Besparing door ICT in datacentrum

26 februari 2014 |
Besparing door ICT in datacentrum<

Alle 18 hotels van Bilderberg hebben dit jaar opnieuw het Green Key certificaat ontvangen. Belangrijke factor in de puntentelling was het besluit van Bilderberg om alle ICT naar één datacentrum
te verplaatsen. Dat gebeurde tijdens een landelijke Green Key bijeenkomst, waar de MVO-coördinatoren het officiële certificaat uitgereikt kregen. Daarbij werden de inspanningen van Bilderberg extra beloond.

ICT levert besparing op
Bilderberg werd – naast de gebruikelijke puntentelling – extra beloond, vanwege het initiatief om alle ICT te verplaatsen naar één datacentrum, in plaats van dit per hotel te organiseren. Dit levert een grote energiebesparing op.

Dries van der Vossen
“We zijn bijzonder trots op het verlengen van de certificering, waarvoor door de hotels uitstekend teamwork is verricht. Het is mooi op te zien dat onze medewerkers zowel
passie voor gastvrijheid hebben, als ook passie voor onze omgeving. Het traject naar Green Key heeft in onze hotels veel individuele initiatieven doen ontstaan.” aldus Dries van der Vossen, Algemeen Directeur van Bilderberg.

E-facturatie en schoonmaak
Bilderberg streeft ernaar de milieuprestaties voortdurend te verbeteren en zuinig en bewust om te gaan met het milieu. Naast het gebruik van biologisch afbreekbare schoonmaakmiddelen, LED-verlichting en het actief scheiden van afval om het milieu zo min mogelijk te belasten, wordt momenteel gewerkt aan de opzet van e-facturatie om verdere papierbesparing te realiseren. Met het project On the Move wil Bilderberg de duurzame inzetbaarheid en productiviteit van de medewerkers naar een hoger plan brengen, zodat meer mensen gezond, met plezier en langer aan het werk komen en blijven.

Bewust Bilderberg
Dit jaar verschijnt de ge-update MVO rapportage, getiteld Bewust Bilderberg, waarin de hotelorganisatie de resultaten en ambities presenteert van de inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. De rapportage, die voor het eerste verscheen in 2011, is opgesteld volgens de verslaggevingsrichtlijn van het Global Reporting Initiative en is gebaseerd op de richtlijnen van ISO 26000, duurzaam inkopen van de Nederlandse overheid en wensen van gasten, klanten en medewerkers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening
Charme Hotels breidt uit met Hotel Karsten in Norg

Grand Café Hotel Karsten in Norg ligt in de kop van Drenthe, te midden van prachtige fiets- en wandelroutes. Vanuit het hotel heeft u een prachtig uitzicht op de Kerkbrink en de 13e-eeuwse Romaanse kerk. In het hotel vindt u een ruime, gezellige lounge met een imposante openhaard en een sf...

Wet- en regelgeving Ondernemen
Nieuwe wetgeving voor franchise hotels en horeca op komst

De vele overnames en fusies in de hotelsector hebben de afgelopen jaren aangetoond dat het landschap binnen de hotelsector snel verandert. In Europa en Nederland worden franchiseformules in de hotelsector steeds populairder. Bekende hotelketens, zoals Holiday Inn, Best Western en Accor Hotels, hebbe...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: