Accor herpositioneert zich in Noord-Europa, 2000 kamers erbij

21 augustus 2019 | David Bakker

Accor’s groei in Noord-Europa wordt bevestigd met de aankondiging van 15 nieuwe contracten in de eerste helft van 2019; waarvan zeven in het Verenigd Koninkrijk, vijf in België, twee in Denemarken en één in Nederland. De nieuwe overeenkomsten voegen zo meer dan 2000 kamers aan Accor’s Benelux portfolio toe.  

De contracten in België bevatten een klein portfolio van drie hotels die onder een franchiseovereenkomst tot Mercure hotels geherpositioneerd zullen worden. Samen voegen deze hotels meer dan 500 kamers aan het Benelux netwerk toe die tegen het einde van 2019 in het Accor portfolio geïntegreerd zullen worden. Het Leopold Antwerp City Center hotel heeft zich onlangs als eerste bij het Mercure-netwerk gevoegd en wordt eind dit jaar gevolgd door twee aanvullende hotels: het ene in Antwerpen en het andere in Luik.

“De herpositionering van deze drie hotels tot Mercure hotels is een integraal onderdeel van ons bedrijfsplan, dat de hotels de kans geeft om te profiteren van het sterke Accor merk en de verspreiding in de Benelux,” zegt Frank Croston, Partner bij Hamilton Hotel Partners. “We hebben grote renovaties gepland voor deze drie hotels en hebben Accor’s Mercure-merk gekozen om de lokale cultuur van Antwerpen en Luik te waarborgen en tegelijkertijd onze gasten een erkend internationaal serviceniveau aan te bieden.”

De twee additionele contracten in België omvatten een ibis Styles franchise van 88 slaapkamers in Namen en het ibis Brussel Centre Chatelain, een hotel met 62 kamers in het stadscentrum. Het ibis Brussel Centre Chatelain zal bovendien het eerste ibis hotel in Noord-Europa zijn dat zal openen met het nieuwe ibis Plaza-concept in de slaapkamers, dat ontworpen is door de Braziliaanse ontwerper Rodrigo Marcondes Ferraz van het architectenbureau FGMF.

Het nieuwe hotel in Nederland is het 70 kamers tellende ibis Styles hotel in Almere. Het is gevestigd in een voormalig kantoorgebouw en zal gerund worden door een nieuwe franchise partner. Dit is het eerste hotel dat de Accor groep in Almere opent, op een primaire locatie tussen het stadscentrum van Almere en de snelweg naar Amsterdam.

Phillip Lassman, Vice President of Development, Accor Northern Europe legt uit: “Het was een drukke eerste helft van het jaar, aangezien we nieuwe merken en partners bleven verwelkomen in het Accor netwerk. Mercure, ibis en ibis Styles blijven populaire keuzes voor eigenaren, operators en managementbedrijven die graag werken met erkende, internationale merken die een hoog serviceniveau aanbieden met de uitstraling van een lokaal hotel. We zijn vooral opgetogen het nieuwe portfolio in België aan te kondigen en kijken ernaar uit om nauw samen te werken met de eigenaren om zo de hotels te herpositioneren naar Mercure.”

Thomas Dubaere, COO, Accor Noord-Europa: “Ons merkenportfolio gaat van luxe tot economy en van lifestyle- tot aparthotel en biedt toekomstige eigenaren een ruime en unieke keuze. Dit zorgt voor veel ontwikkelingsmogelijkheden in de regio en heeft geleid tot deze nieuwe contracten. Onze klanten willen meer dan gewoon een hotel en onze verhoogde gastvriendelijke aanpak zorgt ervoor dat we multifunctionele voorzieningen creëren die niet enkel door reizigers gebruikt kunnen worden, maar ook door mensen die in de buurt van de hotels wonen en werken. We verwachten dat ook het tweede halfjaar van 2019 succesvol zal zijn en kijken er naar uit om nog meer eigenaren in ons netwerk te verwelkomen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Horeca naar de stembus deel één: VVD

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: