Accor breidt loyaltyprogramma uit

23 juli 2014 |
Accor breidt loyaltyprogramma uit<

Vijf jaar na de lancering heeft Le Club Accorhotels, Accors gratis loyaltyprogramma, al meer dan 15 miljoen leden. Vandaag lanceert Accor een genereuzer programma dat beloningen toekent aan loyale gasten die
verblijven in 2700 hotels wereldwijd, verdeeld over het luxe- tot aan het economy-segment.

Langdurige merkvoorkeur
Deputy Chief Executive Officer, Vivek Badrinath verklaart: "Het verhogen van klantloyaliteit creëert een langdurige merkvoorkeur voor onze hotelmerken. Deze tijd, en met name de digitale revolutie, stelt ons in staat om onze dienstverlening verder af te stemmen op heersende verwachtingen. Want zodra gasten een Accor-hotel bezoeken, verwachten ze dat hun loyaliteit door ons wordt erkend en beloond." ‘Le Club Accorhotels’ is het enige hotelloyaltyprogramma waarbij klanten hun punten kunnen inzetten, onafhankelijk van tijdstip, datum of beschikbaarheid. Deze flexibiliteit maakt het programma volgens Accor uniek in de hotelsector.

Loyaltyprogramma
Accor wil met de vernieuwde dienst gasten zowel vóór- als tijdens het verblijf belonen. Voorafgaand aan het verblijf krijgen leden van Le Club Accorhotels toegang tot speciale kortingstarieven die kunnen oplopen tot 50%. Tijdens het verblijf zijn er speciale diensten beschikbaar voor de leden, zoals een priority check-in, kamer-upgrades en een late check-out.

Digitaal
Isabelle Birem, Accors SVP Customer Relations en Loyalty vertelt: "De opkomst van digitale technologie heeft het gedrag van consumenten in de hotelsector blijvend veranderd. 'Big Data' wordt hierdoor een belangrijk instrument. Het Le Club Accorhotels-programma is ons primaire instrument om onze kennis over de voorkeuren van de gast te vergroten. Hiermee kunnen we vaste gasten op maat gemaakte aanbiedingen sturen en beter reageren op hun verwachtingen." Alle leden van Le Club Accorhotels kunnen via een persoonlijke account op accorhotels.com hun huidige aantal loyalty-punten checken, gepersonaliseerde aanbiedingen verzilveren, boekingen nalezen, de vorige beloningen en privileges inzien en beloningen kiezen. Deze bestaan uit boekingskortingen en vouchers van partners van Accor.

App en Facebook
Ook via de Accorhotels.com app kunnen gebruikers overal zien over hoeveel punten ze beschikken. Verder fungeert de app als digitale loyalty card. Le Club Accor-leden kunnen bonuspunten verdienen als ze via Facebook inchecken met 'Places by Le Club Accorhotel'. De Facebookpagina van Le Club Accorhotels heeft op dit moment meer dan 240.000 fans.

Le Club Accorhotels geldt niet voor de hotelketens hotelf1 en ibis budget.

Meer lezen over Accor? Klik hier
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Achtergronden
Camille Oostwegel senior neemt afscheid

In 2020 gaat de Oostwegel Collection een nieuwe fase in, zo laat het Limburgse hotelbedrijf weten. Camille sr. neemt op zijn zeventigste verjaardag afscheid als eigenaar en algemeen directeur en draagt het stukje over aan zijn zoon, Camille jr. In het nieuwe jaar gaat de Oostwegel Collection vers...

Awards F&B
Genomineerden F&B Professional of the Year 2020 bekend

Ieder jaar gaat de AF&BM, hét netwerk voor F&B professionals, op zoek naar de F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer of -vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij of zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Achtergronden Culinair
Ruim 1 op de 10 Nederlanders gaat met Kerst uit eten

Ruim een op de tien (12 procent) Nederlanders grijpt Kerst aan om uit eten te gaan. Dit blijkt uit een analyse van Taxi2Airport, dat - in aanloop naar de kerstdagen - in kaart bracht op welke manier Nederlanders Kerst vieren. Eten belangrijk tijdens Kerst Kerst is erg populair in Nederland. L...

Hotelbouwplannen
Vernieuwd meeting center in Nijmegen; ruimtelijk en stijlvol vergaderen in Sanadome

Nijmegen is een kwalitatief hoogstaand meeting center rijker. Het 4-sterren Superior hotel Sanadome Hotel & Spa Nijmegen heeft flink geïnvesteerd in haar vergaderfaciliteiten. Voorheen bevonden zich in de linker hotelvleugel van Sanadome diverse afdelingen van het Canisius Wilhelmina Zieken...

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: