Altijd orders binnen 24 uur leveren

21 december 2012 | Redactie

Comfort, security en innovation; dat zijn de kernwaarden van Hotek Hospitality Group. Het bedrijf levert beveiligings- en comfortproducten voor de hospitality branche en is constant bezig om kwaliteit en service op een hoog niveau te houden. “Een hotel is 24/7 open, dus moet de leverancier dat ook zijn”, aldus Dolf Mulder, directeur van Hotek Hospitality Group.

Hotek levert beveiligingsproducten voor de hotellerie. Het bedrijf is marktleider in de Benelux en groeit internationaal sterk. Diverse keycardsystemen en sloten zijn onderdeel van het assortiment. Daarnaast levert Hotek ‘alles voor op de hotel- en badkamer’. Zowel minibars, kluizen als accessoires voor op de hotel- en badkamer behoren tot de collectie. “Wij willen de hotelier ontzorgen door een breed aanbod aan te bieden. We hebben de productie en transport in eigen hand en kunnen daardoor snel orders plaatsen. Dit is de vraag uit de markt. Een hotelier wil nu bestellen en geen vier tot zes weken wachten. Last-minute boeken is een trend in de hotellerie. Deze trend herkennen wij en spelen er succesvol op in.”

Totaalpakket

Hotel Hospitality Group levert het totaalpakket, vandaar de latere toevoeging van ‘Group’ in de naam. “We hebben dit bewezen aan onze klanten. Ons bedrijf is gezond en groeit in de breedte. We leveren iedere keer een goed product. Ik geloof heilig in ons product en we doen wat we beloven. Daardoor zijn wij een goede partner en blijven luisteren naar de klant. We leveren producten met een goede prijs-kwaliteitsverhouding.” Mulder merkt dat zijn merk bij veel hoteliers interessant is vanwege zijn prijzen. “Wij bieden een basisproduct en een product op maat aan. De kracht is dat wij altijd een keuze kunnen bieden. Onze verkopers gaan een stapje verder. We nemen onze adviserende rol serieus en voeren deze uitstekend uit. We willen de hotelier echt ‘ontzorgen’. We werken onze projecten af; denk hierbij aan de montage en after-sales, en het geven van alternatieven. We zijn in 1999 begonnen met alleen sloten, maar kunnen nu alles voor op de hotel- en badkamer leveren.”

Geen wachttijd

Mulder houdt zich actief bezig met de ontwikkelingen in de markt. “Ik merk dat hoteliers hun orders snel willen. Ze accepteren geen wachttijden. Om deze reden heb ik ervoor gekozen om alle producten op voorraad te hebben. Als de klant vandaag een order plaatst, kunnen wij ze morgen leveren én installeren. Met dit proces willen we de hotelier weer ‘ontzorgen’.” In Oud Gastel zijn twee grote loodsen waarin het complete assortiment is opgeslagen. Flexibel is een woord dat Hotek op het lijf is geschreven.

Dealer van Hotek

Hotek is veranderd van importeur naar leverancier. “Ik wil geen vreemde merken meer verkopen. Ik ben overtuigd van de kwaliteit die wij leveren en de producten die wij in huis hebben. De markt vraagt om lagere prijzen.” Het bedrijf heeft meer dan drieduizend klanten wereldwijd. In 60 landen zijn dealers van het bedrijf gevestigd. Een dealer van Hotek word je niet zomaar. “Ik vind het belangrijk dat dealers deel uitmaken van onze cultuur. Potentiële dealers moeten allemaal naar het hoofdkantoor in Nederland komen en daar gaan we ze opleiden. Ze moeten investeren in zichzelf, pas dan kun je ons merk het beste verkopen. Verkopen is niet moeilijk, maar de aftersales en de service; daar draait het om. Onze werknemers vragen door en voelen precies aan wat een hotelier wil. Iedereen die hier werkt, moet flexibel zijn, geen 9-tot-5- mentaliteit hebben.” Door de aanwezigheid van Hotek op de internationale markt, zijn ze zich bewust van de interculturele communicatie. “Iedere klant verdient en krijgt een eigen aanpak. We houden rekening met de verschillende culturen. We zijn en blijven nuchter. Vooral in de service kun je daar het onderscheid in maken. We troeven grote bedrijven op de markt af en dat is omdat wij ons volledig aanpassen aan de internationale markt. Maar het is vooral meedenken en jezelf constant blijven verbeteren.”

Logistiek kloppend hart

In China heeft Mulder onder eigen beheer een grote staalfabriek zitten. “Daar zijn we constant bezig met innovatieprocessen. Het verbeteren en uitproberen van nieuwe producten, bijvoorbeeld. Wij moeten leveren wat de klant wil. Hotek bepaalt de vraag niet. China moet uiteindelijk ons logistiek kloppend hart worden. Het is gemakkelijker om vanuit daar producten te leveren naar bijvoorbeeld Australië, dan dat het vanuit Nederland moet worden geleverd.” Hotek heeft last van het ‘bekende kopieergedrag’ in China. “We ondernemen dan meteen actie. We hebben een persoon in China op kantoor die zich daarmee bezig houdt. Daarentegen kun je zeggen dat ‘we iets goeds doen’, anders wordt het niet gekopieerd.”

Referenties en trends

Mulder: “Op dit moment zie je dat de producten compacter en kleiner mogen. Hoteliers willen een eigen design, vooral in Zuid-Amerika en Qatar is dat gewild. Maar ik zie ook dat bedrijven kiezen voor een basisproduct en daar meer dan tevreden over zijn.” Naast het leveren van nieuwe keycardsystemen, kan Hotek de systemen upgraden. Producten van de beveiligingsexpert zijn verwerkt in veel hotels. “In alle hotels in Domburg met keycard systemen, hebben wij verzorgd. Als wij een klant ontvangen en hij wil meer weten van een systeem, dan gaan we een dagje naar Domburg zodat hij ze in de praktijk kan zien. In hotel Casa 400 hebben we de sloten, energiezuinige minibars en kluizen geleverd. Deze opdrachtgever had goed voor ogen wat hij wilde; hierdoor konden wij advies op maat geven. In Brugge hebben we de sloten voor Grand Hotel Casselbergh geïnstalleerd. Uitdaging hierbij was dat de authentieke sfeer van het hotel terug moest komen in het design van de sloten. We hebben nu een project voor The Vincent Hotel Group gedaan en hierbij bewijzen we dat we de hotelier ontzorgen. “ Kracht van Hotek Hospitality Group is het precies kunnen inschatten van de wensen van de klant; de toevoeging van een kwaliteitsproduct, een bijzondere service en snellere levering maakt Hotek uniek en veelbelovend.

Foto: Photodette

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
ibis Styles Delft City Centre verwelkomt haar eerste gast

ibis Styles Delft City Centre opent vanaf vandaag haar deuren. Het driesterren hotel telt 82 kamers en is gevestigd aan het Van Leeuwenhoekpark 2 in Delft. Het hotel bevindt zich in het hart van het centrum, vlakbij het station. Met de toevoeging van ibis Styles Delft City Centre aan het ibis Styles ...

Hotelbouwplannen
Bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel vertraagd

De ambitie om nog dit jaar het Amrath Galaxy Jaarbeurs Hotel in Utrecht te openen, gaat niet worden gehaald. De bouw van het multifunctionele gebouw heeft vertraging opgelopen. Bijna drie jaar geleden startte de bouw van de 90 meter hoge toren. Het hotelgedeelte bestaat uit de eerste zeven verdie ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Een bijzonder speciale editie van Hospitality Management valt over een aantal dagen bij iedere hotelier op de mat. Ewout Hoogendoorn – al jaren als gewaardeerde columnist verbonden aan het blad – interviewt niemand minder dan John Fentener van Vlissingen, oprichter van zakenreisconcern B ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: