Accor en Bureau Veritas ontwikkelen label hygiënemaatregelen horeca

20 april 2020 | Redactie

Accor, leider op het gebied van hospitality wereldwijd en Bureau Veritas, wereldleider op het gebied van testen, inspectie en certificeringen, hebben de handen ineen geslagen en samen een label ontwikkelt dat aantoont dat de juiste veiligheidsnormen en reinigingsprotocollen in acht zijn genomen om bedrijven in de horeca – en hospitality branche in staat te stellen om veilig te heropenen.

Franck Gervais, CEO Europa Accor, vertelt: “Zorgen voor elkaar en elkaar beschermen zit in de DNA van Accor en in de kern van wat we doen. Vandaag de dag, moeten wij onze medewerkers, gasten en partners meer dan ooit ervan verzekeren dat wij zo goed mogelijk voor hen zorgen. Als Europese leider op het gebied van gastvrijheid is het onze plicht om te anticiperen op de behoeften die er momenteel zijn op het gebied van veiligheid - en gezondheidseisen, door te voldoen aan de hoogste normen. Wij zijn verheugd dat we met Veritas ons gezamenlijk doel kunnen nastreven en dit kunnen uitrollen naar al onze stakeholders.  

Jacques Pommeraud, CEL Bureau Veritas Afrika & Frankrijk, voegt hieraan toe: “Al bijna 200 jaar is de missie van Bureau Veritas het creëren van een veilige betrouwbare wereld. Met dit label hebben we nu de mogelijkheid om te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van onze samenleving op het gebied van veiligheid en gezondheid. Dit label draagt bij aan het veilig heropenen van hospitality - en horecabedrijven. Wij zijn trots om hierin samen te werken met Accor. We beginnen in Frankrijk en daarna zetten wij dit voort in alle Europese landen. Deze aanpak zal de hele branche ten goede komen, aangezien alle bedrijven in de horeca – en hospitality branche een certificering kunnen aanvragen bij Bureau Veritas”.

Het label heeft betrekking op catering en accommodatie en zal de hygiënenormen vaststellen die van toepassing zijn op alle hotels uit de groep evenals andere ketens en onafhankelijke hotels. Het project is uitgevoerd in samenwerking met dokters en epidemiologen en is ontwikkeld in samenwerking met Accor partners, zoals UMIH, GNC en GNI. 

Het project wordt volgende week gedeeld met het ‘Alliance France Tourisme’ en relevante ministeries, zodat zij ook actief betrokken zijn bij en het valideren van de aanbevolen normen. In Frankrijk en Europa zullen er concrete voorstellen worden ingediend bij de verschillende lokale regeringen, ministeries en commissies.

Concreet zal de uitkomst van deze inspanning een operationele gids zijn voor alle stakeholders in de horeca – en hospitality industrie, waardoor de gezondheids – en veiligheidsnormen die vanuit de wereldwijde autoriteiten worden vastgesteld (WHO, RIVM) streng kunnen worden toegepast in alle ruimtes. Toekomstige gasten die een hotelovernachting boeken of een reservering willen maken in een restaurant, kunnen op de website van Bureau Veritas controleren of het bedrijf gecertificeerd is.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: