Accor breidt loyaltyprogramma uit

23 juli 2014 |
Accor breidt loyaltyprogramma uit<

Vijf jaar na de lancering heeft Le Club Accorhotels, Accors gratis loyaltyprogramma, al meer dan 15 miljoen leden. Vandaag lanceert Accor een genereuzer programma dat beloningen toekent aan loyale gasten die
verblijven in 2700 hotels wereldwijd, verdeeld over het luxe- tot aan het economy-segment.

Langdurige merkvoorkeur
Deputy Chief Executive Officer, Vivek Badrinath verklaart: "Het verhogen van klantloyaliteit creëert een langdurige merkvoorkeur voor onze hotelmerken. Deze tijd, en met name de digitale revolutie, stelt ons in staat om onze dienstverlening verder af te stemmen op heersende verwachtingen. Want zodra gasten een Accor-hotel bezoeken, verwachten ze dat hun loyaliteit door ons wordt erkend en beloond." ‘Le Club Accorhotels’ is het enige hotelloyaltyprogramma waarbij klanten hun punten kunnen inzetten, onafhankelijk van tijdstip, datum of beschikbaarheid. Deze flexibiliteit maakt het programma volgens Accor uniek in de hotelsector.

Loyaltyprogramma
Accor wil met de vernieuwde dienst gasten zowel vóór- als tijdens het verblijf belonen. Voorafgaand aan het verblijf krijgen leden van Le Club Accorhotels toegang tot speciale kortingstarieven die kunnen oplopen tot 50%. Tijdens het verblijf zijn er speciale diensten beschikbaar voor de leden, zoals een priority check-in, kamer-upgrades en een late check-out.

Digitaal
Isabelle Birem, Accors SVP Customer Relations en Loyalty vertelt: "De opkomst van digitale technologie heeft het gedrag van consumenten in de hotelsector blijvend veranderd. 'Big Data' wordt hierdoor een belangrijk instrument. Het Le Club Accorhotels-programma is ons primaire instrument om onze kennis over de voorkeuren van de gast te vergroten. Hiermee kunnen we vaste gasten op maat gemaakte aanbiedingen sturen en beter reageren op hun verwachtingen." Alle leden van Le Club Accorhotels kunnen via een persoonlijke account op accorhotels.com hun huidige aantal loyalty-punten checken, gepersonaliseerde aanbiedingen verzilveren, boekingen nalezen, de vorige beloningen en privileges inzien en beloningen kiezen. Deze bestaan uit boekingskortingen en vouchers van partners van Accor.

App en Facebook
Ook via de Accorhotels.com app kunnen gebruikers overal zien over hoeveel punten ze beschikken. Verder fungeert de app als digitale loyalty card. Le Club Accor-leden kunnen bonuspunten verdienen als ze via Facebook inchecken met 'Places by Le Club Accorhotel'. De Facebookpagina van Le Club Accorhotels heeft op dit moment meer dan 240.000 fans.

Le Club Accorhotels geldt niet voor de hotelketens hotelf1 en ibis budget.

Meer lezen over Accor? Klik hier
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Achtergronden
Viervoeters welkom bij deze Eden Hotels

In Nederland worden ruim 1,5 miljoen honden als huisdier gehouden. En hoe gezellig is het om er samen met je trouwe viervoeter even tussenuit te gaan. Daarom bieden deze zomer het City Hotel Hengelo, Designhotel Maastricht, The ED Amsterdam, Oranje Hotel Leeuwarden en The Lancaster Hotel Amsterdam s...

Toerisme
Vakantie blijft belangrijk voor Nederlanders 

Ondanks de coronacrisis blijft vakantie nog altijd belangrijk voor Nederlanders. Een meerderheid wil daarom de komende jaren gewoon op vakantie blijven gaan. Zekerheid en flexibiliteit zijn daarbij belangrijke keuzecriteria. Dit blijkt uit consumentenonderzoek dat Trends & Tourism half juni - na...

Personalia Hotelketens Internationaal
Marcel van Aelst benoemd tot chairman van Okura

Dat de eeuwenoude handelsrelatie die in Deshima ontstond tussen Japan en Nederland onverminderd sterk is en doorsijpelt in hedendaagse betrekkingen, blijkt uit veranderingen binnen de top van de Japanse Okura-groep. Met de benoeming van Marcel van Aelst als Chairman van Okura Nikko Hotel Management ...

Fletcher Hotelketens
Fletcher Hotels krijgt kansen te groeien in de huidige coronacrisis

De grootste hotelketen van Nederland, Fletcher Hotels, krijgt vele kansen om door te groeien in de huidige coronacrisis; vooral door het overnemen van hotels die failliet zijn gegaan vanwege de coronacrisis. Het bekende Arc Hotel in Renesse heeft per 15 maart de deuren moeten sluiten in verband met ...

Accor Hotelketens
Accor tekent voor TRIBE hotel in Nederland en een nieuw Mercure hotel

Accor heeft samen met WIN Hotels een franchiseovereenkomst getekend voor de komst van het allereerste TRIBE hotel en een Mercure hotel in Amsterdam. De hotels zijn gevestigd in twee torens van het nieuw te ontwikkelen gebied ‘Gare du Nord’ in Amsterdam-Noord, naast metrostation Noord (No...

F&B
Dutch Cuisine: Juist nu is een kortere keten belangrijk

Dutch Cuisine zal steeds breder gekend en gewaardeerd worden, denken Monique Mulder en Marjan Pijnenburg, bestuursleden van de stichting die de Nederlandse eetcultuur weer op de kaart zet. “Zeker nu is het belangrijker dan ooit om gezonde gerechten met een bekende herkomst aan te bieden. Korte...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: