 2018Nieuws

Bas Tolmeijer: “Wij zijn geen OTA, maar een Netflix voor hotelkamers”

Hotelier Bas Tolmeijer heeft na de verkoop van ‘zijn’ Apollo Hotels aan Fattal Hotels in Bidroom een nieuw levensdoel gevonden. Natuurlijk...

Investering van 15 miljoen euro in hotelplatform Bidroom.com
22 november 2018Nieuws

Investering van 15 miljoen euro in hotelplatform Bidroom.com

Twee maanden na het aantreden van de nieuwe management board kondigt Bidroom, ’s-werelds snelst groeiende OTC (Online Travel Community), een for...

Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019
17 oktober 2018Nieuws

Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar l...

Stan Josephi over revenue management
12 oktober 2018Nieuws

Stan Josephi over revenue management

In de loop van de jaren is de focus van revenue management flink aan verandering onderhevig. Waarbij er in de beginjaren met name gekeken werd naar he...

Nieuwe board of directors voor Bidroom
2 oktober 2018Nieuws

Nieuwe board of directors voor Bidroom

Bidroom, ’s-werelds snelst groeiende OTC (Online Travel Community), heeft vandaag uitbreiding van de groepsdirectie bekendgemaakt. Ervaren hotel...

Alles wat de hotelgast nodig heeft in één device
5 juli 2018Nieuws

Alles wat de hotelgast nodig heeft in één device

Handy is in 2014 in Hongkong gelanceerd door Terence Kwok. Deze 26-jarige ondernemer is de stuwende kracht achter de wereldwijde groei van handy. Hand...

Debat over commissies met mede-oprichter Booking.com
11 juni 2018Nieuws

Debat over commissies met mede-oprichter Booking.com

Het is één van de meest besproken onderwerpen van dit moment: het commissiesysteem binnen de evenementenbranche. Toen Marriott begin dit...

Een sterk F&B-concept vertelt een sterk verhaal
3 juni 2018Nieuws

Een sterk F&B-concept vertelt een sterk verhaal

Enthousiaste gasten, een solide concurrentiepositie, groeiende winstcijfers, trotse medewerkers en gratis publiciteit. Welke hotelier of ondernemer wi...

Revenue management: jongleren met prijzen voor de hoogste omzet
16 maart 2018Nieuws

Revenue management: jongleren met prijzen voor de hoogste omzet

Revenue management is zorgen voor de beste prijs voor een kamer op een specifieke dag. Geen eenvoudige opdracht, want OTA’s snoepen mee van de o...

Blog Coen Schelfhorst GuestHouse hotel Kaatsheuvel: Van Cold House naar Guest House
16 maart 2018Nieuws

Blog Coen Schelfhorst GuestHouse hotel Kaatsheuvel: Van Cold House naar Guest House

De tijd verstrijkt en de spanning neemt toe! Ook is de Russische beer op onze bouwplaats niet onopgemerkt gebleven. Sinds de laatste blog is er op all...

Tips voor een goede e-mailcampagne
13 februari 2018Nieuws

Tips voor een goede e-mailcampagne

Er gaat vanuit de hotellerie veel geld naar partijen die zelf geen logiesfunctie aanbieden. Logisch, wanneer het partijen zijn die noodzakelijke diens...