Accor en Bureau Veritas ontwikkelen label hygiënemaatregelen horeca

20 april 2020 | Redactie

Accor, leider op het gebied van hospitality wereldwijd en Bureau Veritas, wereldleider op het gebied van testen, inspectie en certificeringen, hebben de handen ineen geslagen en samen een label ontwikkelt dat aantoont dat de juiste veiligheidsnormen en reinigingsprotocollen in acht zijn genomen om bedrijven in de horeca – en hospitality branche in staat te stellen om veilig te heropenen.

Franck Gervais, CEO Europa Accor, vertelt: “Zorgen voor elkaar en elkaar beschermen zit in de DNA van Accor en in de kern van wat we doen. Vandaag de dag, moeten wij onze medewerkers, gasten en partners meer dan ooit ervan verzekeren dat wij zo goed mogelijk voor hen zorgen. Als Europese leider op het gebied van gastvrijheid is het onze plicht om te anticiperen op de behoeften die er momenteel zijn op het gebied van veiligheid - en gezondheidseisen, door te voldoen aan de hoogste normen. Wij zijn verheugd dat we met Veritas ons gezamenlijk doel kunnen nastreven en dit kunnen uitrollen naar al onze stakeholders.  

Jacques Pommeraud, CEL Bureau Veritas Afrika & Frankrijk, voegt hieraan toe: “Al bijna 200 jaar is de missie van Bureau Veritas het creëren van een veilige betrouwbare wereld. Met dit label hebben we nu de mogelijkheid om te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van onze samenleving op het gebied van veiligheid en gezondheid. Dit label draagt bij aan het veilig heropenen van hospitality - en horecabedrijven. Wij zijn trots om hierin samen te werken met Accor. We beginnen in Frankrijk en daarna zetten wij dit voort in alle Europese landen. Deze aanpak zal de hele branche ten goede komen, aangezien alle bedrijven in de horeca – en hospitality branche een certificering kunnen aanvragen bij Bureau Veritas”.

Het label heeft betrekking op catering en accommodatie en zal de hygiënenormen vaststellen die van toepassing zijn op alle hotels uit de groep evenals andere ketens en onafhankelijke hotels. Het project is uitgevoerd in samenwerking met dokters en epidemiologen en is ontwikkeld in samenwerking met Accor partners, zoals UMIH, GNC en GNI. 

Het project wordt volgende week gedeeld met het ‘Alliance France Tourisme’ en relevante ministeries, zodat zij ook actief betrokken zijn bij en het valideren van de aanbevolen normen. In Frankrijk en Europa zullen er concrete voorstellen worden ingediend bij de verschillende lokale regeringen, ministeries en commissies.

Concreet zal de uitkomst van deze inspanning een operationele gids zijn voor alle stakeholders in de horeca – en hospitality industrie, waardoor de gezondheids – en veiligheidsnormen die vanuit de wereldwijde autoriteiten worden vastgesteld (WHO, RIVM) streng kunnen worden toegepast in alle ruimtes. Toekomstige gasten die een hotelovernachting boeken of een reservering willen maken in een restaurant, kunnen op de website van Bureau Veritas controleren of het bedrijf gecertificeerd is.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: